Το Ανώτατο Δικαστήριο της Ισπανίας έκρινε ότι τόσο η ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρεία όσο και η βρετανική ασφαλιστική εταιρεία πρέπει να θεωρηθούν αστικά υπεύθυνες στην υπόθεση για την θαλάσσια ρύπανση που προκλήθηκε από το δεξαμενόπλοιο Prestige το 2002. Ακύρωσε μάλιστα και την απαλλακτική δικαστική απόφαση υπέρ του Έλληνα πλοιάρχου του δεξαμενόπλοιου.

Ειδικότερα, το Ανώτατο Δικαστήριο της Ισπανίας καταδίκασε την Τρίτη σε ποινή φυλάκισης δύο ετών τον πλοίαρχο του Prestige και έκρινε ότι «άμεση αστική ευθύνη» έχουν η ασφαλιστική εταιρεία «The London P&I Club», η οποία είχε ασφαλίσει το πλοίο μέχρι του ποσού του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων και η ιδιοκτήτρια εταιρεία «Mare Shipping Inc».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Prestige, ένα δεξαμενόπλοιο νηολογημένο στη Λιβερία υπό σημαία Κοινοπολιτείας Μπαχαμών, βυθίστηκε στον Ατλαντικό Ωκεανό στα ανοικτά της Γαλικίας την 19η Νοεμβρίου του 2002, καθώς υπέστη βλάβη ενώ έπλεε μεσούσης καταιγίδας.

Σε διάρκεια πολλών εβδομάδων, 63.000 τόνοι πετρελαίου χύθηκαν στην θάλασσα μολύνοντας τις ακτές της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Πορτογαλίας.

Το δικαστήριο επισημαίνει επίσης ότι τα θύματα της πετρελαιοκηλίδας θα μπορούν να προσφύγουν στο Διεθνές Ταμείο για την Αποζημίωση ζημιών που προκλήθηκαν από υδρογονάνθρακες (FIDAC) προκειμένου να λάβουν αποζημιώσεις στο πλαίσιο που καθορίζεται από τη συνθήκη που διέπει αυτό το Ταμείο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το συνολικό πρόστιμο που καταδικάστηκαν να καταβάλουν ο πλοίαρχος, η ασφαλιστική εταιρεία και η ιδιοκτήτρια εταιρεία δεν έχει οριστεί, διευκρινίζει το Ανώτατο Δικαστήριο.

Επικυρώθηκε τέλος η αθωωτική απόφαση για τον πλοίαρχο του Prestige Απόστολο Μαγκούρα, τον πρώτο μηχανικό Νικόλαο Αργυρόπουλο και τον επικεφαλής της διεύθυνσης Εμπορικού Ναυτικού της Ισπανίας εκείνη την εποχή, Χοσέ Λουίς Λόπεθ Σορς. Οι παραπάνω είχαν αθωωθεί για τα εγκλήματα της «καταστροφής του περιβάλλοντος και προστατευμένων φυσικών τοπίων».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης