ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την ύπαρξη υπό ελληνική σημαία πλοίων, τα οποία δεν τηρούν κατά γράμμα τις βέλτιστες πρακτικές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την αντιμετώπιση των πειρατικών επιθέσεων, διαπίστωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Πιο συγκεκριμένα, ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του ΥΝΑ σε έγγραφό του αναφέρει ότι τα πλοία αυτά δεν εφαρμόζουν την απαίτηση εγγραφής/αναφοράς στα κέντρα αντιμετώπισης πειρατείας, όπως προβλέπεται στις προτεινόμενες από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) Βέλτιστες Πρακτικές Διαχείρισης (Best Management Practices, BMPs), καθώς και στη Σύσταση (Recommendation) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οπως επισημαίνει το ΚΕΕΠ, τα στοιχεία των σημαντικότερων κέντρων αντιμετώπισης πειρατείας είναι το Maritime Security Centre – Horn Of Africa (MSCHOA), που αποτελεί τη συντονιστική αρχή για τις δυνάμεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης (EU NAVFOR) στον Κόλπο του Αντεν και τη θάλασσα ανοικτά της Σομαλίας ελέγχοντας τη θαλάσσια κυκλοφορία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επίσης το United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO), που αποτελεί το σημείο επαφής μεταξύ πλοίου και Ναυτικών Δυνάμεων μέσα στην επικίνδυνη περιοχή, αλλά και το Maritime Liaison Office Bahrain (MARLO) που συνεισφέρει στην ανταλλαγή πληροφοριών εντός της επικίνδυνης περιοχής.

Διευκρινιστικά σημειώνει το ΚΕΕΠ ότι το MSCHOA και το UKMTO συνεργάζονται εκ παραλλήλου, αλλά αποτελούν δύο ξεχωριστές οντότητες.

«Τα πλοία που διαπλέουν την οριζόμενη ως επικίνδυνη περιοχή (Σουέζ, Ακτές Αφρικής) πρέπει να εγγράφονται στο MSCHOA και να στέλνουν σχετική αναφορά στο UKMTO. Η διαδικασία εγγραφής/αναφοράς επιτρέπει στα κέντρα να παρακολουθούν τη θέση και την πορεία των πλοίων, συγκρίνοντας τα δεδομένα που υποβάλλονται με τις θέσεις που λαμβάνονται μέσω των εκπομπών των συσκευών LRIT που διαθέτουν. Τα πλοία που δεν τηρούν τα παραπάνω, αναφέρονται στην Υπηρεσία μας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε μηνιαία βάση».

Ναυτεμπορική

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης