Ομόφωνα αποφάσισε η Επιτροπή Ανταγωνισμού να άρει τους ισχύοντες περιορισμούς  που αφορούσαν στη λειτουργία των καζίνο στα πλοία σημαίας Ε/Γ διεθνών πλόων καθώς και καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος τόσο κατά την πλεύση όσο και κατά την αγκυροβόληση των πλοίων.

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, στο πλαίσιο των γνωμοδοτικών αρμοδιοτήτων της (άρθρο 23 παρ. 3 του Ν. 3959/2011), εξέτασε τα αιτήματα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη – Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος περί εξαίρεσης από τις διατάξεις του Ν. 3919/2011 (ΦΕΚ 32 Α’) σε σχέση με τη διατήρηση περιορισμών για τα επαγγέλματα:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

α) Του Οργανισμού Πιστοποίησης Αυτοδυτών.

β) Του παροχέα καταδυτικών υπηρεσιών αναψυχής.

γ) Του εκμισθωτή θαλάσσιων μέσων αναψυχής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

δ) Των λεμβουχικών εργασιών.

ε) Των ρυμουλκικών εργασιών.

στ) Της άσκησης υπαίθριου εμπορίου (στάσιμου – πλανόδιου) επί πλοίων ή / και του καθεστώτος προηγούμενης διοικητικής άδειας για τα επαγγέλματα: α) Της λειτουργίας καζίνων επί ελληνικής σημαίας επιβατηγών πλοίων διεθνών πλόων, β) του εκμισθωτή θαλάσσιων μέσων αναψυχής, γ) του ναυαγοσώστη, δ.i) της λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος επί μόνιμα αγκυροβολημένων πλοίων ή πλωτών ναυπηγημάτων, δ.ii) της λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος επί θαλασσοπλοούντων πλοίων.

Διατήρηση περιορισμών προηγούμενης διοικητικής άδειας
Η Επιτροπή διατύπωσε την άποψη ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις του Ν. 3919/2011 για τη διατήρηση των ακόλουθων περιορισμών/καθεστώτος προηγούμενης διοικητικής άδειας:
α) Ο νόμιμος εκπρόσωπος του Οργανισμού Πιστοποίησης Αυτοδυτών πρέπει να μην ασκεί δραστηριότητες προμηθευτή, κατασκευαστή, εκμισθωτή ή πωλητή καταδυτικού εξοπλισμού και να μην συμμετέχει στη μετοχική δομή ή στη διοίκηση νομικού προσώπου που ασκεί τέτοιες ή συναφείς προς αυτές δραστηριότητες (Οργανισμός Πιστοποίησης Αυτοδυτών).

β) Ο παροχέας καταδυτικών υπηρεσιών αναψυχής πρέπει να μην συμμετέχει στη μετοχική δομή ή στη διοίκηση Οργανισμού Πιστοποίησης Αυτοδυτών (παροχέας καταδυτικών υπηρεσιών αναψυχής).

γ) Ο εκμισθωτής θαλάσσιων μέσων αναψυχής πρέπει να έχει λάβει προηγούμενη διοικητική άδεια που εκδίδεται από το κατά τόπο αρμόδιο Κεντρικό Λιμεναρχείο, Λιμεναρχείο, Υπολιμεναρχείο και ισχύει μόνο στην περιοχή της Λιμενικής Αρχής που την εξέδωσε. Τα είδη των θαλάσσιων μέσων αναψυχής και ο μέγιστος αριθμός τους πρέπει να κρίνονται από επιτροπή της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής και η απόσταση μεταξύ των θέσεων (πόστων) επί του αιγιαλού των εκμισθωτών θαλάσσιων μέσων αναψυχής απαγορεύεται να είναι μικρότερη των τριακοσίων μέτρων.

δ) Στις λεμβουχικές εργασίες η Λιμενική Αρχή μπορεί να καθορίζει κάθε μήνα, ανάλογα με τον αριθμό των λαντζών και τις ειδικές συνθήκες της περιοχής, τον τρόπο και τον χρόνο φυλακής ασφαλείας στους λιμένες αρμοδιότητάς της, τις αποκλειστικές αφετηρίες των λαντζών για τη διενέργεια των λεμβουχικών εργασιών ανάλογα με τις ανάγκες του λιμένα την περιοχή κυκλοφορίας των λαντζών, σύμφωνα με το πρωτόκολλο γενικής επιθεώρησης, καθώς και να απαγορεύει για οποιοδήποτε λόγο την προσέγγιση (αναχώρηση – άφιξη) των λαντζών σε άλλο σημείο του λιμένα και να καθορίζει υποχρεωτικά δρομολόγια των λαντζών (των λεμβουχικών εργασιών).

ε) Στις ρυμουλκικές εργασίες, η Λιμενική Αρχή να μπορεί να καθορίζει την εκτέλεση υποχρεωτικών φυλακών ασφαλείας (των ρυμουλκικών εργασιών) και

ζ) Στους ναυαγοσώστες να απαιτείται η χορήγηση προηγούμενης διοικητικής άδειας άσκησης του επαγγέλματος.

Τέλος, η Επιτροπή επιφυλάχθηκε να διατυπώσει γνώμη σε σχέση με το επάγγελμα της «άσκησης υπαίθριου εμπορίου (στάσιμου ή πλανόδιου) επί πλοίων», προκειμένου να διευκρινισθούν ειδικότερα ζητήματα τα οποία τίθενται εκεί, ιδίως ως προς τη σχέση του νομικού καθεστώτος με τα όσα ισχύουν για το χερσαίο υπαίθριο εμπόριο.

Σημειώνεται ότι το πλήρες κείμενο της γνωμοδότησης θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης

Πηγή : Κέρδος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης