του Νίκου Βιτσιλάκη 

To είχαμε δει σαν πρωτότυπο στην περσινή διεθνή έκθεση του Μιλάνου και από κάποια νέα σχέδια της Aprilia που διέρρευσαν στο διαδίκτυο βλέπουμε ότι το μοντέλο παραγωγής δεν θα διαφέρει και πολύ, σχεδόν καθόλου μάλιστα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

To φαινόμενο της πανδημίας είναι υπεύθυνο για την καθυστερημένη άφιξη του supersport RS660 και, όπως δείχνουν τα πράγματα, θα βγει στην αγορά λίαν συντόμως πλαισιωμένο από το «γυμνό» αδερφάκι του Tuono. Αυτό δηλαδή που θα πάρει και τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις, σαν μια σαφώς πιο χρηστική και κατάλληλη για καθημερινή μετακίνηση μοτοσικλέτα. Η μεγάλη στιγμή της διάθεσής τους στην αγορά πλησιάζει, με τον τελικό σχεδιασμό της εταιρείας για το Tuono να εμφανίζεται σε πρόσφατα δημοσιευμένα -και «υποκλαπέντα»(;)- έγγραφα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας. 

Το μικρό streetfighter της φίρμας του Noale ήταν προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει λίγους μήνες μετά το RS660, δηλαδή κάπου στις αρχές του 2021, αλλά, όπως ήδη γράψαμε παραπάνω, ο Covid-19 άλλαξε τα σχέδια του εργοστασίου και πλέον μιλάμε για μια ταυτόχρονη παρουσίαση, που πιθανά θα γίνει μέσα στη χρονιά που διανύουμε. Και το ευχάριστο είναι πως τα εν λόγω έγγραφα φέρνουν στο προσκήνιο μια μοτοσικλέτα που ελάχιστα θα διαφέρει από το περσινό concept!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα πρέπει να τα κοιτάξουμε προσεκτικά για να εντοπίσουμε την ελαφρώς διαφοροποιημένη καρίνα του φέρινγκ με τον έναν επιπλέον αεραγωγό και τα εκατέρωθεν «φτεράκια» (winglets), προφανώς γιατί πίσω της κρύβει ανασχεδιασμένους λαιμούς και «καζανάκι» εξάτμισης, με στόχο τη συμμόρφωση στις προδιαγραφές καυσαερίων και θορύβου που επιβάλλει το Euro5. Δεν φαίνεται, αλλά να είστε σίγουροι ότι κάπου εκεί κρύβεται και ένας καταλυτικός μετατροπέας, πολύ κοντά στην εξαγωγή προκειμένου να θερμαίνεται γρηγορότερα και να συμβάλλει με τον τρόπο αυτό στην ακόμα πιο περιορισμένη εκπομπή άκαυτου μίγματος. 

Full ηλεκτρονικά  

Προφανώς το επερχόμενο Tuono θα είναι εξοπλισμένο με τα πλέον σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα της εταιρείας, περιλαμβάνοντας τα εξής καλούδια του APRC: 

  • ATC: Aprilia Traction Control (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ρυθμιζόμενο κατά δοκούν) 
  • AWC: Aprilia Wheelie Control (έλεγχος σούζας) 
  • ACC: Aprilia Cruise Control (γκάζι σταθερό με το πάτημα ενός κουμπιού) 
  • AQS: Aprilia Quick Shift (απρόσκοπτα ανεβοκατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς κλείσιμο του γκαζιού ή χρήση του συμπλέκτη) 
  • AEB: Aprilia Engine Brake (έλεγχος του φρεναρίσματος του κινητήρα κατά το κλείσιμο του γκαζιού) 
  • AEM: Aprilia Engine Map (επιλογές χαρτογραφήσεων του κινητήρα αναλόγως των οδηγικών αναγκών και συνθηκών) 
  • Εξελιγμένο Cornering ABS (ώστε να αποφεύγονται τα μπλοκαρίσματα των τροχών ακόμα και υπό συνθήκες κλίσης). 

Όλα τα παραπάνω θα ελέγχονται από μια μονάδα αδράνειας (IMU) 6 αξόνων, εξοπλισμένη με γυροσκόπια και επιταχυνσιόμετρα που αντιλαμβάνονται σε πραγματικό χρόνο την κινητική κατάσταση της μοτοσικλέτας, συνεργαζόμενα και με το Ride By Wire (ηλεκτρονικό) γκάζι. Τέλος, όσον αφορά στο «ψηφιακό» κομμάτι της μοτοσικλέτας, όλη η πληροφορία θα καταλήγει στον αναβάτη μέσω μιας έγχρωμης TFT οθόνης, η οποία μάλιστα θα αλλάζει γραφικά και χρώματα ανάλογα με τα επιλεγμένα προγράμματα. Όπως είναι φυσικό, δεν θα λείπει και η συνδεσιμότητα με το smartphone μέσω της εφαρμογής Aprilia MIA. Πρόκειται για ένα πλήρες πακέτο infotainment, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε στο Tuono V4 επιτρέποντας τη διαχείριση των κλήσεων μέσω φωνητικών εντολών. Πλέον προσθέστε και την πλοήγηση, η οποία, εφόσον περαστεί στο smartphone, θα προβάλλεται και στην οθόνη της μοτοσικλέτας.  

RS, Tuono και μετά τι άλλο; 

Όπως μας είναι πλέον ευρέως γνωστό από τα τέλη της περασμένης χρονιάς, το τρίτο μέλος της δικύλινδρης οικογένειας θα είναι ένα μοντέλο ονόματι Tuareg 660, το οποίο και θα αναβιώσει τις «χωμάτινες» ρίζες της Aprilia σαν μια μοτοσικλέτα διπλής χρήσης τύπου Adventure. Με τα χρονοδιαγράμματα του ιταλικού εργοστασίου να έχουν πάει -αναγκαστικά- περίπατο, το πολυπόθητο Tuareg θα εμφανιστεί μετά το καλοκαίρι του 2021, αποτελώντας αντίπαλο δέος μοτοσικλετών όπως τα Honda NC750X, KTM 790 Adventure, Kawasaki Versys 650, Suzuki V-Strom 650 και Yamaha Τenere 700.

Περισσότερες πληροφορίες δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, τολμούμε όμως να προβλέψουμε την έλευση δύο εκδόσεων, μίας με περισσότερο ασφάλτινο χαρακτήρα (Street Adventure) και άλλης μίας με έμφαση (και) στην εκτός δρόμου οδήγηση (On/Off Adventure). Το μόνο σίγουρο είναι πως τα καλά έρχονται! 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης