Γιατί πρέπει να ασκείστε όταν κάνετε δίαιτα

Γιατί πρέπει να ασκείστε όταν κάνετε δίαιτα

Οι ερευνητές αναφέρουν στο περιοδικό Cell Metabolism ότι ο συνδυασμός αερόβιας άσκησης με αντιστάσεις βοηθά τους ηλικιωμένους παχύσαρκους να διατηρήσουν τη μυϊκή μάζα καθώς χάνουν βάρος μέσω δίαιτας.

Η μελέτη έδειξε ότι τα άτομα που ολοκλήρωσαν αυτές τις ασκήσεις είχαν αυξημένη σύνθεση μυϊκής πρωτεΐνης και διατήρησαν την ποιότητα των μυών τους. 

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μοριακές και κυτταρικές τεχνικές για να αξιολογήσουν τις αλλαγές στη σύνθεση των μυϊκών πρωτεϊνών και τη μυοκυτταρική τους ποιότητα.  

Ένα υποσύνολο συμμετεχόντων - 47 ετών από το αρχικό 160 - συμφώνησαν να υποβληθούν σε βιοψίες μυών πριν και μετά από έξι μήνες παρέμβασης για να βρεθεί πώς επηρεάστηκε ο μυϊκός τους ιστός. Οι συμμετέχοντες ήταν άντρες και γυναίκες με μέσο όρο μεταξύ 69 και 72 ετών αντίστοιχα.

Οι αερόβιες δραστηριότητες περιλάμβαναν περπάτημα στο διάδρομο, στατικό ποδήλατο και αναρρίχηση στα σκαλοπάτια, με τους συμμετέχοντες να φτάνουν στο 65% περίπου του μέγιστου καρδιακού τους ρυθμού. Η άσκηση αντιστάσεων αποτελούταν από 1-3 σετ 8 έως 12 επαναλήψεων σε εννέα μηχανές ανύψωσης βάρους άνω και κάτω σώματος.

«Τα ευρήματά μας έδειξαν ότι παρά την αρνητική ενεργειακή ισορροπία από την απώλεια βάρους που προκαλείται από τη διατροφή, η άσκηση από ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας με παχυσαρκία συμβάλλει στη διατήρηση της μυϊκής μάζας, στη βελτίωση της σωματικής λειτουργίας και στη μείωση της αδυναμίας», είπαν οι επιστήμονες. 

Η μελέτη διαπίστωσε ότι ο ρυθμός σύνθεσης των μυϊκών πρωτεϊνών των συμμετεχόντων αυξήθηκε περισσότερο με την άσκηση αντίστασης και τον συνδυασμό αερόβιας άσκησης και αντιστάσεων. Η συνδυασμός συνδέθηκε επίσης με τη χαμηλότερη έκφραση γονιδίων που σχετίζονται με την μυϊκή ατροφία.

Οι ερευνητές είπαν ότι σε ηλικιωμένους παχύσαρκους, ο συνδυασμός αερόβιας άσκηση και άσκησης αντιστάσεων είναι ανώτερος για τη διατήρηση της μυϊκής μάζας κατά τη διάρκεια μιας περιόδου απώλειας βάρους.

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 4 Ιουλίου 2019, 22:33