του Νίκου Βιτσιλάκη

Ένας ακόμη Ευρωπαίος κατασκευαστής καταφεύγει σε συνεργασία με Ασιατικό κολοσσό και στόχος είναι η “συνπαραγωγή” μοτοσυκλετών με κινητήρες μεσαίου κυβισμού..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Oι συζητήσεις των δύο εργοστασίων για μια μεταξύ τους συνεργασία ξεκίνησαν πριν δύο περίπου χρόνια και από την πρώτη στιγμή φάνηκε πως μπήκαν σε καλό δρόμο. Ο Rakesh Sharma, “executive director” της Bajaj, δήλωσε πρόσφατα ότι οι δύο εταιρείες έχουν προγραμματίσει να υπογράψουν μια επίσημη σύμβαση κάπου μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2020 και πως η οριστικοποίηση της συμμαχίας είναι πλέον μια τυπική διαδικασία. Ότι ήταν να συζητηθεί ανάμεσα στις δύο πλευρές συζητήθηκε, οι αποφάσεις έχουν παρθεί και υπάρχει πλήρης ταύτιση σε στόχους και στρατηγική. Υποθέτουμε λοιπόν μετά βεβαιότητας πως κάπου προς τα τέλη του 2010 θα δούμε Triumph made in Bajaj με κινητήρα περί τα 500-700cc, σίγουρα δικύλινδρο εν σειρά, το οποίο αρχικά θα διατεθεί στην Ινδική αγορά (που είναι και η μεγαλύτερη στον κόσμο) και αμέσως μετά σε πολλές ακόμη χώρες του πλανήτη, με την Ελλάδα να βρίσκεται μέσα στη σχετική λίστα. Κύριος στόχος θα είναι oι δύο εκδόσεις (Interceptor και Continental GT) του δικύλινδρου αερο-ελαιόψυκτου Royal Enfield 650, οι οποίες αποτελούν και μονοπώλιο στην κατηγορία για την τοπική αγορά (κοινώς δεν υπάρχουν αντίστοιχες προτάσεις από τον ανταγωνισμό). Τη συνέχεια δεν τη γνωρίζουμε φυσικά, βλέποντας και κάνοντας που λέμε, με τις φημολογίες για επέκταση της γκάμας -προς τα πάνω και προς τα κάτω- να γίνονται όλο και πιο έντονες. Αν σκεφτούμε ότι πρώτη προτεραιότητα είναι η τεράστια τοπική αγορά και πως εκεί η Bajaj είναι “καλυμμένη” μέχρι τα 400cc, τότε μάλλον είναι εύκολο να υποθέσουμε ότι θα προσπαθήσει να κυριαρχήσει από εκεί και πάνω.  

Σε διπλό ταμπλό οι Ινδοί

Πολλοί θα απορήσουν για αυτή τη συμμαχία, από τη στιγμή που όλος ο κόσμος ξέρει την αντίστοιχη της Bajaj με την KTM (τα μικρού κυβισμού μοντέλα της ΚΤΜ κατασκευάζονται στην Ινδία). Στην περίπτωση της Triumph όμως, τα πράγματα θα είναι διαφορετικά, καθώς δεν θα υπάρχει πώληση μεριδίου της στους Ινδούς, οι οποίοι ως γνωστόν κατέχουν το 48% της ΚΤΜ. Η γραμμή παραγωγής των -άνω των 125cc- μοντέλων KTM, Husqvarna, Bajaj και Triumph θα βρίσκεται στo γνωστό εργοστάσιο στην περιοχή του Chakan και η ετήσια αριθμητική δυναμική της δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης