Σκλήρυνση κατά πλάκας: Το κόκκινο κρέας ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο 

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 30 Μαΐου 2019, 20:48
Σκλήρυνση κατά πλάκας: Το κόκκινο κρέας ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο 

Ζήσης Ψάλλας

Οι άνθρωποι που καταναλώνουν ακατέργαστο κόκκινο κρέας ως μέρος μιας υγιεινής μεσογειακής διατροφής μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο σκλήρυνσης κατά πλάκας (MS), σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο Curtin και το Australian National University.

Η έρευνα εξέτασε δεδομένα από 840 Αυστραλούς που συμμετείχαν στην Ausimmune Study για να διαπιστώσει εάν υπήρχε σχέση μεταξύ της μεσογειακής διατροφής που περιλαμβάνει μη επεξεργασμένο κόκκινο κρέας, όπως το αρνί, το βόειο κρέας και το χοιρινό και μειωμένου κινδύνου ενός πρώτου επεισοδίου απομυελίνωσης του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος, ενός κοινού προδρόμου της MS.

Η επικεφαλής συγγραφέας Lucinda Black, από την Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Curtin, δήλωσε ότι ο αριθμός των ατόμων που με MS αυξάνονται παγκοσμίως, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι περιβαλλοντικοί παράγοντες όπως η χαμηλή έκθεση στον ήλιο, η χαμηλή βιταμίνη D και κακή διατροφή μπορεί να συνεισφέρουν ως παράγοντες κινδύνου.

Η προηγούμενη έρευνα δείχνει ότι μια μεσογειακή διατροφή μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου ορισμένων προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένων των καρδιαγγειακών παθήσεων, του διαβήτη, του καρκίνου, της νόσου Αλτσχάιμερ και της άνοιας, και να βελτιώσει το συνολικό προσδόκιμο ζωής. 

Η έρευνα διαπίστωσε ότι η κατανάλωση μιας ημερήσιας ποσότητας 65 γραμμαρίων ακατέργαστου κόκκινου κρέατος ως μέρος μιας υγιεινής μεσογειακής διατροφής μπορεί να είναι επωφελής για όσους διατρέχουν υψηλό κίνδυνο ανάπτυξης της νόσου.

Είναι ασαφές γιατί η κατανάλωση κόκκινου κρέατος σε συνδυασμό με μια υγιεινή διατροφή μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της MS, αλλά το κόκκινο κρέας περιέχει εκτός από πρωτεΐνες σημαντικά μικροθρεπτικά συστατικά όπως σίδηρο, ψευδάργυρο, σελήνιο, κάλιο, βιταμίνη D και μια σειρά βιταμινών Β, συστατικά που είναι σημαντικά για την υγιή νευρολογική λειτουργία.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό The Journal of Nutrition.

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 30 Μαΐου 2019, 20:48