Του Περικλή Χαλάτση

Οι περισσότεροι οδηγοί δεν ξέρουν να οδηγούν σε χιονισμένους δρόμους.
Δεν ξέρουν να βάζουν αλυσίδες.
Δεν ξέρουν σε ποιες περιπτώσεις οι αλυσίδες μπαίνουν στους μπροστινούς  η στους πίσω τροχούς
Δεν έχουν ιδέα πως φρενάρουν, τι πρέπει να κάνουν όταν οδηγούν σε κατηφορικό δρόμο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το χιόνι,τους είναι μια άγνωστη λέξη.
Και όμως μπαίνουν στα αυτοκίνητά τους, αδιαφορούν στις υποδείξεις των τροχονόμων και  νομίζουν ότι είναι οδηγάρες.

Πότε όμως καταλαβαίνουν ότι είναι άσχετοι; 
Όταν πλαγιολισθαίνοντας σταματούν σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο, σε κάποιο δένδρο η σε κάποια κολώνα.
Το χιόνι και ο παγετός είναι άγνωστες λέξεις  κυρίως για τους οδηγούς των μεγαλουπόλεων.  Το χιόνι θέλει γνώσεις (οδηγική εμπειρία) , εξοπλισμό ( αλυσίδες η χιονολάστιχα) και ψυχραιμία.

Επειδή όμως μέσα σε μια μέρα κανένας δεν μπορεί να μάθει τα μυστικά της οδηγήσης στο χιόνι (γιατί απλά δεν ζούμε ούτε στη Σουηδία αλλά ούτε στη Φινλανδία) καλό θα είναι όσο διαρκούν οι χιονοπτώσεις να μείνουν στα σπίτια τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γιατί πιο επικίνδυνοι δεν είναι οι δρόμοι στις κεντρικές αρτηρίες όπου έχουν περάσει τα εκχιονιστικά μηχανήματα και οι αλατιέρες. Πιο επικίνδυνοι είναι οι συνοικιακοί δρόμοι όπου άλλου είναι χιονισμένοι και αλλού παγωμένοι.

Όσοι όμως είστε υποχρεωμένοι να μετακινηθείτε θα πρέπει πριν ξεκινήσετε να έχετε αλυσίδες, γάντια και καλή ένδυση για να μην παγώσετε αν ακινητοποιηθείτε κάπου απομακρυσμένα. Μια ξύστρα η ένα μικρό φτυάρι μπορεί να σας φανεί χρήσιμο.

Ενημερωθείτε για την κατάσταση του οδικού δικτύου και ξεκινήστε να οδηγείτε χωρίς βίαιες κινήσεις. Ούτε στο τιμόνι αλλά ούτε στο γκάζι και τα φρένο. Το τιμόνι θέλει γλυκές κινήσεις. Το γκάζι να το πατάτε ελαφριά και προσοχή στα φρένα. Φροντίστε να μην μπλοκάρετε τους τροχούς.
Καλό είναι να έχετε γεμάτο το ρεζερβουάρ για να μην παγώσετε αν χρειασθεί να παραμείνετε στη μέση του δρόμου για πολλές ώρες.
      

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης