Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

Η νέα R 18 Roctane έρχεται να προστεθεί στις R 18, R 18 Classic, R 18 B και R 18 Transcontinental ως το πέμπτο μέλος της οικογένειας R 18. Για μία ακόμα φορά, ανατρέχει στην ιστορία και την παράδοση της BMW Motorrad και συνδυάζει την τεχνολογία αιχμής στον κόσμο των μοτοσικλετών με τη σχεδίαση και τη γοητεία περασμένων εποχών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η καρδιά της νέας BMW R 18 Roctane είναι ο γνωστός 2-κύλινδρος flat twin κινητήρας, ο αποκαλούμενος “big boxer”. Όχι μόνο λόγω της εντυπωσιακής του εμφάνισης, αλλά και χάρη στις τεχνικές προδιαγραφές του, ο κινητήρας της νέας R 18 Roctane, που υιοθετεί μαύρο μεταλλικό ματ φινίρισμα Avus και φέρει μαύρα γυαλιστερά καλύμματα, παραπέμπει στους παραδοσιακούς αερόψυκτους boxer κινητήρες. Ο ισχυρότερος 2-κύλινδρος boxer κινητήρας που κατασκευάστηκε ποτέ σε μαζική παραγωγή έχει χωρητικότητα 1.802 cc και παράγει ισχύ 67 kW (91 hp) στις 4.750 rpm. Από τις 2.000 έως και τις 4.000 σ.α.λ. αποδίδει ανά πάσα στιγμή περισσότερα από 150 Nm ροπής, καθώς και αξιοσημείωτη ελκτική δύναμη και διαπεραστικό ήχο. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα διπλό, ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο βρίσκεται στην καρδιά της νέας R 18 Roctane. Η ποιότητα κατασκευής και η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανείς ακόμα και σε ελάχιστα αντιληπτές λεπτομέρειες όπως οι συγκολλήσεις μεταξύ των ατσάλινων σωλήνων και χυτών ή σφυρήλατων εξαρτημάτων. Όπως στη θρυλική BMW R 5, το πίσω ψαλίδι, που κατασκευάζεται υιοθετώντας παρόμοια σχεδίαση, περικλείει τον πίσω άξονα μετάδοσης με το ίδιο στυλ χρησιμοποιώντας συνδέσεις με βίδες.

Η ανάρτηση της νέας BMW R 18 Roctane σκόπιμα δεν διαθέτει ηλεκτρονικές επιλογές για τη ρύθμισή της. Αντί αυτών, το τηλεσκοπικό πιρούνι και ένα κεντρικά τοποθετημένο γόνατο ανάρτησης με απόσβεση ανάλογα με τη διαδρομή και ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου διασφαλίζουν άριστο έλεγχο και οδηγική άνεση. Όπως στη θρυλική BMW R 5, τα σταθερά καλάμια του τηλεσκοπικού πιρουνιού είναι καλυμμένα. Το σύστημα πέδησης της νέας BMW R 18 Roctance αποτελείται από δύο δισκόφρενα μπροστά και ένα πίσω, σε συνδυασμό με τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες. Από την άλλη, οι αλουμινένιοι τροχοί χαρίζουν στη μοτοσικλέτα μία κομψή εμφάνιση. Η διάσταση της ζάντας μπροστά είναι 3,5 x 21″ ενώ εκείνη του ελαστικού 120/70 B 21. Οι αντίστοιχες τιμές πίσω είναι 5,5 x 18″ και 180/55 B 18.

Η νέα R 18 Roctane είναι ιδανικά εξοπλισμένη για χαλαρά ταξίδια και περιηγήσεις χάρη στις βαλίτσες που είναι βαμμένες στο χρώμα της μοτοσικλέτας. Οι βαλίτσες προσφέρουν χωρητικότητα 27 λίτρων η κάθε μια. Για πιο μακρινά ταξίδια, η νέα R 18 Roctane μπορεί να εξοπλιστεί με μία ζελατίνα με βοηθητικούς προβολείς και κρεμαστά φλας από τη γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ της BMW Motorrad.

Για να ικανοποιεί τις προσωπικές ανάγκες των αναβατών, η νέα R 18 Roctane διαθέτει επίσης τα τρία προγράμματα οδήγησης “Rain”, “Roll” και “Rock” στο βασικό εξοπλισμό της, το οποίο είναι ασυνήθιστο για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης ASC (Automatic Stability Control), το οποίο εξασφαλίζει ένα υψηλό επίπεδο οδηγικής ασφάλειας. Επιπλέον, η νέα R 18 Roctane διαθέτει σύστημα MSR για τον έλεγχο της ροπής του κινητήρα στο κλείσιμο του γκαζιού, στάνταρ.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης