Με ποιους τρόπους μπορείτε να μειώσετε την αντίσταση στην ινσουλίνη

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2021, 11:00
Με ποιους τρόπους μπορείτε να μειώσετε την  αντίσταση στην ινσουλίνη

Ζήσης Ψάλλας

Η ινσουλίνη είναι μια σημαντική ορμόνη που εκκρίνεται από το πάγκρεας και ελέγχει πολλές διεργασίες του σώματος.

Όταν τρώτε ένα γεύμα που περιέχει υδατάνθρακες, αυξάνεται η ποσότητα του σακχάρου στο αίμα σας. Τα κύτταρα του παγκρέατος αισθάνονται την αυξημένη γλυκόζη και απελευθερώνουν ινσουλίνη στο αίμα.

Η ινσουλίνη δίνει το μήνυμα στα κύτταρα να προσλάβουν τη γλυκόζη από το αίμα. Εκτός του ότι αυτό δίνει ενέργεια στα κύτταρα, η μείωση του σακχάρου στο αίμα είναι κάτι καλό, γιατί τα υψηλά επίπεδα της γλυκόζης έχουν τοξικές επιδράσεις στα αγγεία. 

Σε κάποια άτομα, μετά από μια ηλικία, τα κύτταρα σταματούν να ανταποκρίνονται καλά στην ινσουλίνη. Το πάγκρεας αναγκάζεται να παράγει ακόμη περισσότερη ποσότητα της ορμόνης για να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου και αυτό οδηγεί σε υψηλά επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα, σε υπερινσουλιναιμία. 

Είναι ενδιαφέρον ότι συχνά μπορείτε να αντιστρέψετε αυτήν την κατάσταση αλλάζοντας τον τρόπο ζωής σας με τους ακόλουθους τρόπους:

  • Ασκηθείτε. Η σωματική δραστηριότητα είναι ίσως ο πιο εύκολος τρόπος για να βελτιωθεί η ευαισθησία στην ινσουλίνη. Τα αποτελέσματά της είναι σχεδόν άμεσα. Ο λόγος είναι ότι η άσκηση μειώνει το σπλαχνικό λίπος.
  • Σταματήστε το κάπνισμα. Το κάπνισμα μπορεί να προκαλέσει αντίσταση στην ινσουλίνη.
  • Μειώστε την πρόσληψη ζάχαρης και τους υδατάνθρακες. Προσπαθήστε να μειώσετε την πρόσληψη πρόσθετων σακχάρων, ειδικά τα ποτά με ζάχαρη. Οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες -και ιδιαίτερα σε φρουκτόζη- μπορεί να καταπολεμήσουν το μεταβολικό σύνδρομο και το διαβήτη τύπου 2 διότι μειώνουν την αντίσταση στην ινσουλίνη. Όταν η πρόσληψη υδατανθράκων είναι πολύ χαμηλή, όπως σε μια κετογονική δίαιτα, το σώμα μπορεί να προκαλέσει αντίσταση στην ινσουλίνη για να εξοικονομήσει γλυκόζη για τον εγκέφαλό σας αλλά αυτό δεν είναι επιβλαβές και ονομάζεται φυσιολογική αντίσταση στην ινσουλίνη.
  • Τρώτε ολόκληρες τροφές. Ακολουθήστε μια διατροφή βασισμένη σε μη επεξεργασμένα τρόφιμα. Συμπεριλάβετε ξηρούς καρπούς και λιπαρά ψάρια.
  • Αυξήστε την κατανάλωση ωμέγα-3 λιπαρών. Αυτά τα λίπη μπορεί να μειώσουν την αντίσταση στην ινσουλίνη και τα τριγλυκερίδια στο αίμα.
  • Κοιμηθείτε καλά. Ορισμένα στοιχεία δείχνουν ότι ο κακός ύπνος προκαλεί αντίσταση στην ινσουλίνη, οπότε αν δεν κοιμάστε καλά, η βελτίωση της ποιότητας του ύπνου θα σας βοηθήσει.

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2021, 11:00