Οι κατηγορίες των scooter είναι πολλές και δύσκολο να καταμετρηθούν με ακρίβεια. Αν φτιάχναμε ακόμη μία και την ονομάζαμε «scooter επιδόσεων με 16άρηδες τροχούς», τότε μάλλον το People S θα βρισκόταν στην κορυφή της λίστας.

Ακόμη ένα νέο scooter από την Kymco, που μας έχει κάνει να χάσουμε το μέτρημα τα τελευταία χρόνια. Οι γνώστες θα αντιληφθούν άμεσα ότι το νέο People S παίρνει τη θέση του People GTi και οι περισσότεροι εξ αυτών θα τρίψουν τα χέρια τους από χαρά. Και γιατί θα το κάνουν αυτό; Μα γιατί ξέρουν ότι στα σωθικά του κρύβεται ένας κινητήρας 299cc τεχνολογίας G5, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος και πανίσχυρος (σχεδόν 29Hp), που θα τους βγάλει νικητές στις μάχες των φαναριών. Η οικογένεια People βρίσκεται στο προσκήνιο από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 και είναι αναμφίβολα από τις πλέον επιτυχημένες της εταιρείας, ειδικά με τη σειρά «S» από το 2005.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η δεύτερη γενιά People S εμφανίστηκε ριζικά ανανεωμένη πριν από λίγους μήνες σε 125 και 150cc, οπότε λογική η κίνηση της ασιατικής φίρμας να προχωρήσει στην παραγωγή του 300 S, σε μια κατηγορία κυβισμού δηλαδή που κεντρίζει το ενδιαφέρον όλο και περισσότερων αναβατών. Ανάμεσα σε αυτούς υπάρχουν και αρκετοί που προέρχονται από τον χώρο της μοτοσυκλέτας, επιζητώντας επιδόσεις, στιβαρότητα και μεγάλους τροχούς. Αν συγκρίνουμε το S 300 με το απερχόμενο GTi 300, θα δούμε πως πέραν της σχεδιαστικής ανανέωσης κρύβεται και πολύ «κρυφή» δουλειά από τους μηχανικούς της Kymco, την οποία μαρτυρά το χαμηλότερο κατά 12 ολόκληρα κιλά βάρος (165kg από 177).  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κινητήρας μάλαμα

Οι μηχανικοί της Kymco δημιούργησαν μια νέα γενιά κινητήρων με την κωδική ονομασία «G5», σε μια προσπάθεια να θέσουν νέα πρότυπα στη συνολική απόδοση των scooter. Τα εξελιγμένα αυτά κινητήρια σύνολα είναι περιορισμένων διαστάσεων και εξαιρετικά ελαφριά, ενώ χαρακτηρίζονται από υψηλές επιδόσεις με ταυτόχρονη σημαντική μείωση στους τομείς της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων. Ο υπερσύγχρονος κινητήρας του νέου People S 300 διαθέτει χωρητικότητα 298,9cc και έχει σχεδόν απόλυτα τετράγωνες διαστάσεις προκειμένου να επιτυγχάνει την καλύτερη δυνατή απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών του.

Κάθε μέρος του, κινούμενο ή μη, έχει σχεδιαστεί εκ νέου και για την κατασκευή του έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά που μειώνουν στο ελάχιστο τις απώλειες. Έτσι, επιτυγχάνονται καλύτερες αποδόσεις, ενώ η κατανάλωση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Η κεφαλή είναι τετραβάλβιδη και οι βαλβίδες παίρνουν την κίνησή τους από ένα επικεφαλής εκκεντροφόρο με ρουλεμάν, επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο μείωση των απωλειών τριβής της τάξης του 20% με 30% σε σχέση με άλλους κινητήρες αυτού του κυβισμού, ενώ παράλληλα εξασφαλίζεται αθόρυβη λειτουργία καθώς και μειωμένοι κραδασμοί. Η επιφανειακή κάλυψη των ελατηρίων του εμβόλου από νιτρίδιο του χρωμίου συμβάλλει σε μια μείωση των τριβών κατά 12% σε σχέση με τα παραδοσιακά ελατήρια.

Συνολικά, ο κινητήρας G5-300cc εξασφαλίζει αυξημένη ιπποδύναμη πλησιάζοντας σε απόδοση αυτούς της μεγαλύτερης κατηγορίας των 350/400cc. Στην όλη καλή λειτουργία του συνόλου συμβάλλει σημαντικά η γρήγορη απαγωγή θερμότητας του κινητήρα, που επιτυγχάνεται με τη νέα σχεδίαση των καναλιών κυκλοφορίας του ψυκτικού υγρού. Τέλος, η μετάδοση έχει επανασχεδιαστεί, προκειμένου να προσαρμοστεί στις επιδόσεις του νέου κινητήρα G5, με νέα ράουλα και ιμάντες από υλικά που είναι πιο ανθεκτικά και αξιόπιστα.

Στα μοτοσυκλετιστικά πρότυπα

Το πλαίσιο είναι τύπου χωροδικτύωμα με σωλήνες από ατσάλι, με έμφαση στην ακαμψία και στην όσο το δυνατόν καλύτερη συνεργασία με τις αναρτήσεις προκειμένου να εξαλείφονται οι όποιες ταλαντώσεις. Μπροστά υπάρχει ένα συμβατικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 37mm και πίσω δύο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, με διαδρομές 110 και 100mm αντίστοιχα. Τα φρένα είναι δύο δίσκοι 260mm, ένας σε κάθε τροχό, με δαγκάνες τριών και δύο εμβόλων αντίστοιχα, που συνεργάζονται με δικάναλο ABS της Bosch και διαθέτουν σωληνάκια υψηλής (!) πιέσεως. Οι τροχοί είναι 16 ιντσών αμφότεροι και οι «πεντάκτινες» αλουμινένιες ζάντες φορούν ελαστικά διαστάσεων 110/70 μπροστά και 140/70 πίσω.

Ο πίνακας οργάνων του νέου Kymco People S 300 διαθέτει δύο ψηφιακές οθόνες LCD, με τη μία εξ αυτών να φιλοξενεί τις ενδείξεις του συστήματος Noodoe, το οποίο βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Μέσω εφαρμογής στο smartphone μετατρέπεται σε ένα πλήρες σύστημα multimedia, προσφέροντας ακόμα και πλοήγηση. Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχουν όλα όσα επιθυμεί ένας αναβάτης στην καθημερινότητά του, όπως θύρα USB, φώτα full LED, πλαϊνό και κεντρικό σταντ, ντουλαπάκι που κλειδώνει, γάντζος ανάρτησης αντικειμένων, αλλά και βαλιτσάκι top case.

Η άφιξη του νέου S 300 δεν αναμένεται να γίνει πριν από το ερχόμενο καλοκαίρι και η τιμή του παραμένει άγνωστη για την ώρα. Μόλις έχουμε νεότερα θα ενημερώσουμε μέσα από τη στήλη και εσείς στο μεταξύ μπορείτε να δείτε τι κάνει το Noodoe στο video που ακολουθεί.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης