Πρόστιμο 1,1€ δισ. στην Apple από τις γαλλικές Αρχές ανταγωνισμού

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2020, 20:08
Πρόστιμο 1,1€ δισ. στην Apple από τις γαλλικές Αρχές ανταγωνισμού

Η Apple έλαβε πρόστιμο από τις γαλλικές Αρχές ανταγωνισμού για δεύτερη φορά μέσα σε περίπου έναν μήνα, για την άσκηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού στο δίκτυο διανομής της και την κατάχρηση της οικονομικής εξάρτησης των μεταπωλητών.
 

Η γαλλική Αρχή ανταγωνισμού επέβαλε πρόστιμο ύψους 1,1 δισεκατομμυρίων ευρώ στην κατασκευάστρια εταιρεία των iPhone για μια σειρά πρακτικών, δηλώνοντας ότι αυτή ήταν η υψηλότερη ποινή που είχε επιβάλει ποτέ. Επίσης, τιμώρησε με πρόστιμα ύψους 76 εκατομμυρίων ευρώ και 62 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα τους διανομείς της Apple, Tech Data και Ingram Micro.
 

Σε δήλωσή της, η πρόεδρος της ρυθμιστικής Αρχής, Isabelle de Silva, εξήγησε ότι τα πρόστιμα ήρθαν έπειτα από την ανακάλυψη «πολύ συγκεκριμένων πρακτικών που εφαρμόστηκαν από την Apple» που καλύπτουν τη διανομή προϊόντων, εξαιρουμένων των iPhone. Δηλώνει ότι μια συμφωνία μεταξύ της Apple και των χονδρεμπόρων της αποστειρώνει την αγορά και εμποδίζει τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των διαφόρων διαύλων διανομής του πωλητή.
 




Οι Αρχές έκριναν επίσης ότι η Apple εμπόδισε τους μεγαλύτερους διανομείς να μειώσουν τις τιμές, γεγονός που οδήγησε στην ευθυγράμμιση των τιμών λιανικής πώλησης σε σχεδόν το ήμισυ της αγοράς της εταιρείας.


Τέλος, διαπιστώθηκε ότι η Apple εκμεταλλεύτηκε την οικονομική εξάρτηση των premium μεταπωλητών της, οι οποίοι στερήθηκαν αποθέματα κατά τη διάρκεια νέων λανσαρισμάτων προϊόντων "έτσι ώστε να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις παραγγελίες που τους είχαν δοθεί, ενώ το δίκτυο των Apple Stores και λιανοπωλητών δεν είχε τέτοιο πρόβλημα". Οι γαλλικές Αρχές ισχυρίστηκαν ότι οι πρακτικές οδήγησαν στην αποδυνάμωση ορισμένων μεταπωλητών, συμπεριλαμβανομένου του eBizcuss.
 

Τον περασμένο μήνα, η Apple δέχτηκε πρόστιμο ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ στη Γαλλία, λόγω της σκόπιμης επιβράδυνσης της απόδοσης των παλαιότερων iPhones, μια πρακτική η οποία στη συνέχεια οδήγησε την εταιρεία σε διακανονισμό 500 εκατομμυρίων δολαρίων σε καταναλωτές στην εγχώρια αγορά για να διευθετήσει νομικές ενέργειες.


Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2020, 20:08