Τι είναι καλύτερο για την ψυχική υγεία; Το ομαδικό άθλημα ή η ατομική άσκηση;

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 2 Ιανουαρίου 2020, 14:58
Τι είναι καλύτερο για την ψυχική υγεία; Το ομαδικό άθλημα ή η ατομική άσκηση;

Ζήσης Ψάλλας

Μία μελέτη διερεύνησε την άσκηση σε σχέση με την ψυχική υγεία. Εξέτασε άτομα ηλικίας μεταξύ 16 και 24 ετών, συγκρίνοντας αυτά που συμμετείχαν σε ομαδικό αθλητισμό, άτυπες ομάδες γυμναστικής (όπως μαθήματα γιόγκα ή ομάδες ποδηλασίας) και όσους ασκούνταν μόνοι τους τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Έξι μήνες αργότερα μετρήθηκε η ψυχική τους υγεία.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα άτομα που ακολουθούσαν ομαδική σωματική άσκηση είχαν καλύτερη ψυχική υγεία από εκείνους που ασκούνταν μόνοι τους. Όσοι ασκούνταν σε ομάδες ήταν επίσης πιο σωματικά δραστήριοι, κάνοντας σχεδόν διπλάσια δραστηριότητα από εκείνους που ασκούνταν μόνοι τους. Αναφέρθηκε επίσης ότι αισθάνονταν πιο συνδεδεμένοι με τους ανθρώπους γύρω τους. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο δίκτυο κοινωνικής υποστήριξης που ανέπτυξαν κατά τη διάρκεια των σωματικών δραστηριοτήτων τους.

Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι η σωματική άσκηση από μόνη της μπορεί να μην είναι τόσο σημαντική όσο ο λόγος για τον οποίο ένα άτομο ασκείται.

Είναι πιο πιθανό να έχουμε οφέλη ψυχικής υγείας από την άσκηση εάν το περιβάλλον μάς κάνει να νιώσουμε ότι έχουμε περισσότερες επιλογές και έλεγχο. Από την άλλη πλευρά, η αίσθηση ότι δεν είμαστε καλοί σε αυτό που κάνουμε μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες στην ευημερία. Βασικά, το είδος των κινήτρων έχει αποδειχθεί ότι έχει αντίκτυπο στην ψυχική υγεία.

Για παράδειγμα, αν επιλέξω να τρέχω μόνος/η επειδή είναι σημαντικό για μένα, αυτό είναι πιθανό να είναι καλύτερο για την ψυχική μου υγεία απ​​' ό,τι αν έκανα ένα ομαδικό άθλημα μόνο και μόνο επειδή δεν θέλω να αφήσω τους συμπαίκτες μου. Αυτό επειδή δεν επιλέγω να συμμετάσχω στο άθλημα για δικούς μου λόγους, αλλά για χάρη άλλων ανθρώπων.

Άρα, είναι καλύτερο να ασκείται κάποιος μόνος ή σε μια ομάδα; Στην πράξη, υπάρχουν ορισμένες ενδείξεις ότι οι δραστηριότητες που βασίζονται σε ομάδες ενδέχεται να είναι πιο επωφελείς για την ψυχική υγεία. Αλλά ο λόγος για τον οποίο ασκείται κάποιος και το περιβάλλον στο οποίο ασκείται είναι εξίσου σημαντικοί. Με απλά λόγια, το να επιλέξετε μια δραστηριότητα που αγαπάτε -είτε επειδή αισθάνεστε καλά είτε επειδή σας επιτρέπει να συμμετέχετε σε μια ομάδα- θα φέρει μια καλύτερη ώθηση στην ψυχική σας υγεία.

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 2 Ιανουαρίου 2020, 15:13