Ο τρόπος σκέψης των ανθρώπων μεταβάλλεται μέσα στο 24ωρο. Οι άνθρωποι σκέφτονται πιο αναλυτικά και λογικά νωρίς το πρωί, ενώ, όταν πέφτει το βράδυ, αρχίζουν να σκέπτονται με πιο συναισθηματικό και υπαρξιακό τρόπο.

Αυτό αποκαλύπτει μια νέα μεγάλη βρετανική επιστημονική μελέτη, που ανέλυσε επτά δισεκατομμύρια λέξεις σε 800 εκατομμύρια «τιτιβίσματα» (tweets) στο Twitter κατά τη διάρκεια μίας τετραετίας. Η ανάλυση του περιεχομένου των μηνυμάτων σε ωριαία βάση δείχνει ότι μέσα στο 24ωρο συμβαίνουν διακριτές μεταβολές στον τρόπο σκέψης και έκφρασης των ανθρώπων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ, με επικεφαλής τον καθηγητή τεχνητής νοημοσύνης Νέλο Κριστιανίνι, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «PLoS One», χρησιμοποίησαν το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης AΙmethods για να αναλύσουν το περιεχόμενο του Twitter με βάση 73 ψυχομετρικούς δείκτες.

Η ανάλυση δείχνει ότι η γλώσσα μεταβάλλεται δραματικά μεταξύ μέρας και νύχτας, κάτι που πιθανώς σχετίζεται με τις ορμονικές αλλαγές και τις μεταβολές του βιολογικού ρολογιού.

Περίπου στις 06.00 το πρωί η αναλυτική-λογική σκέψη βρίσκεται στο αποκορύφωμά της και παραμένει σε αυτήν τη «συχνότητα» έως περίπου στις 10.00 το πρωί. Οι χρήστες τείνουν να χρησιμοποιούν λέξεις που σχετίζονται με αυξημένο δείκτη νοημοσύνης, ανώτερο μορφωτικό επίπεδο, μεγαλύτερη τάση για ατομικότητα, αποδοτικότητα, κυνήγι χρημάτων και εξουσία, καθώς και πιο θετική ψυχική διάθεση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από την άλλη, με το που πέφτει το σκοτάδι, το «πάνω χέρι» παίρνει ο πιο συναισθηματικός τρόπος σκέψης και οι άνθρωποι χρησιμοποιούν λεξιλόγιο που προδίδει μια πιο παρορμητική, ευαίσθητη, κοινωνική, αλλά και αρνητική ψυχική διάθεση. Σκέφτονται συχνότερα για το σεξ και τις σχέσεις τους. Αργά το βράδυ, μετά τα μεσάνυχτα, οι άνθρωποι σκέφτονται συχνότερα για τα υπαρξιακά προβλήματα της ζωής όπως τον θάνατο.

Με την καλύτερη ψυχική διάθεση και με τα πιο θετικά συναισθήματα, οι περισσότεροι φαίνεται ότι βρίσκονται μετά το πρωινό ξύπνημα τις Κυριακές. Τότε νιώθουν λιγότερο φόβο, λύπη, θυμό κ.ά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης