Αυξήστε τα οφέλη για την υγεία με άσκηση πριν το πρωινό

Αυξήστε τα οφέλη για την υγεία με άσκηση πριν το πρωινό

Ζήσης Ψάλλας

Μελέτη διάρκειας 6 εβδομάδων περιέλαβε 30 άντρες που ήταν παχύσαρκοι ή υπέρβαροι. Συγκρίθηκαν τα αποτελέσματα από δύο ομάδες παρέμβασης (που έτρωγαν πρωινό πριν ή μετά την άσκηση) και από μια ομάδα ελέγχου (που δεν έκανε αλλαγές στον τρόπο ζωής).

Διαπιστώθηκε ότι οι άνδρες που έκαναν άσκηση πριν το πρωινό έκαψαν διπλάσια ποσότητα λίπους από ό, τι οι άνδρες που έκαναν άσκηση μετά το πρωινό.

Ενώ δεν υπήρξαν διαφορές στην απώλεια βάρους επί 6 εβδομάδες, η άσκηση πριν το πρωινό είχε θετικές επιδράσεις στην υγεία επειδή το σώμα ήταν σε καλύτερη θέση να ανταποκριθεί στην ινσουλίνη, διατηρώντας τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα υπό έλεγχο και ενδεχομένως μειώνοντας τον κίνδυνο για διαβήτη και καρδιακές παθήσεις.

Ο Δρ. Javier Gonzalez του Πανεπιστημίου Bath εξήγησε: «Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η αλλαγή της ώρας διατροφής σε σχέση με την άσκηση μπορεί να επιφέρει βαθιές και θετικές αλλαγές στη γενική υγεία. Βρήκαμε ότι οι άνδρες που ασκούνταν πριν από το πρωινό έκαψαν διπλάσια ποσότητα λίπους. Είναι σημαντικό ότι, αν και αυτό δεν είχε καμία επίδραση στην απώλεια βάρους, βελτίωσε δραματικά τη συνολική υγεία τους».

Οι άνδρες που ασκήθηκαν πριν πάρουν το πρωινό τους αύξησαν την ικανότητα ανταπόκρισης της ινσουλίνης, κάτι που είναι αξιοσημείωτο δεδομένου ότι οι δύο ομάδες της άσκησης έχασαν παρόμοιο βάρος και είχαν παρόμοια οφέλη από τη γυμναστική. 

Κατά τη διάρκεια των 6 εβδομάδων, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι μύες στην ομάδα που ασκούνταν πριν από το πρωινό ανταποκρίνονταν περισσότερο στην ινσουλίνη σε σύγκριση με την ομάδα που ασκούνταν μετά το πρωινό, παρά τις ίδιες εκπαιδευτικές συνεδρίες και την ίδια πρόσληψη τροφής. Οι μύες αυτών που ασκούνταν πριν το πρωινό έδειξαν επίσης μεγαλύτερες αυξήσεις στις βασικές πρωτεΐνες, ειδικά σε εκείνες που συμμετέχουν στη μεταφορά της γλυκόζης από την κυκλοφορία του αίματος στους μύες.

Σχετικά με την ανταπόκριση της ινσουλίνης κατά τη σίτιση, μετά τις 6 εβδομάδες, η ομάδα που ασκούταν μετά το πρωινό δεν ήταν καλύτερη από την ομάδα ελέγχου.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2019, 17:08