Του Νίκου Βιτσιλάκη

Δύσκολο να προφέρεις το όνομά του, πολύ δυσκολότερο να το προλάβεις στο δρόμο, ο κινητήρας του είναι άλλο πράγμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είναι ότι το ταχύτερο κυκλοφορεί σε scooter μέχρι 300 κυβικά, τo λένε K-XCT και προφέρεται Κέϊ-Ιξ-Σι-Τι! Για τη δημιουργία του, η Kymco βασίστηκε πάνω στο άκρως επιτυχημένο Downtown και πιλότος ήταν μια έρευνα στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, η οποία και ανέδειξε την αγοραστική τάση των σύγχρονων αναβατών για scooter με πλέον sport χαρακτήρα, κόμπακτ διαστάσεις και επιθετική εμφάνιση, τόσο για αστική όσο και για περιαστική χρήση. Όσοι έχουν ταξιδέψει στις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις την αντιλαμβάνονται αυτή την τάση από τον λίαν επιθετικό τρόπο οδήγησης των αναβατών scooter. Μερικές φορές, έχεις την αίσθηση ότι εισαι θεατής σε άτυπους αγώνες επιβίωσης! Και με αυτόν το γνώμονα, γεννήθηκε το K-XCT 300i! Ένα συμπαγές όχημα με sport ορέξεις και ψαρωτική εμφάνιση. Και προκειμένου να είναι μαζεμένο σε μέγεθος, καθοριστικό παράγοντα έπαιξε η τοποθέτηση του ψυγείου χαμηλά, η μείωση του συνολικού μήκους, πλάτους και μεταξόνιου, σε σχέση πάντα με το Downtown. Έτσι δημιουργήθηκε ένα σφηνοειδές σχήμα, που αν μη τι άλλο δείχνει άκρως αεροδυναμικό.

 

Προσεγμένο και ποιοτικό

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι λεπτομέρειες δείχνουν προσεγμένη δουλειά, κάτι άμεσα αντιληπτό στους αεραγωγούς στο πλάι των φωτιστικών σωμάτων, στα πλαστικά, στις αεροδυναμικού σχήματος χειρολαβές της ουράς, στην τριγωνική εξάτμιση που θυμίζει μοτοσυκλέτα αλλά και στο πλαίσιο (διπλό χωροδικτύωμα), που προσφέρει ακαμψία από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Επιπρόσθετα, το K-XCT διαθέτει φωτιστικά LED DRL με LED Guides, ενώ η επίπεδη σέλα του δεν υποχρεώνει τον συνεπιβάτη να κάθεται στην ..πλάτη του αναβάτη. Από κάτω της υπάρχει αποθηκευτικός χώρος για κράνος full face και μικροπράγματα, με τον φωτισμό του να ελέγχεται από αισθητήρα κίνησης (άρα τέλος στο άδειασμα της μπαταρίας). Yπάρχει όμως και παροχή 12V για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών, ενώ η σημασία στη λεπτομέρεια έχει αγγίξει και τον υπόλοιπο εξοπλισμό, όπου βλέπουμε ρυθμιζόμενες μανέτες, δύο σταντ (πλαϊνό και κεντρικό), μαγνητική κλειδαριά ασφαλείας, ντουλαπάκια για μικροπράγματα, αλλά και τάπα ρεζερβουάρ στην ποδιά κάτω από το τιμόνι, κάτι που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται κάθε φορά να ανοιγοκλείνουμε τη σέλα για να βάλουμε βενζίνη.

Άξιο μνείας και το σπαρτιάτικης φιλοσοφίας πάνελ των οργάνων, που αποτελείται από έναν πίνακα με οθόνη υγρών κρυστάλλων που περιλαμβάνει στροφόμετρο, ταχύμετρο, βενζινόμετρο, θερμοκρασία ψυκτικού, αλλά και ένδειξη για service. Το K-XTC φρενάρει με δύο κυματιστούς δίσκους (ένας σε κάθε τροχό, τύπου μαργαρίτα), με δαγκάνα τριών εμβόλων μπροστά και δύο πίσω, χρησιμοποιώντας σωληνάκια υψηλής πιέσεως νέας τεχνολογίας. To μοντέλο της δοκιμής διέθετε δικάναλο ABS τελευταίας γενιάς της Bosch, η λειτουργία του οποίου αποδείχθηκε διακριτική, κρατώντας την έννοια σπορ σε πρώτο πλάνο.

G5 = Γκάζι

Ο κινητήρας του είναι ο γνωστός τετραβάλβιδος μονοκύλινδρος 298,6 κυβικών τεχνολογίας G5, με αλλαγές στη χαρτογράφηση, στη ροή καυσίμου, αλλά και στο τελείως νέο σώμα ψεκασμού της Keihin. Αποδίδει 28 ίππους στις 7.800 σ.α.λ., ​Ο G5 κινητήρας του είναι αποκάλυψηπου σε συνδυασμό με το χαμηλότερο βάρος στην κατηγορία προσφέρουν στο K-XCT ασυναγώνιστες επιδόσεις. Και όλα αυτά με αυξημένη οικονομία καυσίμου, καλύτερη απόκριση στο γκάζι, περισσότερη ροπή και καλύτερη απόδοση και λειτουργία στις χαμηλές στροφές. Το K-XCT μπορεί να καλύψει 31 χιλιόμετρα με ένα λίτρο καυσίμου, νούμερο που συνδυαστικά με το 11λιτρο ρεζερβουάρ προσφέρει μεγάλη αυτονομία.

Αρκεί, το δεξί χέρι του οδηγού να μην είναι πολύ νευρικό, κάτι όμως δύσκολο να γίνει καθόσον οι επιδόσεις του Κέϊ Ιξ Σι Τι προκαλούν. Η οδηγική επαφή που είχαμε μαζί του ήταν αρκετή για να μας δείξει ότι έχουμε να κάνουμε με μια συμπαγή, άκαμπτη κατασκευή με πολλή ροπή και ακόμα περισσότερο γκάζι, ανάρτηση που δεν κοπανάει, φρένα με συμπεριφορά μοτοσυκλέτας και συναρμογή υλικών που ξεφεύγει. ​Με οδική συμπεριφορά μοτοσυκλέτας ξέρει που απευθύνεταιΟι τροχοί πατάνε καλά ακόμα και σε γιαλισμένη άσφαλτο (αρκεί τα ελαστικά να είναι καλής ποιότητας και όχι φθαρμένα), ενώ η αλλαγή κατεύθυνσης σε ταχύτητες κάτω των 100 χλμ/ώρα κρίνεται έως και ακαριαία. Κι αυτό, αν μη τι άλλο, κρίνεται σωτήριο μέσα στη ζούγκλα των δρόμων.Στις ευθείες εύκολα το ταχύμετρο ξεπερνά τα 150Km/h, με δύο άτομα μπορεί και κινείται με μουαγιέν άνω των 120Km/h, άρα κάνει και ταξιδάκια. Η ζελατίνα είναι φιλοσοφίας σπορ, όπερ σημαίνει πως απαιτεί σκύψιμο στις υψηλές ταχύτητες προκειμένου ο αναβάτης να μην κουραστεί σύντομα από την αντίσταση του αέρα. Αυτό όμως ξεπερνιέται σχετικά εύκολα με την τοποθέτηση μιας ψηλότερης, κάτι που θα βοηθήσει στην πολύωρη χρήση σε ανοιχτούς δρόμους και που θα προστατεύσει από τα καιρικά φαινόμενα.

 

Για συνειδητοποιημένο κοινό

To Κ-ΧCT δεν είναι scooter “πολυθρονάτο” για αναβάτες που απλά θέλουν να μετακινούνται αγνοώντας όγκο και βάρος, ξεκάθαρα απευθύνεται σε περισσότερο νεανικό κοινό που το αίμα του βράζει. Το γκάζι είναι άφθονο έως και υπερβολικό, οι διαστάσεις ιδανικές για να χωράει ανέμσα στα ακινητοποιημένα οχήματα, ενώ η οδική του συμπεριφορά κινείται στα πλαίσια μιας μοτοσυκλέτας μεσαίου κυβισμού. Η τιμή του είναι στα 4.860€ και για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ .

Στο video που ακολουθεί το K-XCT μας δείχνει πως του αρέσουν οι ονειρικές διαδρομές και πως αδιαφορεί για τα καιρικά φαινόμενα!

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης