Ο Covid19 έγινε αφορμή να χάνονται σημαντικά έσοδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λόγω μηνυμάτων μίσους αλλα και να ξεκινήσει ενας πολιτικοοικονομικος πόλεμος ανάμεσα σε κυβερνήσεις και στις εταιρείες τεχνολογίας.

Όλα ξεκίνησαν με αφορμή το  κινήμα «stop hate for profit» που εναντιώθηκε στην μη απαγόρευση εκ μέρους του Facebook σε αναρτήσεις μίσους. Η άρνηση αυτή δημιούργησε το μποϋκοτάζ που ακολούθησαν πολλές μεγαλες εταιρίες αποσύροντας τα διαφημιστικά τους κονδύλια από το Facebook. Η ανάρτηση του προέδρου Τραμπ και η προειδοποίηση του Twitter για τους αναγνώστες του ήταν η αφορμή για να εκφραστεί ο θυμός πολλών διαφημιζόμενων απέναντι σε περιεχόμενο μίσους που κοινοποιούν πολλοί χρήστες, κυρίως αυτοί που έχουν μεγάλο κοινό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ιστορία αυτή έχει εξελιχθεί σε μια μεγάλη οικονομική κρίση εσόδων για όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι άνθρωποι του μάρκετινγκ σε όλο τον κόσμο ξέρουν πολύ καλά ότι αυτό που μετράει για να δουλέψει μια διαφήμιση είναι το περιβάλλον μέσα στο οποίο βρίσκεται. Σε ένα περιβάλλον που δημιουργεί κακά συναισθήματα η διαφήμιση μπορεί εύκολα να γίνει δυσφήμιση. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν στους ανθρώπους του μάρκετινγκ πολλές δυνατότητες για να δημιουργήσουν μια πετυχημένη στρατηγική όπως είναι τα χαρακτηριστικά των χρηστών καθώς και οι γεωγραφικές περιοχές στις οποίες βρίσκονται. Την ίδια στιγμή η προσωποποιημένη επικοινωνία που χρησιμοποιεί κάθε προϊόν, αν βρίσκεται σε ένα περιβάλλον που δημιουργεί συναισθήματα μίσους, μπορεί να κάνει τον αποδέκτη να μισήσει και το διαφημιζόμενο προϊόν. 

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά η Apple, η Amazon, το Facebook και η Google λογοδότησαν στο Κονγκρέσο για το εάν η επιχειρηματική τους πρακτική δημιουργεί συνθήκες μονοπωλιακές δηλαδή αθέμιτου ανταγωνισμού στις μικρότερες εταιρείες. Η αληθινή αιτία βέβαια είναι ο πολιτικοοικονομικος πολεμος ΗΠΑ-ΚΙΝΑΣ και η διάθεση της κυβερνησης να δείξει στις διοικησεις των εταιρειών, ποιος είναι το αφεντικό, όπως θα λέγαμε απλά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήταν η πρώτη φορά που οι τέσσερις τεχνολογικοί κολοσσοί βρέθηκαν μαζί κατηγορούμενοι απέναντι από τα μέλη του Κονγρέσου. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη και θα προχωρήσει σε βάθος και ο φόβος των τεσσάρων κολοσσών είναι να μην αναγκαστούν να χωρίσουν τις εταιρείες τους σε μικρότερες ή να απολέσουν πελατες από μεγάλες χώρες για πολιτικούς στην πραγματικότητα λογους.

Η παγκόσμια υγειονομική κρίση μπορεί να δημιουργήσει σοβαρές αλλαγές στον τρόπο ελευθερης χρήσης αλλά και διαφημιστικής εκμετάλλευσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι χρήστες απαιτούν από τους παρόχους μεγαλύτερη προστασία των προσωπικών τους δεδομένων και ταυτόχρονα προστασία από όλους αυτούς που θεωρούν ότι δηλητηριάζουν το περιεχόμενο αυτών των μέσων για λόγους συμφέροντος με αναρτήσεις μίσους. Αλλά και οι άνθρωποι του μάρκετινγκ καταλαβαίνουν πως όσο λιγότερο ενοχλητικοί είναι οι ίδιοι αλλά και το περιβάλλον τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι η διαφήμιση τους. Η δύναμη των χρηστών είναι μεγαλύτερη από αυτή των μετόχων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οποία διοίκηση αργήσει να αντιδράσει είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίσει ξαφνικό θάνατο όσο μεγάλη κι αν είναι.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης