Με άνεμο και με βιοκαύσιμα θα κινείται το πρώτο πλοίο που δεν θα χρειάζεται καθόλου ορυκτά καύσιμα! Το κατασκευάζει η ιρλανδική  B9 Shipping θα έχει πανιά και σε αντίθεση με τα συμβατικά πλοία θα χρησιμοποιεί το σύστημα πρόωσης Dynarig σε συνδυασμό με κινητήρα της Rolls – Royce τροφοδοτούμενο με βιομεθάνιο από απορρίμματα. Τα πανιά του μάλιστα παραπέμπουν στο “Maltese Falcon” («Γεράκι της Μάλτας»), μιας από τις μεγαλύτερες θαλαμηγούς στον κόσμο. Η τεχνολογία Dynarig που «γεννήθηκε» πριν από μισό αιώνα προσφέρει στα ιστία ανθεκτικότητα, ανταποκρίνεται γρήγορα στις αλλαγές του ανέμου, ενώ ο χειρισμός τους γίνεται ηλεκτρονικά, χωρίς να απαιτεί χειροκίνητο χειρισμό.

Με σύστημα τέτοιας τεχνολογίας, το ιστιοφόρο – πρότυπο «Γεράκι της Μάλτας» έχει ήδη διασχίσει δύο φορές τον Ατλαντικό Ωκεανό πετυχαίνοντας ανώτατη ταχύτητα 24,9 κόμβων Το υπό κατασκευή φορτηγό πλοίο θα τροφοδοτείται σε ποσοστό 61% από το Dynarig, ενώ η υπόλοιπη ενέργεια που απαιτεί θα προέρχεται από τον κινητήρα της Rolls – Royce. Το βιοαέριο θα παράγεται με την αναερόβια ζύμωση τροφίμων και άλλων οργανικών απορριμμάτων εμπορικής και βιομηχανικής προέλευσης, η οποία θα γίνεται στις νέες εγκαταστάσεις της B9 Organic Energy, αδελφής εταιρίας της B9 Shipping. Στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον, ερευνητές θα παρακολουθούν με σειρά ενδελεχών μελετών την πρόοδο του νέου πλοίου, εξετάζοντας μεταξύ άλλων την οικονομική βιωσιμότητα του εγχειρήματος, αλλά και την απόδοσή του με κύτη διαφόρων σχημάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η B9 πάντως δεν είναι η μόνη εταιρία που φιλοδοξεί να αλλάξει μια μέρα το πρόσωπο της ναυτιλιακής βιομηχανίας ενσωματώνοντας μεταξύ άλλων ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ιαπωνικός όμιλος έκανε πέρυσι τα αποκαλυπτήρια σχεδίου για ιστία φορτηγών πλοίων με φωτοβολταϊκά, ενώ μόλις τον περασμένο μήνα ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τόκιο πρότεινε σχέδιο επίσης για φορτηγά πλοία με μεταλλικά πανιά χαμηλού κόστους.

 

Πηγή: Portnet

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης