του Νίκου Βιτσιλάκη 

Όπως γινόταν τα παλιά τα χρόνια, να παίρνεις δηλαδή μια μοτοσικλέτα δρόμου και να τη μετατρέπεις σε «χωμάτινη», έτσι και τώρα ο Αμερικανός κατασκευαστής πήρε ένα FTR 1200 και το μεταμόρφωσε σε μοντέλο διπλής χρήσης (που είναι και το μοναδικό στην γκάμα του). 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μη φανταστείτε ότι οι αλλαγές είναι ριζικές, ένα ζευγάρι ακτινωτοί τροχοί με τρακτερωτά ελαστικά Pirelli Scorpion STR, μια διαφορετική σέλα aviator σε καφέ απόχρωση, ένα ψηλότερο κατά 51mm τιμόνι, ένα μικρότερο φωτιστικό σώμα πίσω και ένα σπορ ζελατινάκι πάνω από τον προβολέα είναι όλες κι όλες, ενώ τη διαφορετικότητα του συνόλου έρχεται να υπογραμμίσει και ένας αποκλειστικός για το μοντέλο χρωματισμός. Η Indian τον αποκαλεί Titanium Smoke και συνοδεύεται από κόκκινα σιρίτια στα στεφάνια των αλουμινένιων ζαντών, στη ζελατίνα και στο πλαστικό προστατευτικό στο πάνω μέρος του ρεζερβουάρ.  

Ο κινητήρας παραμένει ως είχε στο περσινό FTR 1200 και αφορά σε έναν V-2 περιεχόμενης γωνίας 60 μοιρών και χωρητικότητας 1203cc, που αποδίδει 120Hp στις 8.250rpm αλλά και εντυπωσιακά ποσά ροπής (120Nm στις 6.000rpm). Oι κεφαλές του είναι 4βάλβιδες, οι εκκεντροφόροι δύο για κάθε κύλινδρο, το κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και ο συμπλέκτης μερικής ολίσθησης (assist & slip). Αυτές οι τιμές, μαζί με μια συμπίεση 12,5:1 και ένα στροφαλοφόρο χαμηλής αδράνειας, προϊδεάζουν για δυνατές επιταχύνσεις ανεξαρτήτως σχέσης. Ο κινητήρας συνοδεύεται από εξάτμιση 2-1-2 σχεδιασμένη έτσι ώστε να ικανοποιεί μάτι και αφτιά, εκπέμποντας καθαρό, μοναδικό ήχο ενός αμερικανικού V-2. Την καλή εικόνα συμπληρώνουν ένα καλοφτιαγμένο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο χωροδικτύωμα, ένα ανάποδο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 43mm αλλά και ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo μπροστά, που «δαγκώνουν» δίσκους διαμέτρου 320mm!  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη υπάρχει ένα «ψεύτικο» ρεζερβουάρ, καθώς το πραγματικό, χωρητικότητας 13 λίτρων, βρίσκεται τοποθετημένο κάτω από τη σέλα, έτσι ώστε να ευνοηθεί η μοτοσικλέτα από μια πιο κεντρική κατανομή-τοποθέτηση του βάρους (χαμηλότερο κέντρο βάρους μεταφράζεται σε ευκολότερο συνολικά χειρισμό). Εκτός από τη χαρακτηριστική σχεδίαση υπάρχουν πολλά αξιόλογα περιφερειακά εξαρτήματα και τεχνολογίες, που δημιουργούν μια συνολικά ενδιαφέρουσα μοτοσικλέτα. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται αλουμινένιο τιμόνι ProTaper, full Led φωτιστικά σώματα, θύρα USB, αλλά και σύστημα cruise control!

Στερείται όμως του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης (traction control) και των τριών riding modes που διαθέτει σαν στάνταρ το FTR 1200S του 2019-2020. Ομοίως η ρυθμιζόμενη ανάρτηση αποτελεί παρελθόν, όπως και η οθόνη αφής LCD 4,3” με συμβατότητα Bluetooth. Aυτή έχει αντικατασταθεί από ένα αναλογικό ταχύμετρο, στο κάτω μέρος του οποίου υπάρχει μια μικρή ψηφιακή οθόνη LCD με ενδείξεις για στροφές κινητήρα, οδικό και μερικό χιλιομετρητή, θερμοκρασία κινητήρα, καθώς και ενδεικτική λυχνία για χαμηλή στάθμη καυσίμου (ρεζέρβα).    

Όπως είναι φυσικό, το νέο FTR Rally συνοδεύεται από μια αρκετά πλούσια γκάμα γνήσιων αξεσουάρ (φανταζόμαστε και στην Ελλάδα), ικανή να δώσει στον αναβάτη τη δυνατότητα να καστομάρει τη μοτοσικλέτα του έτσι όπως του αρέσει. Προς το παρόν, στο επίσημο site της εγχώριας αντιπροσωπείας δεν αναγράφονται πληροφορίες για τιμή και διάθεση του μοντέλου.  

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης