Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Valentino Rossi έχει αποσυρθεί εδώ και δύο χρόνια από τα MotoGP, αλλά παραμένει το σημείο αναφοράς όσον αφορά τις αμοιβές των αναβατών.

Ο θρύλος, με τα 9 Παγκόσμια Πρωταθλήματα κέρδισε ποσά κατά τη διάρκεια των χρόνων της δόξας του, τα οποία είναι πολύ μεγαλύτερα από οποιονδήποτε από τους σημερινούς αναβάτες – ή οποιονδήποτε άλλον αναβάτη στην ιστορία.

Ο Rossi κέρδιζε 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως το 2008, το 2009 και το 2010, σύμφωνα με τη La Gazzetta dello Sport, στο απόγειο των δυνάμεων και της φήμης του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 2012, ο Rossi ήταν ο 20ος αθλητής με τα υψηλότερα εισοδήματα στον κόσμο με συνολικές απολαβές 30 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το 2015, ονομάστηκε ο 14ος αθλητής με τα υψηλότερα κέρδη κατά τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας, με συνολικές απολαβές 275 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αυτό ήταν, και παραμένει, ένα διαφορετικό επίπεδο αμοιβών για έναν αναβάτη MotoGP.

Ακόμη και στη δύση της καριέρας του, το 2020, μια από τις χειρότερες αγωνιστικές του χρονιές, τα κέρδη του Rossi ανήλθαν συνολικά στα 140 εκατομμύρια ευρώ – μέσω χορηγών, κερδών από τη Yamaha, εμπορευμάτων της VR46 και άλλων επιχειρήσεων με τις οποίες ήταν συνδεδεμένος.

Πληρώθηκε μόνο 7 εκατομμύρια ευρώ από τη Yamaha το 2020, ένας πολύ μικρός μισθός για τα δικά του πρότυπα, που αντικατοπτρίζει την ανταγωνιστικότητά του εκείνη την εποχή. Αυτό μειώθηκε σε 4 εκατομμύρια ευρώ την τελευταία του χρονιά το 2021.

Σήμερα οι εταιρείες του Rossi παράγουν κέρδη 8 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Ο αναβάτης που βγάζει τα περισσότερα κέρδη στο MotoGP σήμερα είναι ο Marc Marquez.

Παίρνει 12,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από τη Honda, με συμβόλαιο που έχει διάρκεια έως το τέλος του 2024, αναφέρει η Cuatro.

Όμως, οι συνολικές ετήσιες απολαβές του είναι 40 εκατομμύρια ευρώ χάρη στις άλλες χορηγίες του από μεγάλες εταιρείες.

Αυτοί ήταν οι ετήσιοι μισθοί κάθε αναβάτη MotoGP το 2022, σύμφωνα με την La Gazzetta dello Sport:

  • Marc Marquez – €12,5 εκ.
  • Fabio Quartararo – €6 εκ.
  • Joan Mir – €6 εκ.
  • Francesco Bagnaia – €5 εκ.
  • Pol Espargaro – €3,5εκ.
  • Jack Miller, Alex Rins, Franco Morbidelli – €3 εκ.
  • Johann Zarco – €2 εκ.
  • Maverick Vinales – €2 εκ.
  • Aleix Espargaro – €2 εκ.
  • Alex Marquez, Jorge Martin – €1 εκ.
  • Miguel Oliveira – 625.000 €
  • Takaaki Nakagami, Brad Binder – 500.000 €
  • Enea Bastianini , Fabio di Giannantonio – 375.000 €
  • Luca Marini – 300.000 €
  • Darryn Binder, Marco Bezzecchi, Raul Fernandez, Remy Gardner – 250.000 €

Αντίθετα, ο πιο ακριβοπληρωμένος στη λίστα με τους μισθούς των οδηγών της F1 είναι ο Max Verstappen (55 εκατομμύρια), ενώ ο Lewis Hamilton βρίσκεται στη διαδικασία διαπραγματεύσεων για ένα νέο συμβόλαιο με τη Mercedes, το οποίο φέρεται να αξίζει £40 εκατομμύρια ετησίως.

Οι Verstappen και Hamilton ήταν οι μόνοι εκπρόσωποι του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην πρόσφατη λίστα με τους 50 πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές στον κόσμο, από το Forbes.

Ο χαμηλότερα αμειβόμενος στη λίστα ήταν ο θρύλος του NFL, Tom Brady, του οποίου τα συνολικά κέρδη από τον Μάιο του 2022 έως τον Μάιο του 2023 ήταν 45,2 εκατομμύρια δολάρια, που σημαίνει ότι κανένας αναβάτης MotoGP δεν κέρδισε περισσότερα από αυτό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης