του Δημήτρη Διατσίδη

Ο Ιάπωνας οδηγός MotoGP Shinya Nakano μου είχε πριν από χρόνια ότι στην Ιαπωνία δεν τον ξέρει κανείς και ότι είναι πολύ πιο αναγνωρίσιμος όταν κυκλοφορεί στις Ευρωπαϊκές πόλεις! Μου εξήγησε ότι η μοτοσυκλέτα δεν είναι δημοφιλής στη χώρα που παράγει και πουλά τις περισσότερες μοτοσυκλέτες στον κόσμο, στην οποία έχουν την έδρα τους και τα κύρια εργοστάσιά τους οι Honda, Yamaha, Suzuki και Kawasaki.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

10 χρόνια μετά από αυτή τη συζήτηση έφτασα στο Τόκιο και σε περισσότερες από 24 ώρες είδα στους δρόμους λιγότερες από 10 μοτοσυκλέτες, ενώ βέβαια κυκλοφορούσαν πάρα πολλά αυτοκίνητα και κάμποσα ποδήλατα, τα περισσότερα με ηλεκτρική υποβοήθηση.

Συζήτησα το θέμα με τον Takechi Kegaya εργαζόμενο σε ένα από τα εργοστάσια της Yamaha και έναν φίλο του οδηγό μιας Honda CBR650R και μου επιβεβαίωσαν ότι ειδικά στο Τόκιο οι μοτοσυκλέτες είναι πολύ λίγες, γιατί οι περισσότεροι προτιμούν να κυκλοφορούν με το Μετρό ή με τα αυτοκίνητά τους και γιατί κοινωνικά η μοτοσυκλέτα δεν είναι τόσο αποδεκτή όσο θα φανταζόταν κανείς για τη χώρα η οποία κερδίζει πολλά χρήματα από τη μοτοσυκλέτα και δίνει δουλειά σε χιλιάδες Ιάπωνες. Και οι δύο τόνισαν ότι σιγά-σιγά αλλάζει το σκηνικό και ειδικά στην επαρχία η μοτοσυκλέτα γίνεται ευκολότερα αποδεκτή σε όλα τα κοινωνικά στρώματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Takeo ένας νεαρός φωτογράφος μου εξήγησε ότι πράγματι, ειδικά στα φοιτητικά του χρόνια, οι γονείς του και το περιβάλλον του τον απέτρεπαν από το να χρησιμοποιεί μοτοσυκλέτα: “έλα τώρα τι τη θέλεις τη μηχανή, είναι επικίνδυνη” του έλεγαν, “πάρε ένα μικρό αυτοκινητάκι”. Ο ίδιος μου είπε ότι πέρα από την προβολή σε όλα τα μέσα της επικινδυνότητας της μοτοσυκλέτας, οι φόροι είναι υψηλοί και είναι πολύ ακριβό το δίπλωμα οδήγησης μοτοσυκλέτας, που είναι τα μέσα που χρησιμοποεί το κράτος για να αποτρέψει τους νέους από τη χρήση μοτοσυκλέτας. 

Ειδική σήμανση και υλικά για τις επικίνδυνες στροφές στο δρόμο
Από την άλλη μεριά οι υποδομές είναι θαυμάσιες σε δρόμους και έργα ασφαλείας, όπως κίτρινες γραμμές σε επικίνδυνες στροφές, ακόμη και σε μικρούς ορεινούς δρόμους, που σίγουρα κάνουν ασφαλέστερη από την Ευρώπη την κίνηση με δύο τροχούς σε όσους τελικά το αποφασίσουν.


Δύσκολο να το καταλάβει και να το αποδεχθεί κανείς το όλο θέμα, όμως οι Γιαπωνέζοι ουσιαστικά δεν θέλουν και πολύ τη μοτοσυκλέτα και μας θυμίζουν τις εποχές πριν από 40-50 χρόνια στην Ελλάδα όταν οι αστυνομικοί παραφυλούσαν στα φανάρια με πολιτικά και πετάγονταν αρπάζοντας τα κλειδιά από τις μηχανές, για να ελέγξουν τον κακόμοιρο “μηχανόβιο”, που τον αντιμετώπιζαν ως πολίτη Β’ κατηγορίας. 

Ο απεσταλμένος μας Δημήτρης Διατσίδης στο Τόκιο, με σχεδόν μηδενική κυκλοφορία μοτοσικλετών!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης