ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με στόχο την μείωση της οικονομικής εξάρτησης της χώρας από το πετρέλαιο και την εκμετάλλευση των ακτών της η κυβέρνηση του Αμπού Ντάμπι προχώρησε σε μία επένδυση που έφτασε τα δισ. ευρώ στο λιμάνι της Χαλίφα, που γίνεται πλέον το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι στον Περσικό Κόλπο. Το λιμάνι (που έχει το όνομα του κυβερνήτη του Αμπού Ντάμπι, σεΐχη Χαλίφα μπιν Ζαγέντ αλ Ναχιάν, κατασκευάστηκε στη βιομηχανική ζώνη του Εμιράτου του Αμπου Ντάμπι, καλύπτει έκταση 430 τετραγωνικών χιλιομέτρων και θα απασχολήσει 100.000 εργαζομένους.

Στοίχισε 11 δισ. ευρώ, αλλά ο ηλικίας 64 ετών σεΐχης θεωρεί την επένδυση πολύ σημαντική. Εχει κατασκευάσει, άλλωστε, και άλλα εμπορικά λιμάνια στο Αμπου Ντάμπι, διότι το όραμά του – για το οποίο τον θαυμάζουν οι υπήκοοί του – είναι να μειώσει σταδιακά την οικονομική εξάρτηση της χώρας του από το πετρέλαιο και να εκμεταλλευθεί και άλλες δυνατότητες και συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει – και ένα από αυτά είναι οι ακτές της.
Το όλο σχέδιο, άλλωστε, για την κατασκευή του Λιμένος Χαλίφα θα ολοκληρωθεί σε 17 χρόνια και ονομάστηκε «Οραμα 2030».

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Abu Dhabi Ports Τόνι Ντάγκλας, το σχέδιο κατασκευής λιμένων, που έχει βάλει σε εφαρμογή ο Χαλίφα, είναι τόσο μεγάλο που θα βοηθήσει την πλούσια οικονομία του εμιράτου του Αμπου Ντάμπι να «ξεφύγει» από την εξάρτησή του από το πετρέλαιο. Το 60% του συνολικού ΑΕΠ του Αμπου Ντάμπι, που φθάνει τα 76 δισ. ευρώ ετησίως, οφείλεται στην εκμετάλλευση των πλούσιων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων που διαθέτει. Ο Τόνι Ντάγκλας θεωρεί ότι το 2030 το ΑΕΠ του Αμπου Ντάμπι θα έχει φθάσει τα… 300 δισ. ευρώ και ότι μόνο το 40% εξ αυτών θα προέρχεται από τις πωλήσεις πετρελαίου και φυσικού αερίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Λιμένας Χαλίφα, ο οποίος λειτουργεί ήδη ημι-αυτοποιημένος, μπορεί να διαχειρίζεται 12 εκατ. τόνους γενικών εμπορευμάτων ετησίως και 2,5 εκατ. κοντέινερ. Είναι δηλαδή αναλόγου μεγέθους με τα λιμάνια του Χονγκ Κονγκ, της Σαγκάης και της Σιγκαπούρης και ήδη συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλυτέρων παγκοσμίως. Το 2030, που θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του, θα μπορεί να διαχειρίζεται 15 εκατ. κοντέινερ ετησίως! Θα είναι δηλαδή… 19 φορές μεγαλύτερο από το παλαιό λιμάνι του εμιράτου, του Μίνα Ζαγέντ.

Το σχέδιο του σεΐχη Χαλίφα είναι στρατηγικό. Με το «Οραμα 2030» θέλει να κάνει το εμιράτο του να μοιάσει στο εμιράτο του Ντουμπάι, το οποίο έχει ήδη αναπτύξει οικονομικές δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένου μάλιστα του τουρισμού, που δεν εξαρτώνται από το πετρέλαιο. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι το Ντουμπάι είναι το μοναδικό από τα επτά εμιράτα που συγκροτούν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα το οποίο δεν διαθέτει κοιτάσματα πετρελαίου. Φαίνεται ότι το Αμπου Ντάμπι παίρνει ήδη τα μέτρα του…

Με πληροφορίες και από το vima.gr

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης