Παιχνίδι στον υπολογιστή εκπαιδεύει τον εγκέφαλο να θέλει λιγότερο ζάχαρη

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 10 Μαΐου 2019, 12:41
Παιχνίδι στον υπολογιστή εκπαιδεύει τον εγκέφαλο να θέλει λιγότερο ζάχαρη

Ζήσης Ψάλλας

Μια μελέτη, με επικεφαλής τον Evan Forman, καθηγητή ψυχολογίας στο Drexel University's College of Arts and Sciences, δείχνει ότι ένα παιχνίδι υπολογιστή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να εκπαιδεύσει το ανθρώπινο μυαλό έτσι ώστε να μειωθεί η κατανάλωση ζάχαρης.

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι ερευνητές ανέπτυξαν και αξιολόγησαν ένα παιχνίδι που στοχεύει το τμήμα του εγκεφάλου που αναστέλλει τις παρορμήσεις με την ελπίδα ότι θα βελτιωθεί η διατροφή, με μείωση της κατανάλωσης γλυκών τροφών.

Η ερευνητική ομάδα έφτιαξε ένα παιχνίδι που ονομάζεται "Διατροφή DASH" το οποίο επικεντρώνεται στα γλυκά και κάθε συμμετέχων προσαρμόζει τη δυσκολία ανάλογα με το πόσο καλά αντιστάθηκε στον πειρασμό των γλυκών.

Η δοκιμή τυχαιοποίησε 109 συμμετέχοντες που ήταν υπέρβαροι και τους άρεσε να τρώνε γλυκά. Οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν ένα σεμινάριο πριν ξεκινήσουν το παιχνίδι για να τους βοηθήσει να καταλάβουν γιατί η ζάχαρη είναι επιζήμια για την υγεία τους και να μάθουν ποια τρόφιμα πρέπει να αποφύγουν και πώς να το πράξουν.

"Το εργαστήριο βοήθησε τους συμμετέχοντες να ακολουθήσουν στρατηγικές για μια διατροφή χωρίς ζάχαρη, αλλά υποθέσαμε ότι οι συμμετέχοντες θα χρειάζονταν ένα επιπλέον εργαλείο για να βοηθηθούν στη διαχείριση των επιθυμιών τους για τα γλυκά", δήλωσε ο Forman. "Οι καθημερινές ασκήσεις του παιγνιδιού μπορούν να κάνουν κάποιον να ακολουθήσει μια διατροφή χωρίς πρόσθετα σάκχαρα. Ενισχύουν τον εγκέφαλο να μην εκδηλώνει επιθυμία για γλυκά".

Απώλεια βάρους έως 3%

Οι συμμετέχοντες παίζουν το παιχνίδι σε έναν υπολογιστή για λίγα λεπτά κάθε μέρα για έξι εβδομάδες και στη συνέχεια πάλι μία φορά την εβδομάδα για δύο εβδομάδες. 

Στο παιχνίδι, οι παίκτες κινούνται το συντομότερο δυνατόν σε ένα παντοπωλείο με στόχο να τοποθετήσουν τα σωστά τρόφιμα (υγιεινά) σε ένα καλάθι, χωρίς να επιλέγουν τα λανθασμένα τρόφιμα (τα αγαπημένα τους γλυκά). Οι πόντοι απονέμονται για τα σωστά τρόφιμα που τοποθετήθηκαν σε καρότσια.

Για πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες, οι οποίοι έδειξαν υψηλότερες προτιμήσεις στα γλυκά, παίζοντας το παιχνίδι τους βοήθησε να χάσουν έως και 3,1% του σωματικού βάρους τους σε διάστημα οκτώ εβδομάδων.

Οι συμμετέχοντες ανέφεραν επίσης ότι βρήκαν την καθημερινή εκπαίδευση ικανοποιητική, ότι έγινε μέρος της καθημερινής τους ρουτίνας και ότι ήθελαν να συνεχίσουν τις εκπαιδεύσεις εάν ήταν διαθέσιμες.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο Journal of Behavioral Medicine.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 10 Μαΐου 2019, 12:42