Είναι αλήθεια ότι η κατανάλωση ορισμένων τροφών μας κάνει να χάνουμε θερμίδες;

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 9 Δεκεμβρίου 2021, 10:39
Είναι αλήθεια ότι η κατανάλωση ορισμένων τροφών μας κάνει να χάνουμε θερμίδες;

Ζήσης Ψάλλας

Το διαδίκτυο είναι γεμάτο από συμβουλές για γρήγορη απώλεια βάρους. Μια δημοφιλής πρόταση είναι να τρώτε τροφές με «αρνητικές θερμίδες», όπως π.χ. το σέλινο, επειδή καίτε περισσότερη ενέργεια τρώγοντας και χωνεύοντας το σέλινο από την ενέργεια που απορροφάτε.

Είναι αλήθεια ότι η κατανάλωση ορισμένων τροφών μας κάνει να χάνουμε θερμίδες αντί να τις παίρνουμε; Και η κατανάλωση αυτών των τροφών βοηθά στην απώλεια βάρους; 

Η Δρ. Louise Dunford, ειδική στη διατροφή και τη φυσιολογία από το Πανεπιστήμιο De Montfort στο Ηνωμένο Βασίλειο, λέει: «Μια θερμίδα είναι μια μονάδα ενέργειας, που συνήθως εκφράζεται ως χιλιοθερμίδες (kcal) για το ενεργειακό περιεχόμενο στα τρόφιμα. Η θεωρία πίσω από τα τρόφιμα με αρνητικές θερμίδες είναι ότι ορισμένα τρόφιμα έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θερμίδες (ενέργεια) από την ποσότητα ενέργειας που χρειάζεται για να αφομοιώσει και να απορροφήσει το φαγητό το σώμα. Αυτό ακούγεται εύλογο, θεωρητικά. Αλλά στην πράξη, ακόμη και τα τρόφιμα με τις χαμηλότερες θερμίδες, όπως το σέλινο, περιέχουν περισσότερες θερμίδες από όσες χρειάζονται για να διασπαστούν και να απορροφηθούν από το σώμα».

Ορισμένες τροφές που έχουν χαρακτηριστεί ως έχουσες «αρνητικές θερμίδες» περιλαμβάνουν το σέλινο, το γκρέιπφρουτ, τις ντομάτες, το αγγούρι, το λεμόνι, το μπρόκολο, το μαρούλι και τα καρότα.

«Διατροφές που βασίζονται στα λεγόμενα τρόφιμα με αρνητικές θερμίδες ή για να χρησιμοποιήσουμε τον πιο αποδεκτό όρο "δωρεάν τροφές" δεν λειτουργούν επειδή προκαλούν ενεργειακό έλλειμμα, αλλά επειδή αυτές οι τροφές ικανοποιούν την πείνα μας γεμίζοντας το στομάχι με τροφή που δεν είναι ενεργειακά πυκνή και σε συνδυασμό με την άσκηση αυτό μπορεί να οδηγήσει στην καύση περισσότερων καυσίμων από ό,τι καταναλώθηκε για να δημιουργήσει ένα συνολικό ενεργειακό έλλειμμα». 

Η κατανάλωση τροφών με τις λεγόμενες «αρνητικές θερμίδες» μπορεί επομένως να βοηθήσει στην απώλεια βάρους κάνοντάς μας να αισθάνεστε χορτάτοι. Τελικά το συμπέρασμα είναι ότι τροφές με αρνητικές θερμίδες δεν υπάρχουν αλλά αν θέλετε να χάσετε βάρος, η αντικατάσταση της πατάτας με σέλινο είναι μια καλή ιδέα!

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 9 Δεκεμβρίου 2021, 10:39