του Νίκου Βιτσιλάκη

To downsizing της ιταλικής εταιρείας συνεχίζεται με το «Seiemmezzo» (εξίμισι) στον κόσμο των retro και με χαρακτήρα scrambler μοτοσυκλετών μεσαίου κυβισμού. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην έκθεση του Μιλάνου πριν από δύο μήνες η Moto Morini παρουσίασε το X-Cape, ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον -ειδικά για τη χώρα μας- On/Off Adventure μοντέλο με δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 650cc. Παράλληλα, μας έδειξε και το 6½ (μικρό αδελφάκι των Milano 1200 και 1200 Scrambler), το οποίο χαρακτηρίζει σαν entry level στην γκάμα της και το οποίο προορίζει για αναβάτες κάθε γούστου και εμπειρίας που ψάχνουν μια μοτοσυκλέτα με στυλ και χαρακτήρα για την καθημερινή τους μετακίνηση.

Όπως όλοι έχουμε ήδη καταλάβει, οι κατηγορίες μοτοσυκλετών αυξάνονται και πληθύνονται τα τελευταία χρόνια, θα λέγαμε ότι η συγκεκριμένη των street scramblers έχει αρχίσει να καθιερώνεται. Αυτό σημαίνει περισσότερες προτάσεις από τους κατασκευαστές και πολύ περισσότερες από τους απανταχού custom builders (βελτιωτές). Και εδώ είναι το μυστικό του 6½, ότι δηλαδή έχει πιάσει το νόημα και δείχνει σαν καστομαρισμένη μοτοσυκλέτα από τα γεννοφάσκια της. Γιατί είναι πολύς ο κόσμος που θέλει να πάρει κάτι που να δείχνει διαφορετικό και ο οποίος, όμως, δεν έχει τον χρόνο ή/και τη διάθεση να το κάνει αυτό από μόνος του ξοδεύοντας επιπλέον χρήματα.     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως και στο X-Cape, το 6½ θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις όσον αφορά στην απόδοση του κινητήρα, μία «ανοικτή» με άγνωστη προς το παρόν ιπποδύναμη και μία «Α2» με 48 ίππους. Δυστυχώς, η Moto Morini αποδείχθηκε πολύ φειδωλή στα τεχνικά χαρακτηριστικά που έδωσε στη δημοσιότητα, καθώς παρέλειψε να συμπεριλάβει σημαντικές πληροφορίες. Δεν ξέρουμε τίποτα για αριθμό εκκεντροφόρων και βαλβίδων, για σύστημα τροφοδοσίας, σχέση συμπίεσης, διαστάσεις εμβόλων κ.λπ. Γνωρίζουμε μόνο ότι η διαχείριση (ECU) γίνεται μέσω μονάδας της Bosch και πως το μηχανικό κιβώτιο διαθέτει 6 σχέσεις. Φανταζόμαστε ότι θα τα μάθουμε όλα λίγο πριν από την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής, κάτι που αναμένεται να γίνει προς τα τέλη του 2020.

Πέραν αυτού, πρέπει να παραδεχθούμε ότι γύρω από το κινητήριο σύνολο υπάρχουν υψηλών προδιαγραφών περιφερειακά, ειδικά στην ανάρτηση, όπου ένα κτηνώδες και πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο Marzocchi με καλάμια των… 50mm και ένα (ομοίως πλήρως ρυθμιζόμενο) μονό αμορτισέρ (έκκεντρα τοποθετημένο) της ίδιας μάρκας εγγυώνται εξαιρετικά αποτελέσματα στην οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Το έμπειρο μάτι θα σταθεί και στις περίτεχνες ακτινικές (και αλουμινένιες) ζάντες της κορυφαίας Excel (17 και 19”), όπως επίσης και στα αντίστοιχων υψηλών προδιαγραφών ελαστικά μικτής χρήσης Karoo Street της Metzeler. Όσον αφορά στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, δεν έχουμε περαιτέρω πληροφόρηση πέραν της ύπαρξης δικάναλου ABS της Bosch, το οποίο συνεργάζεται με τρία δισκόφρενα ευμεγεθών διαστάσεων (300mm μπροστά και 255mm πίσω, παντού διπίστονες δαγκάνες της J.Juan). Στον εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας ξεχωρίζουν η έγχρωμη οθόνη LCD των 5” (με χειρισμό από μπουτόν στο τιμόνι), τα full Led φωτιστικά σώματα, οι ρυθμιζόμενες μανέτες και η -κυριολεκτικά- τεράστια ποδιά προστασίας κινητήρα.    

Λίγα λόγια για τη Μοto Morini του σήμερα

Πρόκειται για ακόμη μία ιστορική ιταλική φίρμα που εξαγοράστηκε από κινέζικη εταιρεία, με τον κατασκευαστή οχημάτων Zhongneng να αποκτά το 100% των μετοχών της. Ήταν μόλις το 2015 όταν η Moto Morini είχε αγοραστεί από την ιταλική επενδυτική εταιρεία Autjann και τρία χρόνια μετά (2018) πέρασε στα χέρια των Κινέζων. «Η Moto Morini θα παραμείνει στην Ιταλία» είχαν ανακοινώσει οι νέοι ιδιοκτήτες, με την αξία της συναλλαγής, σύμφωνα με τα ιταλικά Μέσα, να αγγίζει τα 10 εκατομμύρια ευρώ. Σε μια πρώτη δήλωση οι Κινέζοι είχαν μιλήσει για σχέδια επέκτασης της γκάμας σε μικρότερους κυβισμούς και να που μόλις επαληθεύτηκαν!

Οι εγκαταστάσεις της Μorini παραμένουν -τουλάχιστον προς το παρόν- στην Ιταλία, δηλαδή στο Trivolzio (κάπου ανάμεσα σε Μιλάνο και Παβία). Η Zhongneng έχει ως έδρα τη Σανγκάη και επί του παρόντος κατασκευάζει scooter και μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού. Έτσι λοιπόν, μετά τις SWM και Benelli, η Moto Morini έγινε η τρίτη ιταλική φίρμα που πέρασε σε ασιατικά χέρια. Στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται από την εταιρεία Δέλτα Μοτοσυκλέτες, η οποία μας ενημέρωσε ότι για την ώρα δεν υπάρχει ακριβής πληροφόρηση για τη διάθεση και την τιμή του μοντέλου. 

Τεχνικά χαρακτηριστικά 6½

  •     Μονάδα διαχείρισης Βosch ECU
  •     Δικάναλο ABS της Bosch 
  •     Κιβώτιο 6 σχέσεων
  •     Ύψος σέλας 825mm
  •     Μεταξόνιο 1460mm 
  •     Κάστερ 24,5°
  •     Ίχνος 110mm 
  •     Δύο δίσκοι 300mm μπροστά, ένας 255mm πίσω
  •     Διπίστονες δαγκάνες J. Juan
  •     Ελαστικά 110/80-19 και 150/70-17
  •     Διαδρομές ανάρτησης 125mm μπροστά και 120mm πίσω

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης