Η BMW Motorrad γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσικλετών στον κόσμο που εισάγει ένα σύστημα αναγνώρισης προσώπου που καθιστά το προηγούμενο κλειδί ανάφλεξης περιττό και συμπληρώνει ιδανικά την υπάρχουσα τεχνολογία Keyless Go.

Το BMW iFace αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον καθηγητή Dr. Gerhard Lesjöh, επικεφαλής του κορυφαίου στον κόσμο ινστιτούτου οφθαλμολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου. Το σύστημα προσφέρει αφενός αναγνώριση του προσώπου του αναβάτη και αφετέρου σύγκριση ίριδας-κερατοειδούς των ματιών για την σαφή ταυτοποίηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αναγνώριση προσώπου χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη τεχνολογία 3D που είναι ενσωματωμένη στην υπερσύγχρονη οθόνη TFT της BMW Motorrad, η οποία δεν είναι ορατή εξωτερικά. Αυτό πραγματοποιείται μέσω προβολής λωρίδων, μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια, για παράδειγμα στην αντίστροφη μηχανική. Με την αφαίρεση του κράνους, το πρόσωπο σαρώνεται τρισδιάστατα και βιομετρικά.

 Αυτή η τρισδιάστατη εικόνα συγκρίνεται με ένα αρχείο δεδομένων που είναι αποθηκευμένο στο σύστημα. Εάν η επαλήθευση ταυτότητας είναι θετική, η ανάφλεξη, το κλείδωμα του τιμονιού και άλλες λειτουργίες κλειδώματος απελευθερώνονται και ο αναβάτης μπορεί να εκκινήσει τη μοτοσικλέτα. Δεδομένου ότι η τρισδιάστατη σάρωση λειτουργεί με τεχνολογία υπερύθρων, αυτός ο τύπος αναγνώρισης προσώπου λειτουργεί και στο σκοτάδι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 Το BMW iFace λειτουργεί ως διπλό σύστημα για να επιτύχει άνεση και ασφάλεια κορυφαίου επιπέδου. Για παράδειγμα, ο αναβάτης μπορεί να πιστοποιηθεί είτε με αναγνώριση προσώπου (χωρίς κράνος) είτε με σάρωση ίριδας-κερατοειδούς των ματιών. Αυτός ο τύπος ελέγχου ταυτότητας επιτρέπει στο σύστημα να αναγνωρίζει τον αναβάτη ακόμη και με το κράνος, καθώς σαρώνονται μόνο η ίριδα και ο κερατοειδής χιτώνας και συγκρίνονται με τα δεδομένα που είναι αποθηκευμένα στο σύστημα.

 Και στην περίπτωση αυτή, η τεχνολογία υπερύθρων εξασφαλίζει αξιοπιστία σε λειτουργικό επίπεδο ακόμη και στο απόλυτο σκοτάδι. Επιπλέον, ένα ειδικό πολωτικό φίλτρο επιτρέπει τη διαδικασία σάρωσης ακόμη και μέσα από φιμέ ή έντονα κατοπτρικές ζελατίνες κράνους, καθώς και μέσα από διάφορους τύπους γυαλιών και φακών επαφής. Ο αναβάτης εισάγει τον τύπο της ζελατίνας και του οπτικού βοηθήματος που χρησιμοποιεί εκείνη τη στιγμή στην οθόνη πριν από τη διαδικασία σάρωσης χρησιμοποιώντας τις αντίστοιχες λειτουργίες του μενού.

Σε περίπτωση απόπειρας κλοπής, το BMW iFace επικοινωνεί με την ηλεκτρονική υπηρεσία έκτακτης ανάγκης eCall. Το τηλεφωνικό κέντρο της BMW Motorrad δεν λαμβάνει μόνο ένα αντίστοιχο μήνυμα σχετικά με την απόπειρα κλοπής μέσω ενός ειδικού κωδικού, αλλά τα δεδομένα σάρωσης (σάρωση προσώπου ή ματιού) και τα δεδομένα της τρέχουσας γεωγραφικής θέσης διαβιβάζονται παράλληλα στη διεθνή κεντρική βάση δεδομένων των αρχών της Ομοσπονδιακής Αστυνομίας.

 Το BMW iFace θα παρουσιαστεί σε μία από τις φθινοπωρινές εκθέσεις αυτοκινήτου του 2023 και θα χρησιμοποιηθεί αρχικά στα μοντέλα BMW Motorrad Boxer.  
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης