Θέλετε να αδυνατίσετε; Απλώς καταγράψτε καθημερινά τι τρώτε και το βάρος σας

Θέλετε να αδυνατίσετε; Απλώς καταγράψτε καθημερινά τι τρώτε και το βάρος σας

Ζήσης Ψάλλας

Χωρίς να ακολουθήσουν μια συγκεκριμένη δίαιτα, οι υπέρβαροι άνθρωποι που παρακολούθησαν την καθημερινή κατανάλωση τροφίμων τους χρησιμοποιώντας μια δωρεάν εφαρμογή smartphone έχασαν βάρος, βρήκε μια νέα μελέτη. 

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια δωρεάν εφαρμογή όπου αυτοί που κάνουν δίαιτα μπορούν να καταγράψουν την πρόσληψη τροφής και το βάρος τους. Στη συνέχεια διαίρεσαν τους 105 συμμετέχοντες στη μελέτη, οι οποίοι ήταν μεταξύ 21 και 65 ετών, σε τρεις ομάδες σε μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή.

Οι συμμετέχοντες δεν έλαβαν οδηγίες να ακολουθήσουν μια συγκεκριμένη δίαιτα, αλλά τους δόθηκαν συμβουλές για την υγιεινή διατροφή και τους ζητήθηκε να παρακολουθούν απλά αυτά που έτρωγαν.

  • Η πρώτη ομάδα παρακολούθησε αυτό που έτρωγε κάθε μέρα για τρεις μήνες.
  • Η δεύτερη ομάδα παρακολούθησε το βάρος για ένα μήνα και στη συνέχεια άρχισε να καταγράφει και πρόσληψη τροφής. Αυτή η ομάδα έλαβε επίσης μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με προσαρμοσμένη ανατροφοδότηση, εβδομαδιαία μαθήματα σχετικά με τη διατροφή και αλλαγή συμπεριφοράς και σχέδια δράσης που περιέγραφαν τον τρόπο εφαρμογής του εβδομαδιαίου μαθήματος.
  • Η τρίτη ομάδα κατέγραψε τόσο το βάρος όσο και την πρόσληψη τροφής για τους τρεις μήνες, χρησιμοποιώντας την ίδια εφαρμογή με τις δύο πρώτες ομάδες. Έλαβε επίσης εβδομαδιαία μαθήματα, σχέδια δράσης και ανατροφοδότηση. Τα εβδομαδιαία μαθήματα διατροφής περιελάμβαναν συμβουλές για θέματα όπως η μείωση των ζαχαρούχων τροφίμων και ο έλεγχος των μερίδων.

Το κλειδί ήταν η συμμόρφωση

Τρεις μήνες μετά την έναρξη της μελέτης, οι συμμετέχοντες και στις τρεις ομάδες είχαν χάσει βάρος. Εκείνοι που παρακολούθησαν μόνο αυτό που έτρωγαν έχασαν κατά μέσο όρο 2,3 κιλά. Οι άνθρωποι στη δεύτερη ομάδα έχασαν 2,7 κιλά κατά μέσο όρο. Η τρίτη ομάδα έχασε ακόμα περισσότερο βάρος και μάλιστα στους έξι μήνες.

Και στις τρεις ομάδες, όσοι ήταν πιο επιμελείς στην παρακολούθηση - ανέβαιναν στη ζυγαριά και κατέγραψαν αυτό που έτρωγαν περισσότερες ημέρες - έχασαν το μεγαλύτερο βάρος. 

Οι ερευνητές υποπτεύονται ότι δύο παράγοντες βοήθησαν τους συμμετέχοντες να ακολουθήσουν τους στόχους απώλειας βάρους τους. Κατ 'αρχάς, οι ερευνητές βοήθησαν τους συμμετέχοντες να θέσουν συγκεκριμένους στόχους, συμπεριλαμβανομένων των θερμίδων, και να χάσουν το 5% του αρχικού βάρους τους. Δεύτερον, οι συμμετέχοντες λάμβαναν αυτόματες υπενθυμίσεις εντός της εφαρμογής για να καταγράφουν τα γεύματά τους κάθε μέρα.

«Έχουμε πολύ ισχυρές ενδείξεις ότι η συνεπής παρακολούθηση - ιδιαίτερα της διατροφής αλλά και του βάρους - είναι ένα ουσιαστικό στοιχείο του επιτυχούς αδυνατίσματος», δήλωσε ο Bennett. «Οι καταναλωτές θα πρέπει να ψάξουν για εφαρμογές που καθιστούν εύκολη την παρακολούθηση σε συνεπή βάση».

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ανοικτής πρόσβασης JMIR mHealth and uHealth.

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2019, 13:27