Πόσες θερμίδες έχουν τα διάφορα μέρη της γαλοπούλας;

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 24 Δεκεμβρίου 2020, 14:15
Πόσες θερμίδες έχουν τα διάφορα μέρη της γαλοπούλας;

Ζήσης Ψάλλας

Η γαλοπούλα είναι το παραδοσιακό γεύμα των Χριστουγέννων αλλά δεν είναι όλα τα μέρη της γαλοπούλας ισότιμα ​​όσον αφορά τη γεύση και τα διατροφικά συστατικά. Κάποια μέρη της είναι πιο άσπρα και κάποια πιο σκούρα και αυτό έχει κάποια σημασία.

Στις γαλοπούλες (και τα κοτόπουλα) που περιφέρονται συνεχώς στο έδαφος, οι μυς των ποδιών τους ασκούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι μυς αυτοί είναι σε θέση να εκτελούν κίνηση για παρατεταμένες χρονικές περιόδους χωρίς κόπωση. Αυτός είναι ο λόγος που το πόδι της γαλοπούλας έχει πιο σκούρο χρώμα.

Το στήθος και τα φτερά, από την άλλη πλευρά, θεωρούνται λευκά κρέατα. Αυτοί οι μυς χρησιμοποιούνται σπάνια σε γαλοπούλες (ιδιαίτερα γαλοπούλες εκτροφής). Αυτό σημαίνει ότι το στήθος και τα φτερά δεν χρειάζεται να αποθηκεύουν ή να χρησιμοποιούν μεγάλες ποσότητες οξυγόνου για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτοί οι μυς έχουν σχεδιαστεί για γρήγορες εκρήξεις ενέργειας. 

Η γαλοπούλα έχει 30 θερμίδες λιγότερες από το κοτόπουλο σε μια μερίδα 84 γρ. (170 έναντι 200 θερμίδων). 

  • Το στήθος της γαλοπούλας έχει περίπου 160 θερμίδες ανά 84 γρ. εκ των οποίων οι 60 θερμίδες προέρχονται από λίπος ενώ περιέχει 24 γρ. πρωτεΐνης. Οι υπόλοιπες θερμίδες προέρχονται από πρωτεΐνες και άλλες πηγές όπως αίμα και κολλαγόνο.
  • Το φτερό έχει 190 θερμίδες ανά 84 γρ. εκ των οποίων οι 90 θερμίδες προέρχονται από λίπος ενώ περιέχει 23 γρ. πρωτεΐνης.
  • Το πόδι έχει 170 θερμίδες ανά 84 γρ. εκ των οποίων οι 70 θερμίδες  προέρχονται από λίπος και περιέχει 23 γρ. πρωτεΐνης.

Οι θερμίδες από πρωτεΐνες είναι προτιμότερες καθώς απαιτούν περισσότερη ενέργεια από το ανθρώπινο σώμα σε σύγκριση με τα λίπη ή τους υδατάνθρακες -αυτό βέβαια ενδιαφέρει όσους έχουν πρόβλημα με τα κιλά τους. Η διαδικασία της επεξεργασίας διαρκεί επίσης περισσότερο και επομένως κάνει το σώμα να αισθάνεται πιο χορτάτο για περισσότερο χρόνο.

Το σκούρο κρέας περιέχει περισσότερο σίδηρο. Για παράδειγμα ενώ το πόδι παρέχει το 10% των ημερήσιων αναγκών σε σίδηρο, τη φτερούγα παρέχει το 6% και ο στήθος το 8%.

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 24 Δεκεμβρίου 2020, 14:15