του Νίκου Βιτσιλάκη

Μια μοτοσυκλέτα On/Off που αγαπήθηκε από πολλούς επιστρέφει ανανεωμένη και αναβαθμισμένη, μόνο που αυτήν τη φορά προορίζεται αποκλειστικά για χωμάτινη χρήση!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πάνε χρόνια πολλά, από το 2006, αν θυμόμαστε καλά, που η Kawasaki σταμάτησε την παραγωγή τoυ KLX300 και στενοχώρησε πολλούς αναβάτες ανά την υφήλιο. Και ο λόγος απλός, ήταν ό,τι καλύτερο για όσους ήθελαν να κυκλοφορούν καθημερινά στην πόλη και τα Σαββατοκύριακα είτε να πηγαίνουν εκδρομούλες δικάβαλο είτε να συμμετέχουν σε αγώνες εκτός δρόμου, κυρίως Enduro και Scramble. Κάτι σαν τα Honda XR των περασμένων δεκαετιών δηλαδή, που πουλούσαν σαν ζεστό ψωμάκι και που γαλούχησαν άπειρους αναβάτες στην εκτός δρόμου οδήγηση.

Οι καιροί (και οι επιθυμίες) αλλάζουν όμως και η Kawasaki εντόπισε την τάση πολλών μοτοσυκλετιστών για κάτι πιο εξειδικευμένο (λέγε με Off-Road), έκανε τις έρευνές της και κατέληξε πως αυτό που λείπει είναι το 300άρι που μόλις παρουσίασε! Αν προσέξετε, θα παρατηρήσετε ότι απουσιάζουν παντελώς όλα όσα θα έκαναν νόμιμη την κυκλοφορία του KLX στον δρόμο. Δεν υπάρχουν φώτα, φλας, κόρνα, καθρέφτες και μαρσπιέ συνεπιβάτη, ούτε καν όργανα, παρά μόνο κάτι ενδεικτικές λυχνίες για ρεζέρβα και καλή λειτουργία κινητήρα. Έτσι, το νέο KLX300R γίνεται η μοτοσυκλέτα που έλειπε (;), ένα καθαρόαιμο που απευθύνεται σε έμπειρους και αρχάριους, σε ερασιτέχνες και «επαγγελματίες» εραστές της πραγματικής Off-Road οδήγησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν είναι «ψευδο-εντούρο», δεν είναι motocross, είναι κάτι ανάμεσα και ό,τι πρέπει για διασκέδαση στο χώμα, αυτό που λέμε το απόλυτο «Fun-Bike». Ο υγρόψυκτος τετραβάλβιδος κινητήρας του έχει χωρητικότητα 292cc και απόδοση σχεδόν 30Hp, διαθέτοντας 2 ΕΕΚ και αντικραδασμικό άξονα. Δεν υπάρχει πληροφόρηση για εσωτερικές αλλαγές, φανταζόμαστε απλώς ότι οι μηχανικοί της Kawasaki θα τον έχουν ρυθμίσει έτσι ώστε να βγάζει πιο γραμμικά, άρα και πιο ελεγχόμενα, την ιπποδύναμή του.

Πόσο διαφέρει από το προηγούμενο;

Ως χαρακτήρας, τα είπαμε παραπάνω, αλλάζει τελείως. Από πλευράς εμφάνισης, πέραν της αφαίρεσης του εξοπλισμού δρόμου έχουν διαφοροποιηθεί τα πλαστικά σε κάθε σημείο, το ίδιο και τα φτερά της μοτοσυκλέτας, εννοείται και τα αυτοκόλλητα και λοιπά γραφικά. Νέα είναι και η σέλα, όπως επίσης και το τιμόνι, που τώρα πια είναι ρυθμιζόμενο σε τέσσερις θέσεις. Ρυθμιζόμενη όμως είναι και η μανέτα του φρένου, καθόσον δεν σηκώνει «έλλειψη» αυτής από μια μοτοσυκλέτα προδιαγραφών.

Συνεχίζοντας την οπτική «επισκόπηση», νέο (και βαρύτερο) είναι το τελικό της εξάτμισης, νέο (και στιβαρότερο) το αλουμινένιο ψαλίδι, ενώ τα δισκόφρενα είναι πλέον τύπου «μαργαρίτα» (κυματιστά). Οι αναρτήσεις παραμένουν ως είχαν, σχεδόν πλήρως ρυθμιζόμενες και με μεγάλες διαδρομές (285mm) δεν υπήρχε λόγος να αλλάξουν, πιθανά το σετάρισμά τους να είναι νέο, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στον νέο τους, ξεκάθαρα Off-Road, ρόλο τους. Μία από τα ίδια και για το ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο, που είναι πανομοιότυπο και με ελαφρώς μεταλλαγμένα τα γεωμετρικά του χαρακτηριστικά, ενώ και το ύψος της σέλας έχει «τσιμπήσει» ένα εκατοστό (925mm συνολικά).  

Οι σημαντικές αλλαγές

Κατ’ αρχάς, το παραδοσιακό καρμπυρατέρ έχει δώσει τη θέση του σε σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού (EFI). Κίνηση απαραίτητη για πολλούς λόγους κι όχι μόνον «οικολογικούς», τώρα πια υπάρχει ακριβέστερη απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, ευκολότερη εκκίνηση κινητήρα τις κρύες μέρες και σταθερή απόδοση αυτού ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος και το υψόμετρο. Μανιβέλα δεν υπάρχει πλέον και αυτό έγινε λόγω χρήσης μίζας, οπότε τα νέα εδώ γίνονται ακόμα πιο ευχάριστα για όλους όσοι έχουν «κακή εμπειρία» από την απουσία αυτού του μαγικού κουμπιού.

Τα κακά νέα έχουν να κάνουν με το βάρος του νέου KLX300, το οποίο στα 128 κιλά (πλήρες υγρών) είναι κατά 12 παραπάνω από το παλιό μοντέλο. Κάτι ο ψεκασμός, κάτι η μίζα, κάτι το τελικό εξάτμισης και το στιβαρότερο ψαλίδι, κάπου έπρεπε να γίνει η θυσία.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης