Για να τα βάλεις με παγκόσμιους πρωταθλητές θέλει κότσια, ειδικά αν είσαι γυναίκα και επιθυμείς να διακριθείς σε ανδροκρατούμενο άθλημα σαν το Rally Dakar. Για τη Laia όμως, αυτά είναι ψιλά γράμματα!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πλήρες όνομά της είναι Laia Sanz Pla-Giribert, γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1985 στην Ισπανία και έχει κατακτήσει 13 φορές τον τίτλο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Trial και άλλες 10 τον αντίστοιχο στο ευρωπαΪκό! Σαν μέλος της ισπανικής ομάδας γυναικών έχει πάρει και ​Έχει ήδη κατακτήσει 18 παγκόσμια και 10 ευρωπαϊκά πρωταθλήματα!5 φορές την πρώτη θέση στο Trial των Εθνών! Δεν της έφταναν όμως οι τίτλοι σε ένα μόνο άθλημα και από το 2010 ξεκίνησε να αγωνίζεται και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Enduro, έχοντας ήδη κατακτήσει 5 φορές τον τίτλο στην κατηγορία των γυναικών! Από το 2011 ξεκίνησε να συμμετέχει και στο Rally Dakar, καταφέρνοντας να τερματίσει στην πρώτη θέση (των γυναικών) και σε όλους τους αγώνες μέχρι σήμερα! Το 2015 πέτυχε κάτι ανεπανάληπτο, να τερματίσει δηλαδή στην 9η θέση της γενικής κατάταξης, μπροστά από πολλούς και καταξιωμένους άνδρες πρωταθλητές! Πρόκειται για την καλύτερη εμφάνιση που έχει κάνει γυναίκα στον θεσμό, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως λίγο μετά τα μισά της διαδρομής βρισκόταν στην 5η θέση της γενικής! Στον φετινό αγώνα και λίγες ειδικές πριν το τέλος, η Laia βρίσκεται στην 13η θέση της γενικής έχοντας βάλει πλώρη για τον έβδομο συνεχόμενο τερματισμό της. Πραγματικά άξια η ισπανίδα, ότι και να λέμε εμείς είναι λίγο.

Από μικρή στα ρεκόρ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ξεκίνησε τους αγώνες σε ηλικία 7 ετών και πέτυχε στα 12 της να κερδίσει αγώνα του εθνικού πρωταθλήματος Trial στην κατηγορία των 80cc, όντας η μόνη γυναίκα αγωνιζόμενη! Ένα χρόνο μετά και λίγο πριν κλείσει τα 13, συμμετείχε στον πρωτοεμφανιζόμενο θεσμό του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος Trial γυναικών, στον οποίο κατάφερε με το καλημέρα να πάρει και τον τίτλο! ​Στα 13 κατέκτησε τον πρώτο της ευρωπαϊκό τίτλο, στα 16 τον πρώτο παγκόσμιο!Η αναγνώριση από τους συναθλητές της ήταν η σπίθα για να ξεκινήσει μια μεγάλη καριέρα, που γρήγορα έγινε επαγγελματική. Το 2000 ήρθε ένας τίτλος “κλειδί” για τη συνέχεια, όπως αποκαλύπτει η ίδια, συγκεκριμένα αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στο εθνικό πρωτάθλημα Trial της χώρας της, στην κατηγορία των Νέων Αναβατών και σε ηλικία μόλις 15 ετών. Την επόμενη χρονιά συμμετείχε ταυτόχρονα σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Trial, παίρνοντας πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα! Έκτοτε, η Laia έχει να μας επιδείξει μόνο νίκες και τίτλους, αλλά και ένα ακόρεστο πάθος για τους χωμάτινους αγώνες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Και Enduro και Dakar

Το 2010 η Sanz θέλησε να βιώσει ένα παιδικό της όνειρο, που είχε σχέση με συμμετοχή σε κορυφαίους χωμάτινους αγώνες και ράλι. Παράλληλα με την είσοδό της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Enduro, που της απέφερε την 3η θέση στην τελική κατάταξη, ξεκίνησε και εντατικές προπονήσεις στο πλάϊ του θρύλου του Dakar Jordi Arcarons, με σκοπό να συμμετάσχει στον περίφημο αγώνα το 2011.

​Είναι η γυναίκα με τον καλύτερο τερματισμό στο Rally Dakar μέχρι σήμερα
Όπερ και εγένετο, και μάλιστα με ιδιαίτερη επιτυχία, ενώ είναι άξιο θαυμασμού το γεγονός ότι συνέχισε να αγωνίζεται και να κερδίζει τους τίτλους σε παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και ισπανικό πρωτάθλημα Trial! Στο Dakar του 2011 συμμετείχε με μια Honda CRF 450X, σαν μέλος της ομάδας Arcarons RST KH-7, πετυχαίνοντας να τερματίσει 39η γενικής. Το 2012 επανήρθε, αυτή τη φορά στη σέλα μιας εργοστασιακής Gas Gas 450,  και παρά τον τραυματισμό της κατάφερε να πετύχει ότι και την προηγούμενη χρονιά, δηλαδή πρώτη γυναίκα και 39η γενικής. Παραμένοντας στην ίδια ομάδα, το 2013 ήταν η χειρότερή της μέχρι σήμερα παρουσία στον αγώνα, καθώς δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 93η θέση γενικής. Τις επόμενες δύο χρονιές επέστρεψε στη σέλα μιας Honda και πέτυχε μια 16η (2015) και μια 9η (2016) θέση γενικής, εννοείται πρώτη ανάμεσα στις γυναίκες. Από το 2017 αγωνίζεται με ΚΤΜ 450, πέρυσι κατέκτησε την 16η θέση και για φέτος όλα δείχνουν ότι μπορεί για ακόμα ψηλότερα. Όπως και να έχει, η Laia Sanz αξίζει το σεβασμό όλων μας..

Και με Subaru τα σπάει!

Επειδή πολλοί λένε ότι οι αγωνιζόμενοι με μοτοσυκλέτα είναι ικανότατοι και πίσω από το τιμόνι αυτοκινήτου, δείτε στο πρώτο video από αυτά που ακολουθούν μια κόντρα που έγινε πριν λίγα χρόνια ανάμεσα στη Laia με Subaru WRX STI και τον πολυπρωταθλητή του MotoGP Marc Marquez με Honda CRF 450. Δείτε όμως και το επόμενο, όπου η Laia δοκιμάζει το KTM 450 Rally λίγο πριν την έναρξη του φετινού Dakar. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης