Έχουν περάσει μόλις επτά χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου smartphone της Xiaomi τον Αύγουστο του 2011. Τώρα, η εταιρεία που εδρεύει στο Πεκίνο ετοιμάζεται να προχωρήσει σε μία τεράστια αρχική δημόσια προσφορά (IPO) στον κλάδο της τεχνολογίας, στοχεύοντας να αντλήσει τουλάχιστον 50 δισ. δολάρια – αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη δημόσια προσφορά στον κόσμο έχει υπάρξει ποτέ. Είναι το διπλάσιο ποσό από την προσφορά της Alibaba, ύψους 25 δισ. δολ. μόλις τρία χρόνια πριν.

Με αξία περίπου στα 46 δισ. δολάρια μετά τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της το 2014, η Xiaomi έγινε η πιο πολύτιμη τεχνολογική εταιρεία σήμερα. Βρίσκοντας στήριξη στις περιόδους προσφορών και τις καμπάνιες μέσω των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, η κινεζική κατασκευαστική εταιρεία smartphones είναι σήμερα η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία “μονόκερος” μετά τη Didi Chuxing και την Uber, σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε η CB Insights. Ενώ η εταιρεία δεν έχει προβεί σε κάποιο σχόλιο για το χρονοδιάγραμμα της IPO, ο ιδρυτής και πρόεδρος Lei Jun δήλωσε στην πρόσφατη Παγκόσμια Διάσκεψη του Διαδικτύου στο Wuzhen ότι επιδιώκει να “μεταδώσει τις επιχειρηματικές ιδέες της Κίνας σε άλλες χώρες”. Μια καλά προγραμματισμένη και επιτυχημένη IPO θα μπορούσε να προσφέρει τα απαιτούμενα “πυρομαχικά” για την επέκταση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μεγάλη επιστροφή του 2017

Μετά από μερικά σκαμπανεβάσματα τα τελευταία δύο χρόνια, η εταιρεία έκανε τεράστια βήματα το 2017. Οι πωλήσεις smartphone υπερίσχυσαν αυτές της Apple στην εγχώρια αγορά της Κίνας στο δεύτερο τρίμηνο, χάρη στα νέα μοντέλα και την αμεσότητα της μεθόδου πωλήσεων προς τους πελάτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενώ η πλειοψηφία των τηλεφώνων Xiaomi πωλούνται στο διαδίκτυο – μια στρατηγική πωλήσεων που η εταιρεία ακολούθησε από νωρίς – το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων επιταχύνθηκε το προηγούμενο έτος. Τα σημεία λιανικών πωλήσεων παρέχουν περισσότερους άξονες στους καταναλωτές για να γνωρίσουν τα προϊόντα και να ενσωματώσουν στα κινητά τους διάφορες υπηρεσίες μετά την πώληση. Ο Lei πιστεύει ότι το “νέο λιανικό εμπόριο” σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό εμπόριο θα είναι ο τρόπος για να επιτευχθεί ο στόχος των παραγγελιών 100 εκατομμυρίων smartphones ετησίως έως το 2018 – ένας στόχος που έχει θέσει για το outlook των επιδόσεων της εταιρείας.

Ωστόσο, ο εγχώριος ανταγωνισμός παραμένει υψηλός – με τη Huawei και τις μικρότερες εταιρείες Vivo και Oppo.

Η αξία της IPO

Ακόμα, με όλα όσα έχει επιτύχει η εταιρεία το προηγούμενο έτος, η αποτίμηση μίας mega IPO αμφισβητείται από τον Simon Lee, καθηγητής στο CUHK. “Η αίσθηση μου είναι ότι τα 50 δισ. δολάρια είναι υπερβολικά υψηλό ποσό αν ληφθεί υπόψη η απόδοση των πωλήσεών της και η κερδοφορία της”. Συγκρίνοντας την κεφαλαιοποίηση της αγοράς έναντι των εσόδων, “δεν είναι καθόλου δικαιολογημένη”, λέει ο ανώτερος καθηγητής λογιστικής. Αλλά το χρονοδιάγραμμα δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο.

“Οι αγορές βρίσκονται ακόμα στα υψηλά τους… Ο σκοπός μιας δημόσιας προσφοράς είναι να συγκεντρώσει χρήματα”, λέει ο Lee.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης