Μια… ανισορροπία, είναι το βασικό επιχείρημα της «υπερασπιστικής γραμμής» του Φραντσέσκο Σκετίνο, του Ιταλού καπετάνιου του κρουαζιερόπλοιου «Costa Concordia», ο οποίος δικάζεται στην Ιταλία για τον ρόλο του σε μία από τις χειρότερες ναυτικές τραγωδίες που έχει δει η χώρα. Τριάντα δύο άνθρωποι πνίγηκαν όταν το κρουαζιερόπλοιο προσέκρουσε σε βράχο έξω από το νησί Τζίλιο στην Τοσκάνη τον Ιανουάριο του 2012 και έγειρε από τη μία πλευρά του και αραμένει εκεί ημιβυθισμένο.

«Ήθελε να παραμείνει στο πλοίο, αλλά ενώ βρισκόταν πάνω το σκάφος είχε γείρει τόσο πολύ που ο πελάτης μας έχασε την ισορροπία του και έπεσε. Δεν βρέθηκε στο νερό, βρέθηκε μέσα σε μια σωστική λέμβο, η οποία στον πανικό που επικρατούσε απομακρύνθηκε και τον μετέφερε μαζί με άλλους στη στεριά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Aπό εκεί ο καπετάνιος κατέβαλε υπεράνθρωπες προσπάθειες για τον συντονισμό της απομάκρυνσης όσων επιβατών και μελών του πληρώματος είχαν παραμείνει στο πλοίο. Αυτές οι προσπάθειες έσωσαν χιλιάδες ανθρώπινες ζωές», δήλωσε ανωνύμως σε ιταλικά μέσα ενημέρωσης, πηγή, προσκείμενη στους συνηγόρους υπεράσπισης του Σκετίνο.

Σύμφωνα με τη δικογραφία, ο 53χρονος σήμερα Σκετίνο είχε τη δυνατότητα να παραμείνει κι άλλο στο βυθιζόμενο πλοίο, όπως είχε άλλωστε και υποχρέωση, νομική και ηθική, ως εκ της θέσεώς του, αλλά επέλεξε να το εγκαταλείψει, παρά το γεγονός ότι ο Ιταλός αξιωματικός του Λιμενικού που συνομιλούσε μαζί του από τη στεριά τον προέτρεπε, οργισμένος, να κάνει το καθήκον του.

Επίσης η αδελφή του Σκετίνο ανέφερε σε συνέντευξή της ότι το πρώτο πρόσωπο στο οποίο τηλεφώνησε ο αδελφός της μόλις πάτησε το πόδι του στο νησί Τζίλιο, ήταν η ηλικίας 80 ετών μητέρα του Ρόζα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Κάλεσε στις 5 το πρωί του Σαββάτου για να της πει ότι είχε συμβεί μια καταστροφή, ότι είχε προσπαθήσει να σώσει όσο περισσότερους επιβάτες μπορούσε και να μην ανησυχεί γιατί είχαν τελειώσει όλα», δήλωσε η αδελφή του στη ναπολιτάνικη εφημερίδα «Ιλ Ματίνο».

Ο Σκετίνο, στον οποίο τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης έχουν αποδώσει τον τίτλο του «καπετάν Δειλού», αντιμετωπίζει κατηγορίες για ανθρωποκτονία εξ αμελείας κατά συρροήν, πρόκληση ναυαγίου και εγκατάλειψη πλοίου.

Μόλις δύο ώρες μετά τη μοιραία στιγμή που το «Costa Concordia» χτύπησε στα βράχια, ο ίδιος βρισκόταν στη στεριά, χωρίς να έχει βεβαιωθεί για την ασφάλεια των περίπου 4.300 επιβατών και μελών του πληρώματος του κρουαζιερόπλοιου.

Οι συνήγοροι του έχουν προτείνει έναν συμβιβασμό: να αποδεχθεί ο πελάτης τους ένα τμήμα των ποινικών ευθυνών που του καταλογίζονται και σε «αντάλλαγμα» να μην καταδικαστεί σε ποινή φυλάκισης μεγαλύτερη των 3,5 ετών.
Το δικαστήριο δεν έχει απαντήσει στην πρόταση αυτή, νομικοί κύκλοι όμως εκτιμούν ότι θα είναι μάλλον απίθανο να γίνει δεκτή γιατί θα φανεί ότι ο καπετάνιος τη γλιτώνει «φτηνά».

Γεννημένος το 1960 στην Καστελαμάρε Ντι Στάμπια, κοντά στη Νάπολι, ο Σκετίνο έζησε μια ζωή στην οποία κυριαρχούσε η θάλασσα.

Σπούδασε σε ναυτική σχολή στην κοντινή πόλη Πιάνο Ντι Σορέντο.

Το 2002 προσελήφθη στην «Costa Cruises», την πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Costa Concordia», αρχικά ως υπεύθυνος ασφαλείας. Το 2006 προήχθη σε καπετάνιο.

Σε τηλεοπτική συνέντευξή του λίγες ώρες μετά την προσάραξη του πλοίου διαφαίνεται το σοκ του Σκετίνο, ο οποίος λέει στους ρεπόρτερ ότι τα βράχια «δεν υπήρχαν» στους χάρτες του.

«Δεν χτυπήσαμε με την πλώρη αλλά από το πλάι, λες και αυτός ο βράχος είχε κάποιου είδους καρφί κάτω από το νερό.

Βρισκόμασταν περίπου 300 μέτρα από τα βράχια, δεν θα έπρεπε να είχαμε χτυπήσει τίποτα» είχε δηλώσει.

Η Costa Cruises έχει διαχωρίσει τη θέση της από τον καπετάνιο, ο οποίος, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, «έκανε σοβαρά λάθη κρίσης».

Ο διευθύνων σύμβουλος Πιερ Λουίτζι Φόσι είπε ότι ο Σκετίνο άλλαξε μια προγραμματισμένη από τα πριν πορεία για να κάνει μια μανούβρα η οποία ήταν «μη εξουσιοδοτημένη, μη εγκεκριμένη και άγνωστη στην εταιρεία μας».

Σε τηλεοπτική συνέντευξή του πέρυσι ο Σκετίνο είπε ότι κατηγορούσε τον εαυτό του επειδή είχε φανεί «απρόσεκτος» αλλά τόνισε ότι δεν βρισκόταν στη γέφυρα την ώρα της πρόσκρουσης.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης λύγισε όταν ερωτήθηκε σχετικά με το νεότερο από τα 32 θύματα, ένα πεντάχρονο κοριτσάκι.

Υπάρχουν πάντως και εκείνοι που τον υπερασπίζονται. Χαρακτηριστική είναι η δημιουργία μιας σελίδας υπέρ του στο Facebook η οποία έχει 1.500 μέλη. Αρκετοί εξ αυτών είναι ναυτικοί που συμφωνούν με τον ισχυρισμό του κατηγορουμένου ότι η απόφασή του να κατευθύνει το πλοίο σε πιο ρηχά νερά έσωσε χιλιάδες ζωές γιατί διαφορετικά θα βυθιζόταν γρήγορα και ολόκληρο.

Πηγή: www.tovima.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης