Δύο μήλα την ημέρα μειώνουν τη χοληστερίνη

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2019, 10:28
Δύο μήλα την ημέρα μειώνουν τη χοληστερίνη

Ζήσης Ψάλλας

Mια ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο Reading σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Fondazione Edmund Mach (Ιταλία) διαπίστωσε ότι η κατανάλωση μήλων που ήταν πλούσια σε φυτικές ίνες και πολυφαινόλες μείωσε την ποσότητα της ολικής και της LDL χοληστερόλης και βελτίωσε δείκτες που σχετίζονται με την υγεία των αιμοφόρων αγγείων σε συμμετέχοντες με ελαφρώς αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης.

Ο καθηγητής Julie Lovegrove, διευθυντής του Hugh Sinclair Unit of Human Nutrition στο Πανεπιστήμιο του Reading δήλωσε: «Αυτή η τελευταία μελέτη δείχνει ότι ο αντίκτυπος μιας εύκολης εφαρμογής της διατροφικής αλλαγής θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο σε βασικά μέτρα για τον κίνδυνο της καρδιακής νόσου. Κάτι ιδιαίτερο για αυτή τη μελέτη είναι το πώς τα δύο ολόκληρα μήλα, αντί για την αντίστοιχη ζάχαρη και θερμίδες που ταιριάζουν στο μήλο, είχε σημαντική επίδραση στους δείκτες της καρδιακής υγείας των συμμετεχόντων. Φαίνεται ότι η παλιά παροιμία του ενός μήλου την ημέρα ήταν σχεδόν σωστή».

Η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε μήλα Renetta Canada που καλλιεργήθηκαν στο Τρεντίνο, της Ιταλίας, τα οποία ήταν πλούσια σε ένα είδος πολυφαινολικής ένωσης που ονομάζονταν προανθοκυανιδίνες (proanthocyanidins) και ένα χυμό μήλου για σύγκριση. Ενώ το ποτό ελέγχου ήταν παρόμοιο σε θερμίδες και συνολική ζάχαρη, ολόκληρο το μήλο που χρησιμοποιήθηκε είχε σημαντικά υψηλότερες αναλογίες φυτικών ινών (8,5 γραμμάρια έναντι 0,5 γραμμάρια, αντίστοιχα) και συνολική περιεκτικότητα πολυφαινολών (990 mg έναντι 2,5 mg).

Ο Δρ. Θανάσης Κουτσός, ο οποίος ηγήθηκε της μελέτης, δήλωσε: «Ένα από τα σαφή ευρήματα αυτής της μελέτης είναι ότι οι απλές μικρές αλλαγές στη διατροφή μας όπως η καθημερινή εισαγωγή δύο μήλων μπορεί να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στους δείκτες της καρδιακής υγείας. Δεν γνωρίζουμε ακόμη αν οι φυτικές ίνες που βρίσκονται στα μήλα ή οι πολυφαινόλες τους οι οποίες ήταν σε πολύ μεγαλύτερη συγκέντρωση στα μήλα που χρησιμοποιήσαμε ήταν υπεύθυνες για τα αποτελέσματα. Είτε έτσι είτε αλλιώς, ο σαφής νικητής εδώ είναι ολόκληρο το φρούτο».

H μελέτη δημοσιεύθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition. 

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2019, 10:43