του Νίκου Τσαμάνδουρα

Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Aprilia παρουσιάζει μοτοσυκλέτα με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα και μάλιστα στα μεσαία κυβικά. Το πρώτο «χτύπημα» των Ιταλών έρχεται με το supersport RS660 και λίαν συντόμως ακολουθούν μοντέλα και άλλων κατηγοριών με τον ίδιο κινητήρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Περί κινητήρα..

Αν σας θυμίζει κάτι η διάταξη του κινητήρα αλλά και ο κυβισμός, τότε όντως δεν κάνετε λάθος. Πρόκειται για τον V4 κινητήρα των 1100 που συναντάμε και στο RSV4, εν προκειμένω όμως είναι κομμένος στη… μέση, με τους εμπρός κυλίνδρους πλέον να αποτελούν ένα αυτοτελές μηχανικό σύνολο. «Μισός» κινητήρας σημαίνει περισσότερος χώρος, λιγότερο βάρος, λιγότερη θερμότητα στα πόδια του αναβάτη και κυρίως σχεδιαστική ελευθερία για ένα πιο μαζεμένο και ελαφρύ πλαίσιο. Στο φλέγον θέμα της απόδοσης μάλλον δεν θα μείνει κανείς παραπονεμένος από τους 100 ίππους, που έχουν να αντιμετωπίσουν τα μόλις 169 κιλά του RS, ενώ στο θέμα της ροπής οι δύο κύλινδροι σίγουρα αποτελούν ένα δυνατό χαρτί. Το συμπαγές προφίλ ολοκληρώνεται και από την εξάτμιση, η οποία καταλήγει ακριβώς κάτω από τον κινητήρα συντελώντας σε ένα χαμηλό κέντρο βάρους, το οποίο θα ευνοεί τις καταιγιστικές αλλαγές κατεύθυνσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ηλεκτρονικά πάνοπλο

Μια ελαφριά και δυνατή supersport μοτοσυκλέτα για να είναι και διασκεδαστική πρέπει να είναι και ασφαλής. Η περίπτωση του RS660 είναι ένα κλασικό παράδειγμα μοντέλου «full extra», καθώς μέσα του συναντάμε τα εξής καλούδια του APRC:

ATC: Aprilia Traction Control (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ρυθμιζόμενο κατά δοκούν)

AWC: Aprilia Wheelie Control (έλεγχος σούζας)

ACC: Aprilia Cruise Control (γκάζι σταθερό με το πάτημα ενός κουμπιού)

AQS: Aprilia Quick Shift (απρόσκοπτα ανεβοκατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς κλείσιμο του γκαζιού ή χρήση του συμπλέκτη)

AEB: Aprilia Engine Brake (έλεγχος του φρεναρίσματος του κινητήρα κατά το κλείσιμο του γκαζιού)

AEM: Aprilia Engine Map (επιλογές χαρτογραφήσεων του κινητήρα αναλόγως των οδηγικών αναγκών και συνθηκών)

Εξελιγμένο Cornering ABS (ώστε να αποφεύγονται τα μπλοκαρίσματα των τροχών ακόμα και υπό συνθήκες κλίσης)

Όλα τα παραπάνω πληροφορούνται από μια μονάδα αδράνειας (IMU) 6 αξόνων, εξοπλισμένη με τους απαραίτητους αισθητήρες, όπως γυροσκόπια και επιταχυνσιόμετρα που «καταλαβαίνουν» σε πραγματικό χρόνο την κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας, συνεργαζόμενα και με το -τι άλλο- Ride By Wire (ηλεκτρονικό) γκάζι. Τέλος, όσον αφορά στο «ψηφιακό» κομμάτι της μοτοσυκλέτας, όλη η πληροφορία καταλήγει στον αναβάτη μέσω μιας έγχρωμης TFT οθόνης, η οποία μάλιστα αλλάζει γραφικά και χρώματα ανάλογα με τα επιλεγμένα προγράμματα. Όπως είναι φυσικό, δεν λείπει και η συνδεσιμότητα με το smartphone (Aprilia MIA). Πρόκειται για ένα πλήρες πακέτο infotainment, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε στο Tuono V4 επιτρέποντας τη διαχείριση των κλήσεων μέσω φωνητικών εντολών. Πλέον προσθέστε και την πλοήγηση, η οποία, εφόσον περαστεί στο smartphone, προβάλλεται και στην οθόνη της μοτοσυκλέτας.

Ουσία και εμφάνιση, έννοιες ταυτόσημες

Το RS660, αν και είναι εξοπλισμένο μεταξύ άλλων με cruise control αλλά και (προαιρετικά) σύστημα πλοήγησης, προφανώς και δεν είναι μοτοσυκλέτα τουρισμού. Παρατηρώντας το όμορφο πλαίσιο και το ακόμα πιο όμορφο ψαλίδι -αμφότερα από αλουμίνιο με πινελιές που φωνάζουν από μακριά «Aprilia»- βλέπει κανείς την αγωνιστική φιλοσοφία που διόλου διακριτικά δεν θέλει να κρύψει κάθε μέλος της οικογένειας RS. Η όψη της μοτοσυκλέτας είναι επιθετική, με το φέρινγκ να είναι άκρως αεροδυναμικό στο μπροστινό μέρος, έτσι ώστε να καταλήγει έως και «υποτυπώδες» στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, με την ουρά να είναι εκεί για το τυπικό του πράγματος (διατηρώντας ωστόσο τις άγριες γραμμές του συνόλου).

Λέμε ουρά μα όχι πίσω σέλα, μιας και σε μια τέτοια, από τα αποδυτήρια αγωνιστική κατασκευή, ο συνεπιβάτης περισσεύει, όπως υπογραμμίζει και η απουσία των αντίστοιχων μαρσπιέ. Στοιχεία της αγωνιστικής εικόνας είναι και οι αναρτήσεις της Kayaba, όπως επίσης και τα δισκόφρενα της Brembo, με το γλυκό να «δένει» με τους δύο διαθέσιμους χρωματισμούς: Reggiani Replica ο ένας, που παραπέμπει στο δίχρονο RS250 του 1994 (τον τελευταίο Μοϊκανό αν θέλετε εκείνης της εποχής) και Total Black ο δεύτερος, με το μαύρο να «σπάει» μόνο από το κόκκινο χρώμα, που είναι εξίσου άρρηκτα συνδεδεμένο με το αγωνιστικό παρελθόν της εταιρείας από το Noale.

Περιμένετε, έχει κι άλλο…

«Πρωτότοκο τέκνο μιας νέας κατηγορίας» είναι βαρύς χαρακτηρισμός, μα πώς αλλιώς να βαφτίσεις μια από τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες στην εφετινή έκθεση του Μιλάνου, όχι μόνο γιατί γεφυρώνει το χάσμα στη RS γκάμα της εταιρείας (125 και μετά… 1100), ούτε γιατί είναι η πρώτη δικύλινδρη εν σειρά Aprilia, αλλά γιατί στην ουσία δημιουργεί μια κατηγορία από την αρχή στέλνοντας τον ανταγωνισμό αδιάβαστο. Ο ανταγωνισμός είναι μια σχετική έννοια βέβαια, καθώς μόνο το Ducati Supersport παίζει μπάλα στο ίδιο γήπεδο, αλλά με πολλά περισσότερα κυβικά, επομένως είναι σαν να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Γιατί «πρωτότοκο»; Μα γιατί θα έχει «αδέλφια», αφού ανοίγει πρώτο τον δρόμο για τον ερχομό μιας οικογένειας μοντέλων στα 660 κυβικά.

Ήδη εμφανίστηκε και η ημίγυμνη streetfighter έκδοση Tuono 660 σε μορφή concept, ενώ η… βόμβα κρύβεται σε μελλοντικό αναλυτικότερο άρθρο, γιατί κάπου στη γωνία κρύβεται ένα Tuareg! Ναι, μια On/Off μοτοσυκλέτα απροσδιορίστου μορφής, που αχνοφαινόταν στο Μιλάνο μέσα σε έναν μίνι… κήπο, όπως έμμετρα προδίδει η άνωθεν φωτογραφία. Το μόνο σίγουρο είναι πως τα καλύτερα έρχονται.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης