Μια ακόμα ευρωπαϊκή εταιρεία περνάει στα χέρια ινδικού εργοστασίου, αυτή τη φορά η γαλλική Peugeot Motocycles στον γίγαντα Mahindra. Oι Ινδοί υπόσχονται επενδύσεις, νέα μοντέλα scooter αλλά και μοτοσυκλέτες μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Υπάρχουν δυο τρόποι για να μπει μια ασιατική εταιρεία στην Ευρωπαϊκή αγορά και έτσι να κερδίσει την αίγλη που θα την κάνει παγκοσμίως γνωστή: είτε να προσπαθήσει να εγκαθιδρύσει το όνομά της από το μηδέν (δύσκολο), είτε να αγοράσει μια ευρωπαϊκή και να επενδύσει σε αυτή (ευκολότερο). Το δεύτερο τρόπο επέλεξε ο ινδικός κολοσσός Mahindra, ολοκληρώνοντας την αρχική επένδυση που είχε ξεκινήσει πριν πέντε χρόνια, όταν και είχε αποκτήσει το 51% των μετοχών της γαλλικής εταιρείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τώρα πλέον μιλάμε για την απόλυτη εξαγορά, καθόσον το 51% του 2014 έγινε 100% το 2019. Ακολουθώντας το πετυχημένο παράδειγμα της επίσης ινδικής Bajaj, η οποία έχει εξαγοράσει το 49% της ΚΤΜ, έτσι και η Mahindra προσβλέπει στην ευρωπαϊκή αλλά και στη διεθνή αγορά, διαθέτοντας ένα όνομα που είναι παγκόσμια αναγνωρίσιμο σαν αυτό της Peugeot. Και αυτή δεν είναι η πρώτη επεκτατική κίνηση του ινδού κατασκευαστή, ήδη έχει στην κατοχή του από το 2016 (δείτε εδώ) δύο ακόμα ιστορικές ευρωπαϊκές φίρμες, όπως τη Jawa (πρώην τσεχοσλοβακική) και τη BSA (πρώην βρετανική).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι υποσχέσεις της Mahindra για διατήρηση της διεύθυνσης και του εργοστασίου στο Mandeure καθησύχασαν τους Γάλλους, που “χάνουν” και την τελευταία εταιρεία τους και μάλιστα την παλαιότερη μοτοσυκλετών στον κόσμο που εξακολουθεί να υπάρχει ακόμα, αφού η Peugeot ξεκίνησε να φτιάχνει μοτοσυκλέτες πριν 121 χρόνια (1898)! Αλλά και η “Mahindra and Mahindra” (όπως είναι το πλήρες όνομά της) από την άλλη δεν είναι μια νέα εταιρεία. Ιδρύθηκε το 1945 μετά την ανεξαρτησία της Ινδίας, δηλαδή 74 χρόνια πριν, από τους αδελφούς Mahindra και είναι μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο στην κατασκευή οχημάτων καθώς και ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τρακτέρ στην υφήλιο. Όσον αφορά στους δύο τροχούς, ξεκίνησε σαν συναρμολογήτρια των Willys Jeep και το 2008 απέκτησε την εταιρεία κατασκευής μοτοσυκλετών και scooter Kinetic, που ήταν η πρώην θυγατρική της Honda στην Ινδία.

H Μahindra έχει δηλώσει πως τα κεντρικά γραφεία της Peugeot θα παραμείνουν στη Γαλλία, όπως και η γραμμή παραγωγής στο Mandeure, τουλάχιστον για την ώρα, ενώ στους άμεσους στόχους της είναι η παρουσίαση επτά νέων μοντέλων μέσα στα επόμενα τρία χρόνια και η ενίσχυση της γκάμας της Peugeot σε διάφορες ασιατικές χώρες. Η πρώτη κίνηση που έγινε μετά την ανάληψη της Peugeot ήταν να προμηθεύσει με ινδικής κατασκευής ηλεκτρικά scooter Peugeot e-Ludix το προεδρικό μέγαρο της Γαλλίας! Το ελαφρύ αυτό μοντέλο των 85 κιλών και 45 km/h τελικής ταχύτητας κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Mahindra στο Madhya Pradesh.

Τέλος, είναι ανοικτό το σενάριο να δούμε στην παραγωγή και τα δύο πρωτότυπα μοντέλα μοτοσυκλετών που είχε επιδείξει η Peugeot στο Paris Motor Show του 2018 (δείτε εδώ). Οι βρύσες άνοιξαν, όραμα υπάρχει, τεχνογνωσία υπάρχει, οπότε αναμείνατε τα ευχάριστα..

Πηγή scooternet.gr

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης