Οι διατάσεις είναι πιο αποτελεσματικές από το περπάτημα στη μείωση της αρτηριακής πίεσης

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου 2021, 12:00
Οι διατάσεις είναι πιο αποτελεσματικές από το περπάτημα στη μείωση της αρτηριακής πίεσης

Ζήσης Ψάλλας

Μια μελέτη βρήκε ότι οι διατάσεις είναι καλύτερες από το γρήγορο περπάτημα για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης σε άτομα με υπέρταση ή που κινδυνεύουν να αναπτύξουν υπέρταση. Το περπάτημα είναι από καιρό η συνταγή επιλογής των γιατρών που προσπαθούν να βοηθήσουν τους ασθενείς τους να μειώσουν την αρτηριακή τους πίεση.

Η υψηλή αρτηριακή πίεση (υπέρταση) είναι ένας κύριος παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις και ένας από τους κορυφαίους προληπτικούς παράγοντες κινδύνου που επηρεάζουν τη συνολική θνησιμότητα.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο Journal of Physical Activity and Health και δείχνει ότι το τέντωμα πρέπει να αποτελεί μέρος ενός σχεδίου θεραπείας για άτομα που παλεύουν με υπέρταση.

Ενώ προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι το τέντωμα μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση, η έρευνα αυτή είναι η πρώτη που συγκρίνει το περπάτημα με το τέντωμα στην ίδια ομάδα συμμετεχόντων.

Οι ερευνητές χώρισαν τυχαία 40 άνδρες και γυναίκες (μέση ηλικία 61 ετών) σε δύο ομάδες για μια περίοδο οκτώ εβδομάδων: η μία ομάδα έκανε τέντωμα ολόκληρου του σώματος για 30 λεπτά την ημέρα, πέντε ημέρες την εβδομάδα και η άλλη ομάδα περπατούσε γρήγορα για το ίδιο χρονικό διάστημα και με την ίδια συχνότητα.

Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν αυξημένη αρτηριακή πίεση ή υπέρταση σταδίου 1, στην αρχή της μελέτης. Πριν και μετά τη μελέτη, οι ερευνητές μέτρησαν την αρτηριακή πίεση των συμμετεχόντων για πάνω από 24 ώρες χρησιμοποιώντας μια φορητή συσκευή -θεωρείται το χρυσό πρότυπο για την ακριβή μέτρηση της αρτηριακής πίεσης. Επίσης μέτρησαν την πίεσή τους ενώ κάθονταν ή ήταν ξαπλωμένοι.

Το τέντωμα είχε ως αποτέλεσμα μεγαλύτερες μειώσεις της αρτηριακής πίεσης και στους τρεις τύπους μέτρησης. Οι πεζοπόροι, ωστόσο, έχασαν περισσότερο σωματικό λίπος από τη μέση τους μέσα στις οκτώ εβδομάδες.

Η ομορφιά των εκτάσεων του σώματος, κατά τους ερευνητές, είναι ότι είναι εύκολο να ενσωματωθεί στην καθημερινή ρουτίνα ενός ατόμου. Αν είστε στο έλεος του καιρού και έχετε προβλήματα με τις αρθρώσεις σας, π.χ. έχετε οστεοαρθρίτιδα, σκεφτείτε το στρέτσινγκ. Δεν απαιτεί μεγάλη δέσμευση χρόνου.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου 2021, 12:00