του Νίκου Βιτσιλάκη

Στους πρώτους επτά μήνες του 2019 ταξινομήθηκαν 14.816 scooter, κάτι που μεταφράζεται σε ποσοστό -επί του συνόλου των πωλήσεων όλων των κατηγοριών- της τάξης του 57%!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

To μερίδιο που καταλαμβάνουν τα συμπαθή αυτά δίτροχα (και τρίτροχα ενίοτε) οχήματα είναι πολύ μεγάλο και καταδεικνύει την εκτίμηση που έχουν αποκομίσει από μια μεγάλη μερίδα αναβατών. Σε σχέση με το 2018 -πάντα για το πρώτο 7μηνο- η αύξηση των πωλήσεών τους ήταν “μόλις” 1,8% και αυτό ο καθένας μπορεί να το εκλάβει και αναλύσει όπως τον εξυπηρετεί. Το σίγουρο είναι πως δεν εμπνέει ανησυχίες, ότι και να γίνει. Γιατί όσο και να ανεβαίνουν μοτοσυκλέτες και παπιά (στο +53,7% από πέρυσι αυτά τα τελευταία!), τα scooter θα δίνουν σταθερά το δικό τους δυναμικό παρόν. Ακόμα και να χάσουν σε μερίδιο σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες, αυτά από μόνα τους θα βλέπουν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται. Είναι πολύ εξυπηρετικά τα “άτιμα”, τα κάνουν όλα εύκολα και γρήγορα, δεν καίνε τον άμπακο, δεν λερώνουν τα ρούχα μας, σε προστατεύουν από τα καιρικά φαινόμενα και χωράνε και ένα σκασμό πράγματα κάτω από τις σέλες και μέσα στα ντουλαπάκια τους.

Αφήστε που μαζί τους μπορείς να κάνεις μέχρι και μετακόμιση, ειδικά με όσα έχουν επίπεδο πάτωμα! H αποδοχή τους στην αγορά δεν είναι τυχαίο γεγονός και τώρα που πολλά εξ αυτών εξοπλίζονται με τεχνολογία και εξοπλισμό από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας και του αυτοκινήτου, οι ενδιαφερόμενοι γίνονται όλο και περισσότεροι. Τα scooter είναι “μικρόβιο”, μπαίνουν στο πετσί όλων μας, δεν απευθύνονται σε ένα συγκεκριμένο κοινό όπως οι μοτοσυκλέτες ή τα παπιά αλλά στοχεύουν σε όλους μας, οδηγούς αυτοκινήτων, αναβάτες μοτοσυκλετών, πεζούς, χρήστες ΜΜΜ και πάει λέγοντας. Μόλις ανακαλύψεις την ευχρηστία τους και αντιληφθείς πόσο πιο γρήγορα και πόσο πιο οικονομικά θα μετακινείσαι, τότε αρχίζεις κι εσύ να τα κοιτάς με διαφορετική ματιά. Πάρτε παράδειγμα από τους φίλους σας, τους γειτονές σας, όλο και περισσότεροι αποκτούν ένα scooter και όλο και περισσότεροι αρχίζουν να απολαμβάνουν τις χάρες του “μικρόβιου”.

Τα ηνία στη SYM

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα περισσότερα scooter ταξινόμησε και πάλι η SYM, με 4.861 μονάδες σημείωσε αύξηση 4,3% και απέσπασε το 33% της ελληνικής αγοράς! Δεύτερη ήταν η Piaggio με 3.887 ταξινομήσεις και ποσοστό 25,5% (μείωση 1,5%) και τρίτη η Honda με 1.930 μονάδες και μερίδιο 13% (μείωση 0,7%). Ακολούθησε η Kymco με 1.390 ταξινομήσεις, μερίδιο αγοράς στο  9.3% και με μια γερή αύξηση της τάξης του 24%, τη μεγαλύτερη δηλαδή ανάμεσα στους κατασκευαστές, ξεπερνώντας τη Yamaha, που ήταν 5η με 1.213 μονάδες, μερίδιο 8,1% και μείωση ταξινομήσεων κατά 3,8%. Η Daytona έκλεισε την εξάδα με 542 ταξινομήσεις (μείωση 5,2%) και ποσοστό 3,6% της αγοράς.

Best seller το Beverly 300

Το 300αρι της Piaggio συνέχισε να είναι το best seller, κατακτώντας το 10,9% της αγοράς των scooter ανεξαρτήτως κυβισμού. Αυτό σημαίνει ότι τα 11 στα 100 scooter που πουλήθηκαν μέσα στο πρώτο 7μηνο του 2019 ήταν Beverly 300! Δεύτερο τερμάτισε το SYM Symphony ST 200i, στην τρίτη θέση παρέμεινε το SYM Citycom S 300, ενώ το ίδιο έγινε και στην 4η θέση με το Piaggio Medley 150. Ακολούθησαν σε 5η και 6η θέση δύο ακόμη Piaggio (Liberty 125 – Βeverly 350), με τη δεκάδα να κλείνουν τα Yamaha XMax 300 και τρία ακόμη SYM!

Ας τα δούμε όμως πιο αναλυτικά στον πίνακα που ακολουθεί:

ΠΩΛΗΣΕΙΣ SCOOTER* ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ – ΙΟΥΛΙΟΣ 2019

1.    Piaggio Beverly 300…1.620
2.    SYM Symphony ST 200i…1.268
3.    SYM Citycom S 300i… 711
4.    Piaggio Medley 150… 662
5.    Piaggio Liberty 125… 630
6.    Piaggio Beverly 350… 528
7.    Yamaha X-Max 300… 513
8.    SYM Cruisym 300i… 461
9.    SYM Symphony SR 125… 431
10.    SYM HD 300… 387
11.    Daytona Cargo 125… 384
12.    SYM Symphony ST 125… 363
13.    Vespa GTS 300… 362
14.    Ηonda Forza 300… 355
15.    Honda SH 150… 312
16.    Υamaha ΝΜax 155… 305
17.    SYM Symphony Cargo 125… 274
18.    Honda PCX 125… 271
19.    SYM Jet14 125… 259
20.    Kymco X-Town 300i… 253
21.    Honda Vision 110… 222
22.    Honda SH 300… 217
23.    Kymco Agility 125… 207
24.    Honda SH Mode 125… 192
25.    SYM Jet14 200… 190
26.    Kymco Agility 16+ 125… 166
27.    Kymco Agility 16+ 200… 165
28.    Honda PCX 125 (old)… 157
29.    SYM Cruisym 250i… 156
30.    Kymco Downtown 350… 135

*Οι πωλήσεις αφορούν στα μοντέλα με κινητήρα άνω των 50cc

Τι γίνεται στα μεγάλα κυβικά;

Από τα 14.816 scooter άνω των 50cc που ταξινομήθηκαν το πρώτο 7μηνο του 2019, τα 1.157 αφορούν σε μοντέλα με κινητήρα χωρητικότητας άνω των 300cc. Αυτό μεταφράζεται σε μερίδιο σχεδόν 8%, νούμερο αρκούντως ικανοποιητικό για τα μεγέθη και τη δυναμική της αγοράς. Αδιαμφισβήτητος νικητής το Piaggio Beverly 350, με το Kymco Downtown 350 να σκαρφαλώνει στη 2η θέση, πάνω από το Yamaha T-Max 530. Εντυπωσιακό είναι το πλασάρισμα της Kymco με ακόμη δύο μοντέλα στην πρώτη εξάδα, υπογραμμίζοντας τη σημαντική άνοδο της εταιρείας από το Ταϊβάν.   

ΤΟΡ 10 – SCOOTER ANΩ ΤΩΝ 300cc

1.    Piaggio Beverly 350… 528
2.    Kymco Downtown 350… 135
3.    Yamaha T-Max 530… 99
4.    Kymco Xciting 400… 97
5.    Yamaha X-Max 400… 77
6.    Kymco AK550… 63
7.    BMW C 400 GT… 50
8.    BMW C 400 X… 39
9.    Piaggio MP3 350… 27
10.    SYM Maxsym 600… 23

Πηγή scooternet.gr

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης