Prestige: Ισπανοί «αθωώνουν» τον Έλληνα πλοίαρχο

Prestige: Ισπανοί «αθωώνουν» τον Έλληνα πλοίαρχο

 

 

Μία εντυπωσιακή εξέλιξη που ουσιαστικά «αθωώνει» το πλήρωμα και τους έλληνες ναυτικούς επεφύλασσε η εξέλιξη της δίκης για το ναυάγιο του Prestige που συνεχίζεται από την αρχή της εβδομάδας στην Γαλικία. Η Ένωση Πολιτών της Ισπανίας «Ποτέ Ξανά», που πρωταγωνιστεί στην προσπάθεια για απόδοση ευθυνών για το ναυάγιο, εμφανίστηκε μετά την τέταρτη ημέρα της δίκης να αποδίδει τεράστιες πολιτικές ευθύνες στον σημερινό πρωθυπουργό Μαριάνο Ραχόι, ο οποίος υποστήριζε το Νοέμβριο του 2002, ως αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, τότε, ότι από το ναυάγιο «θα μείνουν λίγες μόνο σταγόνες πετρελαίου»! Υπενθυμίζεται ότι το Prestige προκάλεσε τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στις ακτές της Ισπανίας και της Γαλλίας. Στο εδώλιο των κατηγορουμένων κάθονται ο έλληνας πλοίαρχος απόστολος Μαγκούρας, ο πρώτος μηχανικός Νικόλαος Αβραμόπουλος, αλλά και ο τότε διευθυντής του ισπανικού Εμπορικού Ναυτικού Χοσέ Λουίς Λόπεθ – Σορς κι ο φιλιππινέζος ύπαρχος που δικάζεται ερήμην. Ο εκπρόσωπος της οργάνωσης «Ποτέ Ξανά» Χοσέ Σάνστεθ υπογράμμισε: «οι άνθρωποι που δικάζονται δεν φέρουν την μεγαλύτερη ευθύνη για την πετρελαιοκηλίδα»!

Στο ίδιο μήκος κύματος ακτιβιστές και περιβαλλοντικές οργανώσεις επιμένουν να αναδείξουν την πολιτική διάσταση της προ δεκαετίας τεράστιας εκείνης οικολογικής, υπογραμμίζοντας τις ευθύνες της συντηρητικής ισπανικής κυβέρνησης του Μ. Αθνάρ να αρνείται επί ημέρες να δώσει άδεια πλεύσης σε ασφαλές καταφύγιο του ακυβέρνητου ελληνικών συμφερόντων πλοίων. Αν και απορρίφθηκε το αίτημα των οικολογικών οργανώσεων να παραπεμφθούν σε δίκη και οι υπεύθυνοι πολιτικοί της τότε κυβέρνησης, έχει προκαλέσει αίσθηση το γεγονός ότι γενικά οι ισπανικές αρχές απουσιάζουν από τη διαδικασία.

Το Prestige ήταν ένα μονοπύθμενο τάνκερ ιαπωνικής κατασκευής, Λιβεριανής ιδιοκτησίας, με σημαία Μπαχάμων και διαχειρίστρια την ελληνικών συμφερόντων Universe Maritime. Το παζλ δε της ναυτιλιακής παγκοσμιοποίησης – αλλά και των ευθυνών που προκύπτουν σε αντίστοιχες περιπτώσεις- ολοκληρώνει το γεγονός ότι το πλοίο ήταν ασφαλισμένο σε βρετανική εταιρεία κι είχε αμερικανική πιστοποίηση! Μετά το ναυάγιο η συζήτηση για την αναγκαιότητα αντικατάστασης των μονοπύθμενων από διπύθμενα δεξαμενόπλοια «φούντωσε» στη ναυτιλιακή κοινότητα, χωρίς πάντως να έχει καταλήξει σε «καθαρές» αποφάσεις.

portnet

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου 2012, 19:36


Εκτύπωση
Αποστολή
Μέγεθος κειμένου: A A A
Αρχική σελίδα