Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μόνο κλάσματα δευτερολέπτου χωρίζουν τους περισσότερους αναβάτες κατά τις ελεύθερες δοκιμές και τις κατατακτήριες στα MotoGP αυτές τις μέρες. Με κάθε πρωτότυπη μοτοσυκλέτα να πλησιάζει πάνω από τους 300 ίππους, οι κατασκευαστές έχουν εμβαθύνει στις τεχνολογικές τους γνώσεις και καινοτομίες για να αποκομίσουν ένα δέκατο, ένα εκατοστό ή ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου. Ως αποτέλεσμα, έχουμε την άφιξη των αεροδυναμικών πτερυγίων, των συσκευών holeshot και των συσκευών ρύθμισης ύψους.

Ενώ αυτά τα προηγμένα “γκάτζετ” επιτρέπουν στους καλύτερους αναβάτες του κόσμου να κόβουν χιλιοστά του δευτερολέπτου από τους ήδη εντυπωσιακούς χρόνους γύρου τους, προσθέτουν επίσης ένα νέο επίπεδο πολυπλοκότητας στις σημερινές μοτοσυκλέτες. Για παράδειγμα, όταν ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, Max Verstappen, βρέθηκε με τον 8 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή MotoGP, Marc Marquez, στο γκαράζ του HRC στο Mobility Resort Motegi της Ιαπωνίας κατά την Honda Thanks Day, αλλά δεν υπήρξε η άδεια της Red Bull, ώστε ο Mad Max να κάνει γύρους με την RC213V.

Τώρα, ο Verstappen μπορεί να μην πληροί τις προϋποθέσεις ως φανατικός λάτρης των μοτοσυκλετών, όπως οι άλλοι πρωταθλητές της F1, Lewis Hamilton και Fernando Alonso, αλλά η custom Harley-Davidson του αποδεικνύει ότι ο 25χρονος οδηγός γνωρίζει έστω τα βασικά γύρω από μια μοτοσυκλέτα. Ωστόσο, αυτό είναι πολύ διαφορετικό από μια μοτοσυκλέτα MotoGP.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

“Αυτοί οι τύποι είναι τρελοί”, εξήγησε ο Verstappen. “Οι ταχύτητες που έχεις στις ευθείες, η ιπποδύναμη στη μοτοσυκλέτα – θα ήθελα να το δοκιμάσω κάποια μέρα, αλλά δεν μου επιτρέπεται τώρα”.

Δεδομένης της αστάθειας της RC213V τις τελευταίες τρεις σεζόν και το σήμα κατατεθέν επιθετικό στυλ του Verstappen, μπορούμε μόνο να συμφωνήσουμε με την ετυμηγορία της Red Bull για το θέμα. Έχουμε δει ποιές μπορεί να είναι οι επιπτώσεις όταν κάτι πάει στραβά. 
Ο ίδιος ο Marquez γνωρίζει πολύ καλά αυτό το γεγονός, καθώς μια σύγκρουση με τον Fabio Quartararo στο Grand Prix της Aragon νωρίτερα φέτος, οδήγησε στην ακούσια εμπλοκή της συσκευής ρύθμισης ύψους του, με αποτέλεσμα μια άλλη σύγκρουση μόλις τέσσερις στροφές αργότερα. Το 2020, ο τότε αναβάτης της Yamaha, Maverick Vinales, πήδηξε από την αγωνιστική του μοτοσυκλέτα ενώ πήγαινε με 215 χλμ./ώρα στην ευθεία στο Red Bull Ring της Αυστρίας λόγω βλάβης στα φρένα. Μαζί με αυτούς τους πιθανούς τεχνικούς κινδύνους, το σφάλμα του αναβάτη είναι πάντα μεγάλο όταν οδηγεί μια μοτοσικλέτα στο όριο.

Είναι αυτονόητο ότι όλοι θα θέλαμε να έχουμε την τύχη να οδηγήσουμε μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα MotoGP. Το αν εμείς, ή ακόμα και ο Πρωταθλητής της F1, Max Verstappen, θα μπορούσαμε ή θα έπρεπε να είναι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης