Σήμερα περισσότεροι από τρία δισεκατομμύρια από εμάς ξοδεύουν πάνω από μια ώρα στο κινητό τους. Όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις προσπαθούν να εκμεταλλευτούν αυτή τη νέα παγκόσμια συνήθεια και να μας διευκολύνουν περνώντας όλες τις δραστηριότητες συναλλαγών μας στο κινητό μας.

Αλλά ακόμα και εμείς οι ίδιοι κάθε στιγμή αναζητούμε λύσεις για την πραγματοποίηση κάθε μας ανάγκης μέσα από το πιο κοντινό σε εμάς εργαλείο επικοινωνίας, που δεν είναι άλλο από το κινητό μας τηλέφωνο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο συνδυασμός των παραπάνω ήταν πριν λίγα χρόνια η αφορμή της δημιουργίας ηλεκτρονικών εφαρμογών στα κινητά τηλέφωνα που μας διευκόλυναν στην μεταφορά των καθημερινών μας συνηθειών από τη φωνητική ή φυσική επικοινωνία, στην ψηφιακή.

Η μεγαλύτερη όμως αλλαγή που δημιουργήθηκε χωρίς να το καταλάβουμε είναι η μεταβίβαση της καταναλωτικής μας δύναμης αλλά και των προτιμήσεών μας σε αυτές τις πλατφόρμες.

Έτσι, εκείνοι που διαχειρίζονται αυτές τις πλατφόρμες διευκόλυνσης παραγγελίας απέκτησαν την αγοραστική δύναμη εκατομμυρίων από εμάς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κι αυτό πρακτικά σημαίνει πως με τον καθέναν από εμάς και με τα δικά μας χρήματα γιγαντώθηκαν εκείνοι και μετατράπηκαν σε πελάτες – εκατομμυρίων ή και δισεκατομμυρίων ευρώ.

Έγιναν εταιρείες έρευνας αγοράς, συνομιλητές του κάθε κράτους σε ό,τι αφορά το εμπόριο αλλά και τις εργασιακές σχέσεις και συνθήκες.

Έγιναν ακόμη και μέσα επικοινωνίας και άρα διαμορφωτές της κοινής γνώμης.

Έγιναν τα δανεικά φυσικά πρόσωπα εκατομμυρίων επιχειρήσεων.

Και όλα αυτά με τη δικαιολογία της δικής μας διευκόλυνσης για να βρίσκουμε καλύτερες τιμές και περισσότερες επιλογές χωρίς να κουνηθούμε από τον καναπέ μας.

Όμως υπάρχει και η άλλη όψη, αυτή της επιχείρησης που πραγματικά διαθέτει το προϊόν ή την υπηρεσία που θέλουμε να αποκτήσουμε.

Και σε αυτό το σημείο βρίσκεται η πιθανότητα εκμετάλλευσης που εύκολα μπορεί να μετατραπεί σε ζημιά οικονομική ή ποιοτική για όλους εμάς που δεν μπορούμε να ξέρουμε την οικονομική σχέση πλατφόρμας – επιχείρησης που πραγματικά πουλάει.

Μπορεί να είναι το σουβλατζίδικο της γειτονιάς που η πλατφόρμα μονόδρομος τον ανάγκασε να αλλάξει την ποιότητα του κρέατος, αλλά και μια μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρικών ειδών που εξαιτίας του διαρκώς μικρότερου κέρδους να αναγκάζεται μέχρι και να απολύει εργαζομένους.

Μέχρι να υπάρξει ένα πλαίσιο που θα επιβάλλει κανόνες για την αποφυγή της όποιας αισχροκέρδειας ή εκμετάλλευσης, την επόμενη φορά που θα επιλέξετε ψηφιακή πλατφόρμα κάντε μια δεύτερη σκέψη. Διαλέξτε αυτή την πλατφόρμα που δεν εκμεταλλεύεται τη δική σας δύναμη, το δικό σας πορτοφόλι και σέβεται τη λειτουργία αυτής της επιχείρησης από την οποία πραγματικά αγοράζετε. Αν δεν λειτουργήσουμε έτσι, στο τέλος θα αγοράζουμε ό,τι θέλει η πλατφόρμα και όχι εμείς οι ίδιοι. Να πούμε «ναι» στην ευκολία της ψηφιακής εξέλιξης και όχι στην εκμετάλλευσή μας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης