Δύο ατυχήματα ρύπανσης των ακτών της Βενεζουέλας, το ένα εκ των οποίων με ελληνικό ενδιαφέρον, απασχολούν Το Διεθνές Ταμείο Αποζημιώσεων Πετρελαϊκής Μόλυνσης και την εταιρία Gard εδώ και μία εβδομάδα. Και τα δύο συνέβησαν την δεκαετία του ’90, αλλά εκτιμάται ότι πρόκειται για τις πιο δυσεπίλυτες υποθέσεις στα χρονικά, και οι διαμάχες που είχαν ξεσπάσει πριν από 15 χρόνια περίπου και συνεχίζονταν μέχρι σήμερα, φαίνεται πως οδηγούν σε αδιέξοδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο φάκελος της υπόθεσης του πλοίου «Νήσος Αμοργός», το οποίο το 1997 ανήκε στην ελληνική εταιρία «Γλαύκη» του ομίλου Αλαφούζου, άνοιξε ξανά. Το πλοίο είχε παρουσιάσει διαρροή πετρελαίου με ψαράδες και άλλους τοπικούς φορείς στη Βενεζουέλα να μιλούν τότε για μια από τις μεγαλύτερες θαλάσσιες ρυπάνσεις.

Ακολούθησαν σφοδρές αντιπαραθέσεις, σκληρές δικαστικές διαμάχες και αντεγκλήσεις προκειμένου να δοθεί λύση στο θέμα της αποζημίωσης, όμως, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει εξέλιξη.

Υπάρχει ένα καθιερωμένο σύστημα σύμφωνα με τις διεθνείς συμβάσεις για την αποζημίωση θυμάτων πετρελαϊκών διαρροών, όμως, μεταξύ των εναγόντων και των δικαστηρίων της Βενεζουέλας, η σχετική διαδικασία διεκόπη. Η εταιρία Gard έχει απορρίψει τις αποφάσεις των δικαστηρίων της Βενεζουέλας που αρνούνται το δικαίωμα στον ιδιοκτήτη του «Νήσος Αμοργός» να περιορίσει την ευθύνη, όπως προβλέπουν οι διεθνείς συμβάσεις σχετικά με μια διαρροή περίπου 3.600 τόνων πετρελαίου στο κανάλι Maracaibo.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πλοίο είχε «συλληφθεί» για τέσσερις μήνες, αλλά τελικά αφέθηκε ελεύθερο, ενώ το κράτος της Βενεζουέλας εμφανίζεται να ανέλαβε τις αξιώσεις των αλιέων.

dealnews

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης