ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο νορβηγικός νηογνώμονας (DNV) παρουσίασε σήμερα τα αποτελέσματα έρευνας για την εφαρμογή συστημάτων δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα ( CCS) για πλοία, στην οποία συμμετείχε και το γραφείο έρευνας που διατηρεί ο DNV στον Πειραιά.

Το σχέδιο προβλέπει την εγκατάσταση στα πλοία συστήματος το οποίο αναλαμβάνει με χημικές διαδικασίες να δεσμεύσει τον εκλυόμενο άνθρακα των καυσαερίων. Σε πρώτο στάδιο διαχωρίζεται το CO2 από τα καυσαέρια και στη συνέχεια συμπιέζεται και υγροποιείται, προκειμένου να αποθηκευτεί προσωρινά μέχρι το πλοίο να πιάσει λιμάνι.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η ιδέα είναι τεχνικώς εφικτή και είναι σε θέση να περιορίσει τους ρύπους των πλοίων έως και κατά 65%. Για παράδειγμα, στην περίπτωση ενός δεξαμενοπλοίου τύπου VLCC, η εξοικονόμηση ρύπων θα έφτανε τους 70.000 τόνους ετησίως.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ως απάντηση στις πιο αυστηρές περιβαλλοντικές ρυθμίσεις και στις περίπλοκες συνθήκες της αγοράς, βλέπουμε μια αυξημένη ανάγκη για καινοτόμες λύσεις που σχετίζονται με την απόδοση και την καθαρή λειτουργία», δηλώνει σχετικά ο Δρ. Νίκος Κάκαλης, επικεφαλής του γραφείου έρευνας του DNV στον Πειραιά. «Οι δραστηριότητές μας στην έρευνα, όπως η δέσμευση άνθρακα, είναι κάτι εντελώς νέο στη ναυτιλία και ανοίγει τον δρόμο για τις λύσεις της επόμενης γενιάς που θα προσφέρουν πιο ενεργειακά αποδοτικές και περιβαλλοντικές ναυτιλιακές μεταφορές».

Από την πλευρά του, ο καθηγητής Κώστας Παντελίδης, διευθυντής της εταιρείας Process Systems Enterprise ( PSE), σημειώνει πως «αυτή ήταν μια σχεδιαστική πρόκληση με στενούς περιορισμούς. Η εφαρμογή μιας προσέγγισης με βάση μηχανολογικά μοντέλα ήταν το κλειδί για την ανάπτυξη τεχνικώς και οικονομικώς εφικτών λύσεων».

Σημειώνεται ότι οι εκπομπές CO2 της ναυτιλίας ανέρχονται σε πάνω από 1.000 εκατ. τόνους ετησίως, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 3% των συνολικών εκπομπών της ανθρωπότητας. Μάλιστα, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για αύξησή τους σε 2.000-3.000 εκατ. τόνους ως το 2050, γεγονός που φανερώνει την ανάγκη για ανάληψη δράσης. Πρόσφατα, τόσο η Ε.Ε., όσο και οργανισμοί και επιμέρους κράτη επέβαλαν αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές των πλοίων, άρα η ανάγκη για νέες τεχνολογικές λύσεις, όπως το CCS είναι έκδηλη.

ΠΗΓΗ: www.energia.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης