«Πόλεμος» για τον φωτισμό στον Πειραιά

«Πόλεμος» για τον φωτισμό στον Πειραιά

«Πόλεμος» έχει ξεσπάσει τις τελευταίες μέρες στον Πειραιά, μετά την απόφαση του Δήμου να αλλάξει τον φωτισμό σε όλη την πόλη.
Αντιπολίτευση και συνδικαλιστές κατηγορούν την Δημοτική Αρχή πως ιδιωτικοποιεί τον ηλεκτροφωτισμό, μιας που ανατίθεται σε ιδιώτη εργολάβο το έργο για 12 χρόνια. Από την άλλη ο Δήμος ισχυρίζεται πως τα οφέλη από την ανάθεση θα είναι πολλαπλά και θα εξοικονομηθούν χρήματα από την οικονομία των νέων λαμπτήρων.
Το  Σωματείο Οδηγών Μηχανικών και Εργατοτεχνιτών Δήμου Πειραιά εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναλύει τους λόγους που δεν πρέπει να γίνει η συγκεκριμένη ανάθεση:



Δήμος Πειραιά : «Βαπτίζουν το κρέας – ψάρι» για την ιδιωτικοποίηση του ηλεκτροφωτισμού. 

Η Δημοτική Αρχή Πειραιά με δελτίο τύπου που εξέδωσε την Παρασκευή 28/9/2018, φτάνει στο σημείο να βαπτίσει το κρέας ψάρι προκειμένου να μας αποδείξει ότι η εκχώρηση του ηλεκτροφωτισμού του Δήμου σε εργολάβο για 12 έτη με ενεχυρίαση των ανταποδοτικών τελών, δεν αποτελεί ιδιωτικοποίηση της υπηρεσίας.
Απαντώντας στα θέματα έτσι όπως τα θέτει η Δημοτική Αρχή στο Δελτίο Τύπου και σύμφωνα με αυτά που αναγράφονται στην «κατά παραγγελία» μελέτη που παρουσιάστηκε από ιδιώτες μελετητές, έχουμε να τονίσουμε τα εξής:

Υπάρχει σοβαρό θέμα ιδιωτικοποίησης οργανωμένης υπηρεσίας του Δήμου (Τμήμα Ηλεκτρολογικού – Δ/νσης Ηλεκτρολογικού - Μηχανολογικού) όταν το κύριο αντικείμενο απασχόλησης του τμήματος και των εργαζομένων σε αυτό ανατίθεται σε εργολάβο για 12 χρόνια.
Δεν μπορεί να επικαλούνται ότι διασφαλίζεται ο επαρκής φωτισμός σε ολόκληρη την πόλη όταν δεν έχει μετρηθεί και υπολογιστεί τεχνικά ο υπάρχων φωτισμός. 

Τον κύριο και καθοριστικό ρόλο της υλοποίησης του έργου τον έχει ο εργολάβος.

Δεν ενισχύεται με νέο προσωπικό η υπηρεσία. Εκτός αν η Δημοτική Αρχή εννοεί τους εργαζόμενους του εργολάβου που έχουμε ιδία αντίληψη για τις συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα που επικρατούν. Καμία πρόσληψη δεν προβλέφθηκε ούτε κανένα αίτημα έγινε από τον Δήμο Πειραιά για ειδικότητες (εναερίτες κλπ) του Τμήματος Ηλεκτρολογικού  σύμφωνα με την δυνατότητα που δίνει το άρθρο 24 του Ν. 4479/2017 και της προκήρυξης 3Κ/2018 του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για μόνιμες προσλήψεις στις ανταποδοτικές υπηρεσίες των Δήμων.

Η τεχνογνωσία στις νέες τεχνολογίες των φωτιστικών LED υπάρχει και στο υφιστάμενο προσωπικό. Όπως τεχνογνωσία του συστήματος τηλεδιαχείρισης και εφαρμογών «έξυπνης πόλης» την έχουν οι εργαζόμενοι του τμήματος πληροφορικής του Δήμου, και οι οποίες θα αφορούν συγκεκριμένα σημεία της πόλης και όχι όλη την επικράτεια.
Ενεργό ρόλο στην λειτουργία και συντήρηση του νέου συστήματος ηλεκτροφωτισμού του Δήμου θα έχει μόνο ο εργολάβος και όχι η υπηρεσία.
Τον πλήρη έλεγχο της ενεργειακής αναβάθμισης του Δημοτικού Φωτισμού, την τήρηση των συμβατικών όρων καθώς και την πιστοποίηση των αποτελεσμάτων της εξοικονόμησης και της ποιότητας του οδοφωτισμού την έχει ο «Ανεξάρτητος Σύμβουλος Υποστήριξης» (άλλος ιδιώτης-εργολάβος) που θα αμείβεται ξεχωριστά από την σύμβαση και όχι το προσωπικό της Υπηρεσίας Ηλεκτρολογικού – Μηχανολογικού.

Η Δημοτική Αρχή (η οποιαδήποτε Δημοτική Αρχή) δεν μπορεί να εγγυηθεί για το μέλλον της εργασίας των εργαζομένων, το οποίο θα είναι αβέβαιο όταν θα τους έχει αφαιρεθεί το κύριο αντικείμενο εργασίας του και μέσω της «αξιολόγησης» δομών – υπηρεσιών, η εκάστοτε κυβέρνηση θα μπορεί να καταργήσει με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι εν μια νυκτί να πεταχτούν στον Καιάδα της ανεργίας. Θυμόμαστε τους Σχολικούς Φύλακες και τους Δημοτικούς Αστυνόμους και τις «εγγυήσεις» που έδιναν τότε οι αιρετοί των Δήμων.
Με τον τρόπο χρηματοδότησης που επέλεξε η Δημοτική Αρχή και ψήφισε πλειοψηφικά στο Δημοτικό Συμβούλιο, καμία μείωση των ανταποδοτικών τελών δεν μπορεί να γίνει τουλάχιστον για τα επόμενα 12 χρόνια, εφόσον το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που θα εξοικονομούνται θα πηγαίνουν για την αποπληρωμή της αντικατάστασης του ηλεκτροφωτισμού  και της λειτουργίας του στον εργολάβο, αφήνοντας τα «ψίχουλα» για τον Δήμο.

Από τους 325 Δήμους της χώρας μόνο 10 έχουν υλοποιήσει παρόμοιο έργο και όχι όλοι με τον ίδιο τρόπο χρηματοδότησης, ενώ άλλοι 20 περίπου έχουν ξεκινήσει τώρα τις διαδικασίες. Είναι αυτό η πλειονότητα των Δήμων; Άλλωστε και η μελέτη αναφέρει ότι ευελπιστούν στο να γίνει ο Δήμος Πειραιά παράδειγμα για τους υπόλοιπους Δήμους.

Η μελέτη δόθηκε μετά την συνδικαλιστική παρέμβαση των εκπροσώπων των εργαζομένων, εφόσον είχε ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο και εφόσον ξεπεράστηκαν τα προσχηματικά εμπόδια του αρμόδιου Αντιδημάρχου περί νομιμότητας της κοινοποίησης της μελέτης.
Τέλος θεωρούμε αστείους τους ισχυρισμούς του Αντιδημάρχου κ. Στέλιου Γαϊτανάρου ότι εκπροσωπούμε τα συμφέροντα προμηθευτών, όταν υποστηρίζουμε ότι το έργο πρέπει να υλοποιηθεί με ιδίους πόρους από την οργανωμένη υπηρεσία του Δήμου, μετά την προμήθεια του ανάλογου υλικού.
Το Σωματείο Οδηγών Μηχανικών και Εργατοτεχνιτών Δήμου Πειραιά θα συνεχίσει τον αγώνα για την υπεράσπιση του Δημόσιου και Κοινωνικού χαρακτήρα όλων των υπηρεσιών του Δήμου προς όφελος του Δημότη.

Είμαστε ξεκάθαρα υπέρ της χρήσης νέων τεχνολογιών για την εξοικονόμηση ενέργειας που είναι φιλικές στο περιβάλλον και τον άνθρωπο. Αλλά κάθετα αντίθετοι με την οποιασδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης, μερικής ή ολικής, των οργανωμένων υπηρεσιών του Δήμου.
Επειδή θεωρούμε ότι το έργο μπορεί να υλοποιηθεί σταδιακά από την εξοικονόμηση ενέργειας και το όφελος χρημάτων, με σειρά προτεραιότητας και κατόπιν αξιολόγησης των σημείων, καλούμε την Δημοτική Αρχή να ακυρώσει την απόφαση, να υλοποιήσει το έργο με ιδίους πόρους και ιδία μέσα του Δήμου και να προχωρήσει στην πρόσληψη του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού που θα καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες της υπηρεσίας Ηλεκτρολογικού Μηχανολογικού.

Σωματείο Οδηγών Μηχανικών και Εργατοτεχνιτών Δήμου Πειραιά

Η απάντηση της Δημοτικής Αρχής


Με αφορμή δημοσιεύματα που επιχειρούν να εμφανίσουν ως δήθεν ιδιωτικοποίηση της Τεχνικής Υπηρεσίας Μηχανολογικού – Ηλεκτρολογικού του Δήμου, την κατ΄ αρχήν απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στην προηγούμενη συνεδρίαση του, για εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση του Δημοτικού Φωτισμού του Πειραιά, με φωτιστικά νέας τεχνολογίας  LED  μέσω  Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης 12ετούς διάρκειας και δεν ασχολούνται καθόλου με τα οφέλη που η πόλη και οι δημότες θα αποκομίσουν, από το Γραφείο Τύπου του Δήμου Πειραιά διευκρινίζονται  τα ακόλουθα:

1.      Δεν υπήρξε ούτε υπάρχει θέμα ιδιωτικοποίησης.
2.      Διασφαλίζεται επαρκής φωτισμός σε ολόκληρη την πόλη και εξοικονομούνται σημαντικοί πόροι,  ώστε να μειωθούν περαιτέρω τα δημοτικά τέλη των κατοίκων της πόλης μας.
3.      Η Τεχνική Υπηρεσία Μηχανολογικού – Ηλεκτρολογικού έχει τον κύριο και καθοριστικό ρόλο στην υλοποίηση του νέου καινοτόμου προγράμματος της Ενεργειακής Αναβάθμισης του Συστήματος του Δημοτικού Φωτισμού.

•  Αναβαθμίζεται και ενισχύεται με νέο προσωπικό. Εκπαιδεύεται και αποκτά τεχνογνωσία στις νέες τεχνολογίες των φωτιστικών led και του συστήματος τηλεδιαχείρησης και εφαρμογών «έξυπνης πόλης».
•  Έχει ενεργό ρόλο στη λειτουργία και συντήρηση του νέου συστήματος ηλεκτροφωτισμού της πόλης.
•  Έχει τον πλήρη έλεγχο της ενεργειακής αναβάθμισης του Δημοτικού Φωτισμού.
•  Ελέγχει τον Ανάδοχο στην τήρηση των συμβατικών όρων και πιστοποιεί τα αποτελέσματα της εξοικονόμησης και της ποιότητας του οδοφωτισμού.

 
4. Η Δημοτική Αρχή εμπιστεύεται και βασίζεται στο προσωπικό της Τεχνικής Υπηρεσίας Μηχ/κού – Ηλεκ/κού, το οποίο θα έχει τον απόλυτο έλεγχο της υλοποίησης του όλου προγράμματος, όπως χαρακτηριστικά τονίζεται και στην εισήγηση του θέματος που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο. 

Η Δημοτική Αρχή εγγυάται απολύτως το μέλλον της εργασίας τους, που όχι μόνο δεν κινδυνεύει από την εφαρμογή του νέου προγράμματος, αλλά ενισχύεται περισσότερο με την εκπαίδευσή τους στις νέες τεχνολογίες.

5.      Για την υλοποίηση του καινοτόμου αυτού προγράμματος η Δημοτική Αρχή επέλεξε:
•  Να μη δαπανήσει ο Δήμος ίδιους πόρους ούτε να φορτωθεί με νέα δάνεια στην ήδη επιβαρυμένη δανειακή κατάσταση που βρίσκεται από τα προηγούμενα χρόνια.

•  Να μεταφέρει κατά 100% το όποιο ρίσκο στον Ανάδοχο, ο οποίος θα καταβάλει το σύνολο του κόστους της επένδυσης και θα αναλάβει όλο το ρίσκο της αστοχίας των υλικών και της ευθύνης λειτουργίας του συστήματος, καθ΄ όλη τη διάρκεια της συμβατικής περιόδου.
•  Να πληρωθεί ο Ανάδοχος ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ  από την εξοικονόμηση που θα επιτευχθεί με εγγυημένη για τον Δήμο απόδοση.
•  Ο Δήμος να κερδίσει επί πλέον σημαντικά οφέλη από την εξοικονόμηση, που μπορεί να ξεπεράσουν τα 8,5 εκ. Ευρώ στη 12ετία, χωρίς να έχει ξοδέψει χρήματα. Και το κέρδος αυτό να μεταφερθεί όπως εισαγωγικά αναφέραμε στους δημότες με αντίστοιχη μείωση των ανταποδοτικών τελών.
6.  Με αυτή την επιλογή  διασφαλίζεται πλήρως ο Δήμος, το προσωπικό του και οι δημότες από αστοχίες του υλικού και βλάβες του συστήματος.
7.  Η πλειονότητα των Δήμων που βρίσκονται σε διαδικασία υλοποίησης ή σε διαδικασία ωρίμανσης τέτοιων  έργων έχουν κάνει την ίδια επιλογή.
8.  Η διερεύνηση των δυνητικών επιλογών χρηματοδότησης της σχετικής επένδυσης  (μελέτη) περιλαμβανόταν στην εισήγηση του θέματος και κατά τη συζήτηση παρουσιάστηκε σε οθόνη, αναλύθηκε διεξοδικά από ειδικευμένους  επιστήμονες που διευκρίνισαν κάθε απορία που τέθηκε από Δημοτικούς Συμβούλους και εκπροσώπους εργαζομένων. Ωστόσο, είναι στη διάθεση όλων των Δημοτικών Συμβούλων και Εκπροσώπων των Εργαζομένων από το Τμήμα Δημοτικού Συμβουλίου και την Αρμόδια Υπηρεσία.

Μετά και από αυτές τις νέες διευκρινίσεις, πιστεύουμε ότι όλοι οι δημότες αντιλαμβάνονται τη σωστή επιλογή της Δημοτικής Αρχής καθώς και την σχεδόν άμεση ωφέλεια που θα αποκομίσει η πόλη του Πειραιά και το σύνολο των κατοίκων.

Άλλωστε αυτή είναι η μοναδική δέσμευση και υποχρέωση της Δημοτικής Αρχής.

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 2 Οκτωβρίου 2018, 09:23


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα