«Πολύ μελάνι» έχει σπαταληθεί για χάρη του νέου mega scooter της Kymco και δικαίως, αν κρίνουμε από το τελικό προϊόν, αφού το AK550 ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες της κορυφαίας κατηγορίας του χώρου. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που χρησιμοποιούσαμε τον όρο «πολύ μελάνι σπαταλήθηκε», όταν θέλαμε να τονίσουμε ότι ο Τύπος είχε ασχοληθεί υπερβολικά με ένα θέμα και είχαν γραφτεί πολλά άρθρα. Σήμερα, που το μελάνι έχει περιοριστεί σε επίπεδο εκτυπωτή, η έκφραση ολοένα και σπανίζει. Το βέβαιο, πάντως, είναι ότι πράγματι γράφτηκαν πάρα πολλά άρθρα και αναλύσεις για το πολυαναμενόμενο scooter της Kymco. Και αυτό συνέβη γιατί το 550 είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχήματα ενός κατασκευαστή που, χωρίς να είναι Ιάπωνας ή Ευρωπαίος, έχει πετύχει να αποτελεί επίκεντρο εξέλιξης και εφαρμογών.

Η τεχνογνωσία της Kymco αυξήθηκε όχι μόνο από το δικό της MyRoad 700 (που ποτέ δεν ήρθε στην Ευρώπη), αλλά και από την εμπλοκή της με την BMW, κατασκευάζοντας δικύλινδρους κινητήρες για λογαριασμό του Βαυαρού κατασκευαστή. Κάτι που δεν γνωρίζει ο πολύς κόσμος είναι ότι το project της δημιουργίας ενός δικύλινδρου κινητήρα 550cc ξεκίνησε για την Kymco οκτώ χρόνια πριν. Όσον αφορά στην εμφάνιση και στα περιφερειακά, ήταν σαφές ότι οι κατευθυντήριες γραμμές για τη δημιουργία του maxi scooter της Kymco θα έκλιναν προς την πλευρά του ΤΜΑΧ. Το είχαμε οδηγήσει για λίγες ώρες πέρυσι αρχές καλοκαιριού κατά τη διάρκεια της πανελλήνιας παρουσίασής του στον ειδικό τύπο (δείτε εδώ) και επανερχόμαστε με πλήρη συμπεράσματα έπειτα από εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στον δρόμο

Λίγη παραπάνω δύναμη και τράβηγμα χρειάζεται για να κατέβει το ΑΚ από το κεντρικό σταντ. Το τιμόνι είναι τοποθετημένο χαμηλά σε σπορ θέση, όπως και τα άκρα του, έτσι ώστε να πέφτει λίγο βάρος στους καρπούς του αναβάτη. Οι μανέτες είναι ρυθμιζόμενες για να διαλέγει ο καθένας τη θέση που του ταιριάζει, το ύψος σέλας είναι χαμηλό στα 785mm, η σέλα αρκετά σκληρή, με τη θέση οδήγησης «πάνω» και όχι «μέσα». Τιμόνι και καθρέπτες βρίσκονται σε οριακά κατάλληλο ύψος, έτσι ώστε να μη δυσκολεύεσαι όταν κινείσαι ανάμεσα στα ακινητοποιημένα οχήματα. Η ακτίνα στροφής είναι εντυπωσιακά μικρή για 15άρη μπροστινό τροχό, το μήκος και τον όγκο του ΑΚ, ενθαρρύνοντάς σε να επιχειρείς δύσκολους ελιγμούς εκεί που δεν το φανταζόσουν.

Η μεγάλη σέλα και τα μακριά σε μήκος μαρσπιέ δίνουν τη δυνατότητα να μετακινήσεις κορμό και πόδια σε διάφορες θέσεις και συνδυασμούς, βρίσκοντας αυτό που σου ταιριάζει. Η θέα που απολαμβάνεις πάνω από τη σέλα του ΑΚ σε παροτρύνει να αρχίσεις να δίνεις τους πρώτους θετικούς πόντους. Φινίρισμα και συναρμογή πλαστικών κομματιών είναι έτσι όπως πρέπει και μαζί τους πηγαίνει η σχεδίαση των επιμέρους τμημάτων. Με τη χρησιμοποίηση διαφορετικής υφής, υλικού και χρωμάτων στα πλαστικά έχει δημιουργηθεί ένα πολύ δεμένο και καλαίσθητο σύνολο. Τα όργανα είναι πολύ όμορφα επίσης, με τη διαφορά ότι η ζελατίνα τους είναι στραμμένη σε γωνία που φέρνει αντανακλάσεις, δυσχεραίνοντας την ανάγνωση των ενδείξεων τις ηλιόλουστες μέρες. Σε κάθε άλλη περίπτωση, ο φωτισμός τους είναι εντυπωσιακός.

Η προστασία από τον αέρα είναι πολύ καλή στο κάτω μέρος της ποδιάς και ικανοποιητική στο πάνω μέρος του σώματος του αναβάτη, επειδή για λόγους μικρότερης μετωπικής επιφάνειας και σπορ προσανατολισμού η ζελατίνα είναι στενή, αφήνοντας τους ώμους ενός οδηγού άνω του 1.80m εκτεθειμένους. Η εν λόγω ζελατίνα ρυθμίζεται σε δύο θέσεις, για χρήση πόλης ή αυτοκινητοδρόμου, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Για χρήση σε μεγάλες διαδρομές προτείνουμε την αντικατάστασή της με μια μεγαλύτερη. Φτάνοντας σε δρόμο με στροφές, το ΑΚ σε πιάνει από το χέρι και σου δείχνει τις​Σε οδική συμπεριφορά, ανάρτηση και φρένα, απλά δεν έχει αντίπαλο μεγάλες του δυνατότητες στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, που ξεφεύγουν από αυτά που ξέραμε μέχρι στιγμής (για scooter).

Σίγουρα πρόκειται για το καλύτερο κράτημα που έχουμε συναντήσει ποτέ (σε scooter), με το εξαιρετικό θηριωδών διαστάσεων (ειδικά στην περιοχή του λαιμού) περιμετρικό αλουμινένιο πλαίσιο να επιδεικνύει εξαιρετικά χαρακτηριστικά σταθερότητας. Το πλαίσιο αυτό -για την κατασκευή του οποίου η Kymco δημιούργησε ειδικό παράρτημα μέσα στο εργοστάσιο- απαιτεί για να ολοκληρωθεί τέσσερις διαφορετικές τεχνικές. Ζυγίζει μόλις 13.5 κιλά και με την ακαμψία και τη σωστή κατανομή βάρους ανά τροχό (στο 50%-50%) κάνει το σύνολο ενιαίο στις αλλαγές πορείας και προσφέρει άριστη οδική συμπεριφορά. Παρόλο που το μεταξόνιο είναι τεράστιο, στην είσοδο της στροφής το ΑΚ δεν θα διστάσει να ρίξει εύκολα το βάρος του στο εσωτερικό της και μετά να διατηρήσει με σιγουριά την πορεία του. Το 550 ευνοείται και από την καλή απόσταση από το έδαφος που διαθέτει, η οποία και του επιτρέπει να παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές χωρίς πρόβλημα.

Οι πιο κλειστές στροφές δυσκολεύουν το ΑΚ, που είναι μακρύ και πολλές φορές θέλει δεύτερη προσπάθεια για να πετύχεις την ιδανική γραμμή, παρότι το κέντρο βάρους είναι χαμηλά. Φυσικά σε όλα τα παραπάνω συντελούν ευεργετικά και οι πολύ προσεγμένες και αποδοτικές αναρτήσεις. Το ανάποδο πιρούνι με τα καλάμια διαμέτρου 41mm εκτός από άκαμπτο και καθαρά μοτοσυκλετιστικό (με πάνω και κάτω πλάκα) που είναι, έχει και καλή διαδρομή στα 120mm. Προσφέρει έτσι μια πρωτόγνωρη ακαμψία και ακρίβεια στην κατευθυντικότητα του συνόλου, χωρίς να στερεί την παρεχόμενη άνεση. Το πιρούνι, μαζί με το σχεδόν οριζόντια και έκκεντρα τοποθετημένο μονό αμορτισέρ, που δίνει διαδρομή τροχού 48mm, συνεργαζόμενο με ένα υπέροχης κατασκευής αλουμινένιο ψαλίδι, δημιουργεί ένα ζευγάρι αναρτήσεων που σε κάνει να παραμιλάς. Καθώς περνάς πάνω από κακοτεχνίες, ανωμαλίες του δρόμου, λακκούβες, τρύπες, ραφές, φρεάτια κ.λπ., πιάνεις τον εαυτό σου να επαναλαμβάνει «δεν είναι δυνατόν να είμαι πάνω σε scooter, τι αναρτήσεις είναι αυτές!»…

Γκάζι και ήχος

Πώς είναι δυνατόν να μεταφέρεται μέσω του ήχου της εξάτμισης η ρώμη και η δύναμη ενός κινητήρα; Και όμως είναι, καθόσον αυτό ακριβώς ήθελαν να πετύχουν οι μηχανικοί της Kymco: τον βαθύ και απολαυστικό βρυχηθμό που νομίζεις ότι βγαίνει από τα σπλάχνα του V-2, συγγνώμη του δικύλινδρου σε σειρά κινητήρα. Είναι ο χρονισμός της ανάφλεξης στις 270 μοίρες (πιστόνια offset) που κάνει τον εν σειρά να αποδίδει και να ακούγεται σαν δικύλινδρος. Ο κινητήρας είναι εξαιρετικά ήσυχος, απαλλαγμένος από μηχανικούς θορύβους και βελούδινος στη λειτουργία του. Διαθέτει μάλιστα δύο προγράμματα απόδοσης, ένα ήπιο και ένα ανοικτό. Το πρώτο θα χρησιμοποιηθεί σε περιπτώσεις μειωμένης πρόσφυσης ή βροχής, προσφέροντας πιο προοδευτική απόδοση ιπποδύναμης και φέρνοντας συμπαθητικά σκασίματα από την εξάτμιση στο κλείσιμο του γκαζιού.

Επιλέγοντας το πρόγραμμα της πλήρους απόδοσης, στο άνοιγμα του γκαζιού το ΑΚ τινάζεται προς τα εμπρός χωρίς να χάνει χρόνο, με πολύ μικρό πατινάρισμα από συμπλέκτη και φυγοκεντρική μετάδοση. Μαζί με τα υπόλοιπα καλά στοιχεία του, η άριστη απόκριση στο γκάζι είναι ένα χαρακτηριστικό του κινητήρα που θα τον κατατάξει στους εξαιρετικούς του χώρου. Το άρπαγμα στο γύρισμα του γκαζιού είναι διαρκές, νομίζεις ότι δεν τελειώνει ποτέ, με τη δυνατή ώθηση και στα 50, στα 70, στα 100 και στα 140 km/h να είναι παρούσα, πρόθυμη και ζωντανή. Η καλή περιοχή απόδοσης πάντως είναι τα 50-120 km/h, που είναι και η χρησιμότερη μέσα και γύρω από την πόλη. Το γρανάζι της τελικής μετάδοσης βρίσκεται πάνω στον άξονα έδρασης του ψαλιδιού και με τον τρόπο αυτόν δεν επηρεάζει-επιβαρύνει με άχρηστες δυνάμεις (ανεβοκατεβάσματα) την οπίσθια ανάρτηση. Για τη μεταφορά της δύναμης από το στρόφαλο υπάρχει υγρός πολύδισκος συμπλέκτης, αυτόματη φυγοκεντρική μετάδοση CVT (θεωρητικά άπειρων σχέσεων) και δευτερεύουσα μετάδοση με ιμάντα.

Στην αρχή δεν το πιστεύεις και λες: «δεν υπάρχει περίπτωση, κάπου θα κρεμάσει η απόδοση, κάπου θα κάνει τρύπα», είναι όμως τόσο γεμάτη και ροπάτη που δεν σε απογοητεύει, με την τελική που είδαμε στο ψηφιακό κοντέρ να φτάνει τα 183 km/h (172 km/h πραγματικά). Έτσι μεταφράζονται οι 53,5 ίπποι που ανακοινώνει το εργοστάσιο στις 7.500 rpm, για ένα συνολικό βάρος 230 κιλών, με το ΑΚ πλήρες υγρών.

Σημειώστε ότι η κατανάλωση σε γρήγορη οδήγηση έφτασε τα 4,9Lt/100km και αυτονομία 295 χιλιομέτρων, ενώ με ήπια οδήγηση τα 4,6Lt/100km και αυτονομία 315 χιλιομέτρων. Σίγουρα μια καλή επίδοση για δικύλινδρο κινητήρα τέτοιας απόδοσης. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (Metzeler Feelfree με διαστάσεις 120/70 μπροστά και 160/60 πίσω) διαπρέπουν σε όλες τις περιπτώσεις, αν και σε άσφαλτο με χαμηλή πρόσφυση εκπέμπουν ένα χαρακτηριστικό σφύριγμα. Χαμηλή πρόσφυση, υψηλή πρόσφυση, μεγάλους και μικρούς συντελεστές τριβής καλείται να αντιμετωπίσει το πολύ καλό δικάναλο ABS 9.1 της Bosch. Άψογη η λειτουργία του και μόνο σε άσφαλτο ελληνικών προδιαγραφών (λέγε με γυαλί) θα δείξει μια ευαισθησία στον πίσω τροχό και σε χαμηλές ταχύτητες.


​Μπορεί και ταξιδεύει με 150-160Km/h για ώρες πολλές
Μπροστά, οι δύο δίσκοι της Brembo με τις ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες (που χρησιμοποιούν και οι μεγάλες superbike των Aprilia και ΒΜW) έχουν πολύ καλή αίσθηση, δύναμη και προοδευτικότητα, μελετημένα μετά το 1/3 της διαδρομής της μανέτας προκειμένου να ελέγξουν τα 230 κιλά του συνόλου. Το πετυχαίνουν με τον καλύτερο τρόπο, ακόμα και από τα 150-160 km/h, κάνοντας τον αναβάτη να αισθάνεται ασφαλής ακόμα και στις μεγάλες ταχύτητες. Το ABS των μπροστινών δίσκων είναι όσο πρέπει παρεμβατικό, επιτρέποντας στον αναβάτη να πετύχει μικρότερες αποστάσεις ακινητοποίησης χωρίς τον κίνδυνο του μπλοκαρίσματος. Το μπροστινό σύστημα και η δύναμη των φρένων είναι που δημιουργούν μια περίσσια αίσθηση ασφάλειας στον αναβάτη, αφού οι αντιδράσεις τους είναι προβλέψιμες, επανατροφοδοτώντας τον με σημαντικές πληροφορίες. 



Το λένε Noodoe και επικοινωνεί

Πολύ ενδιαφέρουσα είναι η ολοκληρωμένη πληροφόρηση και διασκέδαση μαζί (infotainment το λένε) που προσφέρει το κεντρικό όργανο Noodoe, που είναι ευανάγνωστο και εύκολο στη χρήση από κουμπί στο δεξί άκρο του τιμονιού. Το καινοτομικό Noodoe είναι ακόμη ένα μεγάλο πλεονέκτημα του ΑΚ. Πρόκειται για τη στρογγυλή οθόνη που βρίσκεται στο κέντρο των οργάνων, συνδέεται μέσω Bluetooth με το κινητό του αναβάτη και προσφέρει πλήθος πληροφοριών μέσω του αντίστοιχου app. Το Noodoe θα σε κάνει να το αγαπήσεις και έπειτα… να εξαρτηθείς απόλυτα από αυτό. Μπορεί να εμφανίσει μηνύματα, κλήσεις και τις ειδοποιήσεις του Facebook, GPS και άλλα. Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ 

Τελικά…

Όμορφο, γρήγορο και ασφαλές. Το τρίπτυχο της επιτυχίας; Περίπου, μιας και κάτω από κάθε ενότητα μπορούν να γραφτούν σχόλια χιλιάδων λέξεων και να γίνουν αναλύσεις επί αναλύσεων. Και όταν ​Με το σύστημα Noodoe είσαι πάντα διαδικτυωμένος!ξεκοκκαλίζεις κάτι, όλο και κάτι θα βρεις. Ναι, έχουμε κάποιες ενστάσεις-παρατηρήσεις για τη σκληρή σέλα, τη ζελατίνα και την ευκρίνεια των οργάνων, όπως βεβαίως και για το «έξυπνο κλειδί» που μέχρι να το συνηθίσεις σε κάνει να αισθάνεσαι «όχι… πολύ έξυπνος» με τις απαιτήσεις του. Εκεί όμως τελειώνουν τα παράπονα και αρχίζει ο ύμνος για ένα mega scooter που σαφέστατα φωνάζει ότι είναι προσεγμένο μέχρι τελευταίας βίδας. Με κινητήρα, πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα και εργονομία που δεν απέχουν από το να χαρακτηριστούν κορυφαία, αν ικανοποιεί κάποιους θα πούμε ότι το Kymco ΑΚ550 συμπεριφέρεται τόσο καλά όσο μια μοτοσυκλέτα. Υπάρχει και άλλη μία παράμετρος που δεν πρέπει να παραβλέψουμε. Είναι μεγάλη η σημασία ενός μοντέλου σαν το ΑΚ, αφού κοντράρει δυναμικά το κατεστημένο των «καλών κατασκευών», που μέχρι σήμερα προέρχονταν υποχρεωτικά είτε από την Ιαπωνία είτε από την Ευρώπη. Ο κόσμος αλλάζει και η Kymco από την Ταϊβάν χαράζει πάνω του καινούργιους δρόμους. Οι οποίοι (δρόμοι) γίνονται πιο προσιτοί για περισσότερους οπαδούς της κατηγορίας, αν αναλογιστούμε την τιμή του, που στα 9.580€ είναι σημαντικά χαμηλότερη των κύριων ανταγωνιστών του. 

 ΠΗΓΗ: scooternet.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης