Μάκης Σεριάτος 

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκτός από δικτύωσης είναι και μέσα ψυχαγωγίας. Για αυτό και οι influencer είναι διάδρομος εμπορικής επικοινωνίας με χιλιάδες πιθανούς πελάτες. Και βέβαια το όπλο τους είναι το κινητό μας που σήμερα πλέον είναι ένας υπολογιστής και ένα πορτοφόλι στην παλάμη μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από το youtube στο instagram και τώρα στο Tik Tok .Για τους influencers ,οι νέες πλατφόρμες δικτύωσης απλώς τους αλλάζουν την εικόνα και όχι την ουσία .

Η νέα όμως σχέση που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις είναι η σχέση τους με την Πολιτική και την επικοινωνία της. Αυτή είναι μια νέα σχέση που τώρα δοκιμάζεται.

Σίγουρα όλοι έχουμε ακούσει για την διαχείριση των προσωπικών μας δεδομένων από εταιρείες για λογαριασμό πολιτικών αλλά και κυβερνήσεων .Όμως η ιστορία με τους influencers είναι διαφορετική και θα την ανακαλύψουμε σύντομα !Άραγε σε αυτή την σχέση επιτρέπονται όλα, μένει να το δούμε. Aλήθεια είναι πως δεν υπάρχουν κανόνες, και όταν δεν υπάρχουν κανόνες συνήθως ο πιο τολμηρός κερδίζει!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 Για παράδειγμα η ιδία η TikTok ανέφερε ότι οι νομοθέτες των ΗΠΑ έχουν υψηλές υποψίες για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ σχετικά με το ότι η πλατφόρμα δεν μοιράζεται δεδομένα χρηστών με την κινεζική κυβέρνηση.

«Ούτε, αν μας ζητηθεί, δεν θα το κάναμε», δήλωσε η εκπρόσωπος της εταιρείας Maureen Shanahan. Η εταιρεία έχει μιλήσει ανοιχτά για τις προσπάθειές της να περιορίσει την πρόσβαση των εργαζομένων στα δεδομένα χρηστών των ΗΠΑ και η αναφορά του BuzzFeed News υποδηλώνει ότι η TikTok «κάνει αυτό που είπε».

Δεν υπάρχουν πολλές πληροφορίες σχετικά με το πώς ο αλγόριθμος αποφασίζει ποιο περιεχόμενο θα προωθήσει στην κορυφή κάθε μεμονωμένης σελίδας χρήστη. Αλλά αυτή η διαδικασία έχει αποδειχθεί ότι έχει επιρροή στον πραγματικό κόσμο σε πολλές περιπτώσεις. Για παράδειγμα, ένα έγγραφο πληροφοριών του Υπουργείου Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ δείχνει ότι εγχώριοι εξτρεμιστές χρησιμοποίησαν το TikTok για να τροφοδοτήσουν τη βία και κάλεσαν τους οπαδούς τους να φέρουν όπλα στο Καπιτώλιο των ΗΠΑ ενόψει των ταραχών που έγιναν στις 6 Ιανουαρίου.

Λίγα χρόνια πριν έγινε γνωστό το εκλογικό σκάνδαλο με τα δεδομένα του Facebook που χρησιμοποιήθηκαν παράνομα στις εκλογές. 

Όμως σήμερα πλέον υπάρχουν  οι influencers που σημαίνει πως η απόφαση να προωθήσει μια πολιτική η μια πολιτική ανήκει σε ένα  φυσικό πρόσωπο που δεν παραβαίνει καμία προστασία προσωπικών δεδομένων.

Όλα αυτά τα νέα δεδομένα θα δημιουργήσουν μια νέα πραγματικότητα στην διαφήμιση ακόμα και των υποψηφίων για κρατικά αξιώματα σε όλο τον κόσμο .

Ίσως ο νέος πρόεδρος μεγάλης χώρας στο κοντινό μέλλον να είναι ένας η μια πετυχημένη influencer!

Και βέβαια αυτό δεν θα συμβεί με την φτηνή πρακτική της αγοράς ψεύτικων followers γιατί αυτού του ίδιους τα ψέματα πλέον στο διαδίκτυο έχουν πολύ μικρά πόδια !

Σήμερα δισεκατομμύρια από εμάς σε όλο τον κόσμο καταναλώνουμε έως και δυο ώρες ταξιδεύοντας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!

Αυτός ο χρόνος είναι η δύναμη που εκχωρούμε σε όλους όσους διαχειρίζονται και εκμεταλλεύονται τις πλατφόρμες με τον ένα η τον άλλο τρόπο .

Από την στιγμή που αυτή η σχέση  μας ικανοποιεί και μας ευχαριστεί τότε οι influencers θα μείνουν στην ζωή μας και θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποιος θα μας τραβάει την περισσότερη προσοχή !

 Το να είσαι  influencer είναι πλέον για αρκετούς από τους διάσημους μια κανονική δουλειά και πολλές φορές μοναδική και μάλιστα με ικανοποιητικές απολαβές .

Ο λόγος που τους δίνει αυτή την ευκαιρία είναι το γεγονός πως όσοι τους χρησιμοποιούν εμπορικά βλέπουν την απόδοση του “story”τους γρήγορα και εύκολα, πράγμα που τους επιτρέπει να χαράξουν η να αλλάξουν στρατηγική γρήγορα ώστε να πετύχουν το καλύτερο αποτέλεσμα . Άλλωστε οι influencers  είναι διαρκώς “εκεί” για να ακούσουν και την άποψη η την γκρίνια του follower αν δεν μείνουν ικανοποιημένοι από την χρήση του προϊόντος η της υπηρεσίας.

Το συμπέρασμα είναι πως μετά από όλα αυτά θα έχουμε και τους influencers μας αξίζουν, όπως και τους πολιτικούς που μας αξίζουν. Εμείς τους επιλεγούμε, εμείς είμαστε η δική τους δύναμη.

 Και μην εκπλαγείτε αν όταν ρωτήσετε ένα παιδί, τι δουλεία θέλει να κάνει όταν μεγαλώσει, αυτό σας πει “influencer”!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης