Διαλειμματική νηστεία: Πότε είναι πιο αποτελεσματική;

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2020, 11:21
Διαλειμματική νηστεία: Πότε είναι πιο αποτελεσματική;

Ζήσης Ψάλλας

Δύο τύποι διαλειμματικής νηστείας, που είναι γνωστή αλλιώς ως δίαιτα περιορισμένης χρονικής διάρκειας, αποδεικνύονται αποτελεσματικοί όσον αφορά την απώλεια βάρους, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις, στο Σικάγο.

Η μελέτη ανέφερε αποτελέσματα από μια κλινική δοκιμή που συνέκρινε μια δίαιτα 4 ωρών με χρονικά περιορισμένη σίτιση και μια δίαιτα 6 ωρών με περιορισμένη χρονικά σίτιση. Επίσης υπήρχε μια ομάδα ελέγχου.

Οι συμμετέχοντες στην ομάδα σίτισης διάρκειας 4 ωρών κλήθηκαν να τρώνε μόνο μεταξύ των ωρών της 3 μ.μ. και 7 μ.μ. Από τους συμμετέχοντες στην 6ωρη ομάδα σίτισης ζητήθηκε να τρώνε μόνο μεταξύ των ωρών της 1 μ.μ. και 7 μ.μ.

Και στις δύο ομάδες μελέτης, οι συμμετέχοντες -οι οποίοι ήταν παχύσαρκοι- είχαν τη δυνατότητα να τρώνε ό,τι ήθελαν κατά τη διάρκεια της περιόδου κατανάλωσης 4 ωρών ή 6 ωρών. Κατά τη διάρκεια των ωρών νηστείας, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να πίνουν μόνο νερό ή ποτά χωρίς θερμίδες. Στην ομάδα ελέγχου, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να διατηρήσουν το βάρος τους και να μην αλλάξουν τα επίπεδα διατροφής ή σωματικής δραστηριότητας.

Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν για 10 εβδομάδες και μετρήθηκε το βάρος, η αντίσταση στην ινσουλίνη, το οξειδωτικό στρες, η αρτηριακή πίεση, η LDL χοληστερόλη, η HDL χοληστερόλη, τα τριγλυκερίδια και ορισμένοι φλεγμονώδεις δείκτες.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Cell Metabolism, διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες και στις δύο ομάδες νηστείας μείωσαν την πρόσληψη θερμίδων κατά περίπου 550 θερμίδες ημερησίως απλώς ακολουθώντας το πρόγραμμα και έχασαν περίπου το 3% του σωματικού τους βάρους. Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι τα επίπεδα αντίστασης στην ινσουλίνη και του οξειδωτικού στρες μειώθηκαν μεταξύ των συμμετεχόντων στις ομάδες μελέτης σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου. Δεν υπήρχε καμία επίδραση στην αρτηριακή πίεση, την LDL χοληστερόλη, την HDL χοληστερόλη ή τα τριγλυκερίδια.

Δεν υπήρχε επίσης σημαντική διαφορά στην απώλεια βάρους ή στους καρδιομεταβολικούς παράγοντες κινδύνου μεταξύ των ομάδων διατροφής 4 ωρών και 6 ωρών.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2020, 11:49