Μέχρι και 5% της Εταιρείας του ΤΑΡ Θα Μπορεί να Αγοράσει το Ελληνικό Δημόσιο

Μέχρι και 5% της Εταιρείας του ΤΑΡ Θα Μπορεί να Αγοράσει το Ελληνικό Δημόσιο

Εγκρίθηκε από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής με τις ψήφους της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ η Συμφωνία Φιλοξενούσας Χώρας, που συνομολογήθηκε μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του TAP. Ο Σύριζα, η ΔΗΜΑΡ και οι ΑΝ.ΕΛ. επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια της Βουλής, καθώς εξέφρασαν αντιρρήσεις σε άρθρα της Συμφωνίας, ενώ το ΚΚΕ και η Χ.Α. την καταψήφισαν.

Στην ομιλία του ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης χαρακτήρισε «εθνική επιτυχία» το γεγονός ότι ο Νότιος Διάδρομος για τη μεταφορά φυσικού αερίου στην Ευρώπη διέρχεται από την Ελλάδα και δεν την αγνοεί. «Εδώ και τέσσερα χρόνια η Ελλάδα «παλεύει με θηρία», επισήμανε ο υπουργός. «Στηρίζαμε τον ΙTGΙ και στη συνέχεια τον ΤΑΡ και απέναντί μας είχαμε τα μεγαθήρια, τον αγωγό «Ναμπούκο», οποίος «Ναμπούκο» αγνοούσε απολύτως την Ελλάδα και από Τουρκία πήγαινε Βουλγαρία, Ρουμανία και στην συνέχεια στην Αυστρία. Ο πόλεμος, λοιπόν, με τα συμφέροντα, ήταν πολύ συγκεκριμένος. Σύμμαχο είχαμε μόνον την Ιταλία και απέναντί μας είχαμε τότε τις Η.Π.Α. και την Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ελλάδα ήταν μόνη της».

Ο κ. Μανιάτης υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξει «κοινός τόπος» από όλα τα κόμματα «στα εθνικά θέματα και, κυρίως, στα ζητήματα της ενέργειας, τα οποία συνιστούν το κορυφαίο θέμα, το κορυφαίο διακύβευμα των επόμενων ενδοευρωπαϊκών συγκρούσεων».

Ο ίδιος τόνισε ότι η Ελλάδα στήριξε και θα συνεχίσει να στηρίζει την υλοποίηση του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης, παρά το γεγονός ότι τον εγκατέλειψε η Βουλγαρία, ενώ αναφερόμενος στις ανακαλύψεις μεγάλων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στη Λεκάνη της Μεσογείου ανέφερε ότι «έχουμε αρκετά καλές ενδείξεις, κάτι ανάλογο, ίσως όχι στον ίδιο βαθμό, θα συμβεί και στην Ελλάδα».

Από την πλευρά του ο υφυπουργός ΠΕΚΑ Μάκης Παπαγεωργίου έκανε γνωστό ότι η Ελλάδα έχει συμφωνήσει με τους μετόχους του TAP όταν ο αγωγός τεθεί σε λειτουργία το ελληνικό δημόσιο έχει δικαίωμα να αγοράσει μέχρι το 5% της εταιρίας. Ακόμη, ότι έχει συμβολαιοποιηθεί η

προμήθεια από το κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ ΙΙ, μέσω του αγωγού, 1 δισ. κ.μ. φυσικού αερίου από το 2019 και μετά.

«Η δυνατότητα που δίνει ο TAP πέραν της προμήθειας φυσικού αερίου από μία άλλη πηγή, όπως είναι το Αζερμπαϊτζάν», υπογράμμισε ο υφυπουργός, «είναι ότι δημιουργείται στην Ελλάδα κέντρο, κόμβος επέκτασης δικτύων φυσικού αερίου τόσο στα Ανατολικά Βαλκάνια όσο και στα Δυτικά, κάτι που ήδη έχουμε συμφωνήσει τόσο με τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία όσο και με τις Δυτικές Βαλκανικές χώρες».

Ο ίδιος διαβεβαίωσε επίσης ότι έχει ληφθεί μέριμνα να μην εξαιρεθούν ελληνικές εταιρίες από την κατασκευή του αγωγού, ανέφερε ότι είθισται στους διασυνοριακούς αγωγούς να μην υπάρχουν τέλη διέλευσης και για να διευκολυνθεί η υλοποίηση ανάλογων επενδύσεων, αλλά και για να μην αυξηθεί η τιμή του φυσικού αερίου στις χώρες παραλαβής, ενώ για το φόρο ακινήτων είπε ότι δεν μπορούσε να επιβληθεί γιατί δεν πρόκειται περί κυριότητος, αλλά για κατασκευαστικό έργο.

Τέλος, διαβεβαίωσε ότι ο TAP δεν θα περάσει μέσα από τα Τενάγη Φιλίππων, αλλά από το βόρειο τμήμα σε μήκος 1500 μ., ενώ στο νότιο τμήμα διέρχεται σήμερα το δίκτυο φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ.

Energia.gr

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2013, 08:17


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα