Του Νίκου Τσαμάνδουρα

Όλοι γνωρίζουμε πως όσον αφορά στις ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες η μεγάλη πληγή είναι μία. Οι μπαταρίες. Πολύς όγκος, πολύ βάρος, δίχως την επιθυμητή απόδοση. Υπάρχει ελπίδα;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Honda, το Ινστιτούτο τεχνολογίας της California και η ..Nasa μας λένε «ναι». Και αυτό δεν προκύπτει αυθαίρετα, αλλά από πρόσφατη δημοσίευσή τους στο Science Magazine. Και το όνομα αυτής: Μπαταρία ιόντων φθορίου! Μέχρι τώρα, ότι κινείται ηλεκτρικά έχει ως πηγή ενέργειας τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ναι μεν καλύτερες από τις πάλαι ποτέ μολύβδου και υβριδίων μετάλλων, με περιθώρια βελτίωσης δε. Πλεονεκτήματα; Το φορτίο τους, ο ρυθμός αποφόρτισης αλλά και το περιορισμένο φαινόμενο «μνήμης». Από την άλλη δε λείπουν τα προβλήματα. Κάτι τα απαιτούμενα ορυκτά τους, κάτι η δυσκολία στην πυρόσβεση στο ενδεχόμενο της φωτιάς, δεν θέλει και πολύ η απόρριψή τους από το χώρο της μοτοσυκλέτας.

Και τώρα οι μπαταρίες ιόντων φθορίου έρχονται να δώσουν λύσεις στα παραπάνω προβλήματα. Μείζον αβαντάζ η ενεργειακή τους πυκνότητα, που επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία χωρίς συμβιβασμό στον όγκο, ενώ παράλληλα διορθώνει και κάποια από τα προβλήματα του λιθίου. Προσοχή. Το φθόριο έχει απασχολήσει και στο παρελθόν την ηλεκτροκίνηση, αλλά με την προϋπόθεση ότι δουλεύει βέλτιστα στους 150 -σχεδόν- βαθμούς C. Τώρα όμως, Honda, Ινστιτούτο τεχνολογίας της California και Nasa έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα σε θερμοκρασία δωματίου χάρη στους κατάλληλους χημικούς παράγοντες, κατόπιν φυσικά ομαδικής έρευνας.

Το μέλλον των μπαταριών ίσως να είναι αυτό, ή μάλλον πρέπει να είναι αυτό αν θέλουμε να δούμε ρεαλιστικά ανταγωνιστικές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Ποιος ξέρει.. Ίσως οι γίγαντες να μην κοιμούνται τελικά, αλλά να δουλεύουν σιωπηλά..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης