Υποχώρηση κατά 14,1% σημείωσε το 2011, σε σύγκριση με το 2010, η παραγωγή ασφαλίστρων στον κλάδο ασφάλισης πληρωμάτων πλοίων, στον οποίο δραστηριοποιούνται τέσσερις εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες.

Σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Μελετών και Στατιστικής της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) και της αρμόδιας Ομάδας Εργασίας Πληρωμάτων Πλοίων της Επιτροπής Μεταφορών και Σκαφών της ΕΑΕΕ, η παραγωγή ανήλθε στα 4,4 εκατ. ευρώ, έναντι 5,1 εκατ. ευρώ το 2010.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αντιθέτως, ο δείκτης ζημιών του κλάδου γνώρισε αύξηση, από 38,8% το 2010 σε 44,7% το 2011. Αντίθετη πορεία ακολούθησε το κόστος πρόσκτησης εργασιών (προμήθειες προς ασφάλιστρα), ο δείκτης του οποίου μειώθηκε σχεδόν κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες.

Ως προς τη διαχείριση των αποζημιώσεων, πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η μέση πληρωθείσα ζημιά μειώθηκε από τα 850 ευρώ το 2010 στα 746 ευρώ, όπως και η μέση εκκρεμής ζημιά μειώθηκε από τα 1.698 ευρώ στα 1.555 ευρώ το 2011 – η χαμηλότερη τιμή που έχει υπολογιστεί από το 2005 και έπειτα.

Το πλήθος των ασφαλιστηρίων συμβολαίων (πλοίων) μειώθηκε κατά 8,7%, σε 1.245 από 1.363 το 2010, ενώ και το πλήθος των ασφαλισμένων θέσεων εργασίας μειώθηκε κατά 7,6%, στις 21.999 από 23.797 το 2010.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι λόγοι της πτωτικής πορείας της παραγωγής ασφαλίστρων αποδίδονται, μεταξύ άλλων, στη μείωση του προς ασφάλιση στόλου κυρίως λόγω παροπλισμού, υψηλού ποσοστού πλοίων προς διάλυση, αλλά και την ακύρωση μεγάλου μέρους των νέων παραγγελιών.

Επίσης, λόγω της εποχικότητας της δραστηριότητας κάποιων πλοίων (κυρίως στην ακτοπλοΐα), τα πληρώματά τους ασφαλίζονται για μειωμένο χρονικό διάστημα. Επισημαίνεται ότι η μελέτη της ΕΑΕΕ επικαλείται και τη μείωση του ελληνόκτητου στόλου.

Σύμφωνα με την έρευνα του Lloyd’s Register Fairplay, ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αριθμούσε 3.848 πλοία συνολικής χωρητικότητας 261,6 εκατ. τόνων, συμπεριλαμβανομένων και 621 υπό ναυπήγηση πλοίων στις αρχές Μαρτίου 2011. Επισημαίνεται ότι την προηγούμενη χρονιά ο στόλος αριθμούσε 3.996 πλοία χωρητικότητας 258,1 εκατ. τόνων, ενώ υπό ναυπήγηση ήταν 826 πλοία.

Επίσης άλλοι λόγοι της πτωτικής πορεία της παραγωγής ασφαλίστρων είναι η οικονομική ύφεση, η εκκαθάριση του υφιστάμενου χαρτοφυλακίου από επισφαλείς απαιτήσεις παρελθόντων ετών, αλλά και η επιλογή της αυτασφάλισης.

 

Πηγή: Ναυτεμπορική

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης