του Νίκου Βιτσιλάκη

Με νέο πλαίσιο, κινητήρα και ηλεκτρονικά, ο Σούπερ Δούκας της ΚΤΜ έρχεται για να κηρύξει τον πόλεμο των ασφάλτινων μαχών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο στόχος των αυστριακών είναι ξεκάθαρος, θέλουν με το νέο Super Duke R να δώσουν στον κόσμο “the best possible performance street bike”. Έχουν φροντίσει λοιπόν κάθε λεπτομέρεια που βελτιώνει τη συμπεριφορά στην πίστα, αλλά το έκαναν με τρόπο τέτοιο ώστε να μην χάνεται η δυνατότητα εκμετάλευσης της δύναμης του V-2 ακόμα και από όχι και τόσο έμπειρους αναβάτες. Βέβαια 180 άλογα για μια μοτοσυκλέτα που ζυγίζει 189 κιλά σημαίνει ότι απαιτείται σεβασμός στο χειρισμό του δεξιού μας καρπού, παράλληλα με σύνεση και αυτοσυγκράτηση. Έτσι κι αλλιώς είναι τόσο κτηνώδης η τιμή της ροπής, που δεν χρειάζεται να ανησυχείτε μη τυχόν και ..ξεμείνετε από ισχύ. 

Η ΚΤΜ θεωρεί το νέο 1290 σαν το πιο εξελιγμένο μοντέλο που έχει σχεδιάσει και παράγει στην ιστορία της και αυτό τα λέει όλα. Το μοντέλο του 2020 έχει περάσει από το μικροσκόπιο από άκρη σε άκρη και σχεδόν κάθε τμήμα και κομμάτι του έχει γίνει ελαφρύτερο από πριν. Το πολύ ελάφρωμα επικεντρώθηκε σε τροχούς, φρένα και μονόμπρατσο ψαλίδι, ενώ την απαραίτητη δίαιτα δέχθηκαν τόσο ο στροφαλοθάλαμος όσο και το νέο υβριδικό υποπλαίσιο, που είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και ίνες άνθρακα. Παράλληλα, ένα τελείως νέας αρχιτεκτονικής πλαίσιο (με σωλήνες μεγαλύτερης διαμέτρου και λεπτότερα τοιχώματα) χρησιμοποιεί -πλέον- τον κινητήρα σαν ενεργό μέρος του και σύμφωνα με την ΚΤΜ προσφέρει τρεις φορές μεγαλύτερη ακαμψία από το προηγούμενο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την όλη στιβαρότητα έρχεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο το μοχλικό σύστημα του πίσω μονού αμορτισέρ (επίσης νέο WP Apex), το οποίο πλέον εδράζεται πάνω στον στροφαλοθάλαμο. Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά έχουν αλλάξει φυσικά και μέλημά τους, όπως γράφει στο πρες κιτ του μοντέλου, είναι να προσφέρουν στον αναβάτη καλύτερη πληροφόρηση από τον εμπρός τροχό και εν γένει ευκολότερη διαχείριση της μοτοσυκλέτας σε συνθήκες πίεσης (λέγε με επιθετική οδήγηση). 

Ο V2 κινητήρας των 75º και 1301cc έχει ομοίως δεχθεί βελτιώσεις, οι οποίες εντοπίζονται στις ελαφρύτερες βαλβίδες εισαγωγής από τιτάνιο, στο νέο σύστημα ψεκασμού με σώματα διαμέτρου 56mm (με δεύτερο μπεκ ψηλά τοποθετημένο για κάθε κύλινδρο) και στο επίσης νέο σύστημα ανάφλεξης με τα δυο μπουζί σε κάθε κύλινδρο. Βελτιώσεις έχει δεχθεί και το κιβώτιο ταχυτήτων (της Pankl) προκειμένου να προσφέρει ταχύτερες και ακόμα πιο ακριβείς αλλαγές, ενώ εντυπωσιάζει η νέα εξάτμιση με τους λαιμούς των 60mm και το μικρότερης μάζας και κοντύτερο σε μήκος αλουμινένιο τελικό. Αναβαθμισμένη είναι η εισαγωγή αέρα στο Ram Air (που βρίσκεται στο κέντρο των δύο προβολέων) και αυξημένη η σχέση της συμπίεσης, που πλέον έχει σκαρφαλώσει στο 13,5:1.

Οι αριθμοί μιλούν για 180Hp στις 9.500rpm και 14,3Kgm ροπής στις 8.000rpm, με την όλη χαλιναγώγηση να έχει αναλάβει ένα τελευταίας γενιάς traction control τριών επιπέδων (που μπορεί και να απενεργοποιηθεί) με αισθητήρα 6 αξόνων. Εννοείται πως όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα (Ride Modes, Cornering ABS, Supermoto ABS, Cruise control κλπ) έχουν αποκτήσει νέα λογισμικά για καλύτερη απόδοση (και μεταξύ τους συνεργασία) σε κάθε περίπτωση.

Τέλος, νέα είναι και τα φρένα μπροστά (ελαφρύτερες τετραπίστονες μονομπλόκ Brembo Stylema), οι σχεδιασμένες σε υπολογιστή πεντάμπρατσες ζάντες, το ατσάλινο ρεζερβουάρ των 16 λίτρων και η ρυθμιζόμενης γωνίας -πλέον- οθόνη TFT των 5 ιντσών. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης